Reciclarea Vehiculelor Scoase din Uz

Cuprins referat Cum descarc?

1. Introducere pag. 3
2. Generalitati privind reciclarea autovehiculelor pag. 3
3. Normative privind vehiculele scoase din uz pag. 6
4. Metodologia de reutilizare, reciclare si valorificare a vehiculelor scoase din uz 
pag. 11
5. Concluzii pag. 27
6. Exemple din practica pag. 29
7. Bibliografie pag. 33


Extras din referat Cum descarc?

1. INTRODUCERE
Intr-o cultura cu tehnologie avansata scopul suprem al vietii este acela de a utiliza fluxul de energie si resurse materiale pentru a crea abundenta materiala si de a satisface orice dorinta umana. Libertatea umana este in acest context egala cu acumularea de averi cat mai mari. Valoarea primara este plasata in transformarea mediului ambiant cu scopul extragerii bogatiilor lui cu ajutorul tehnologiei. Astfel, dintre toate valorile, se glorifica progresul material, eficienta si specializarea. In acest proces a fost distrus spiritualul, traditia si chiar comunitatea si familia. Esecul acestui mod de a concepe lumea este evident. In fiecare zi experimentam adevarul ca un organism nu poate supravietui indelung intr-un mediu constituit din propriile deseuri. 
In istoria recenta, prima semnalare a faptului ca evolutiile economice si sociale ale statelor lumii si ale omenirii in ansamblu nu mai pot fi separate de consecintele activitatii umane asupra cadrului natural, s-a facut in raportul din 1972 al Clubului de la Roma intitulat Limitele cresterii (Raportul Meadows). Documentul sintetiza datele privind evolutia a cinci parametri (cresterea populatiei, impactul industrializarii, efectele poluarii, productia de alimente si tendintele de epuizare a resurselor naturale), sugerand concluzia ca actualul model de dezvoltare nu poate fi sustinut pe termen lung.
Problematica raporturilor dintre om si mediul natural a intrat in preocuparile comunitatii internationale incepand cu prima Conferinta a ONU asupra Mediului Uman (1972) si s-a concretizat in lucrarile Comisiei Mondiale pentru Mediu si Dezvoltare, instituite in 1985. Raportul acestei Comisii, prezentat in 1987 de G.H. Bruntdland, a oferit si prima definitie acceptata a dezvoltarii durabile << care satisface nevoile generatiei actuale fara a compromite sansele viitoarelor generatii de a-si satisface propriile nevoi >>.
2. GENERALITATI PRIVIND RECICLAREA AUTOVEHICULELOR
Industria de automobile este probabil cea mai semnificativa industrie in economia Romaniei. Ciclul de viata al unui automobil incadreaza multe alte sectoare industriale importante: cel al petrolului, otelului, aluminiului, chimicale, fibre sintetice, sticla si electronica. De asemenea industria de automobile se numara printre putinele ramuri industriale care a facut pasi in extinderea responsabilitatii ecologice ale produselor proprii inca din stadiul de proiectare si pana la scoaterea din uz ale acestora. Deoarece stadiul de uz al automobilelor este o sursa semnificativa de impact ecologic, stadiu care se estimeaza a utiliza 80-90% din energia totala, industria de automobile are ca scop particular focalizarea asupra acestui stadiu. Standardele de eficienta ale combustibililor si standardele privind emisiile au fost motivele pentru realizarea unor imbunatatiri privind performantele ecologice ale produsului in stadiul de intrebuintare.
Un aspect critic in tehnologia de mentinere este rezervarea resurselor. In context industrial, putem distinge doua categorii largi de resurse: materiale si energie. O cale de conservare a resurselor este reciclarea.
Reciclarea este procesul de productie prin care se reprelucreaza deseurile in vederea utilizarii lor in scopul initial sau pentru alte scopuri, dar cu excluderea valorificarii energetice.
Reciclarea este cel mai comun termen utilizat pentru recuperarea produselor si refolosirea sau descompunerea lor intr-o oarecare masura. Ca urmare exista multe nivele dupa care un produs poate fi ,,reciclat" (descompus) pentru a putea fi valorificat pe piata de produse. Terminologia utilizata pentru fiecare din acest nivele difera de la o literatura la alta dar cele mai importante strategii de extindere a ciclului de viata (reciclare) al unui produs sunt urmatoarele: 
- refolosirea (prin reparare)
- refabricarea / reconditionarea (incluzand verificarea, reconditionarea, recuperarea pieselor si up - gradarea tehnica) 
- reciclarea materialelor 
In Europa, fabricantii de autovehicule au fost pusi in situatia sa investigheze posibilitatea reciclarii propriilor masini scoase din uz, pentru evitarea deseurilor. Scaderea spatiilor de depozitare a deseurilor in Europa se datoreaza legislatiei drastice referitoare la stadiul de scoatere din uz al unui produs la sfarsitul ciclului de viata al acestuia (reutilizare / reciclare). De asemenea in SUA cei trei mari producatori de automobile (GM, Ford si Chrysler) au fost in comun interesati si au format ,,Parteneriatul de Reciclarea al Automobilelor" care a studiat posibilitatile de reciclare ale autovehiculelor, iar ,,Asociatia Fabricantilor de Autovehicule Americane" au dat definitii referitoare la reciclare.
Pe planeta noastra cu resurse finite, orice bucatica de metal aruncata la voia intamplarii dupa ,,consumare" este, practic, pierduta pentru totdeauna. Merita sa meditam la aceasta. Dar dincolo de aspectul filozofic exista si unul economic: recuperarea metalului folosit (ca si a altor deseuri), aduce venituri. Sau ar trebui sa aduca. Deocamdata insa, in Romania sistemul de colectare este rudimentar (daca se poate vorbi de un sistem). In plus, recuperarea deseurilor e considerata la noi o indeletnicire injositoare. Dupa anul 1990 au luat fiinta in Romania peste 1000 de societati cu capital integrat privat in domeniul reciclarii si prelucrarii deseurilor. Cifra ar putea parea semnificativa daca nu am preciza ca, inainte de 1989, in domeniul reciclarii existau cca. 11000 de puncte de colectare (vechiul regim impunea populatiei colectarea deseurilor iar politica actuala nu incurajeaza aceste activitati). Dintre activitatile de colectare al deseurilor cel mai mare interes pentru firmele de colectare il reprezinta materialele feroase si neferoase. 
Pana acum, pe piata materialelor refolosibile din Romania, cei mai activi s-au dovedit a fi romii care aduna si livreaza cu carutele la punctele de colectare sute de kilograme de materiale refolosibile, incepand de la sticle, maculatura, fier vechi.


Fisiere in arhiva (1):

  • Reciclarea Vehiculelor Scoase din uz.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 5 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!