Pulverizatoare (Turbofreze) de Zapada de Mare Capacitate

Extras din referat Cum descarc?

I. Scopul lucrarii
Scopul acestei lucrari este de a intelege functionarea pulverizatoarelor (turbofrezei) de zapada de capacitate mare.
II. Cerinte impuse masinilor (instalatiilor)
In timpul iernii datorita temperaturilor scazute si a caderii zapezii, circulatia pe drumurile publice si pe pistele aeroporturilor poate deveni impracticabila datorita depunerii zapezii si formarii poleiului sau a ghetii, fiind necesara deszapezirea carosabilului sau imprastierea de materiale speciale pentru usurarea traficului.
Zapada se poate depune pe carosabil prin ninsoare linistita sau prin viscolire.
La grosimi ale stratului de zapada afanata pana la 10 cm, autovehiculele sunt nevoite sa-si reduca viteza pana la 15 km/h, la grosimi de 10-25 cm se pun lanturi la rotile motoare, iar la straturi de zapada de peste 25 cm circulatia, practic, se intrerupe.
Combaterea inzapezirilor datorate viscolului se poate face pe doua cai:
? prin masuri constructive: inaltarea platformei fata de terenul inconjurator sauadoptarea de taluzuri line in debleu, cunoscut fiind faptul ca sectoarele de drum in rambleu cu inaltimea de 0,5-12 m sunt neinzapezibile, iar debleurile foarte mici sau cele foarte adanci nu se inzapezesc deoarece, depresiunea curentilor de aer fiind insuficienta, nu se formeaza vartejuri;
? prin dispozitive de protectie contra inzapezirilor: crearea de obstacole in calea vantului pentru oprirea zapezii inainte de a ajunge pe platforma drumului.
Mijloacele de aparare impotriva pericolului de inzapezire in timpul viscolelor pot fi cu caracter permanent sau temporar. Cele cu caracter permanent, curent utilizate, se refera la realizarea unor perdele de protectie din arbori si garduri fixe, la o distanta de 15-35 m de marginea drumului, in timp ce mijloacele cu caracter temporar se aplica numai pe timpul iernii si constau din realizarea unor panouri montate in mod provizoriu (parazapezi).
Degajarea drumurilor de acces acoperite cu zapada constituie o problema deosebit de importanta, atat pentru economie cat si pentru siguranta circulatiei, indepartarea zapezii de pe carosabil poate fi realizata cu mijloace mecanice de diverse tipuri, de la plugurile cele mai simple, care depun zapada pe marginea carosabilului (gredere, buldozere, tractoare sau autocamioane cu iarna), pana la masinile cele mai complexe, de tipul frezelor si turbofrezelor de mare capacitate, capabile sa arunce zapada degajata la distante foarte mari (pulverizatoare de zapada).
Utilajele cu lama se folosesc numai atunci cand grosimea zapezii nu depaseste 40 cm. Cand pe carosabil a ramas un strat subtire de zapada, finisarea curatirii se face cu utilaje care au si perie mecanica cilindrica. Lucrarile de deszapezire propriu-zise constau in indepartarea zapezii cu ajutorul turbofrezelor de zapada, atat pentru straturi mai groase de 40 cm cat si pentru zapada adunata in cordon la marginea carosabilului sau pe acostament de catre formatia de patrulare folosita la curatirea zapezii.
III. Analiza constructiva si functionala a masinilor
Auto-turbofreza Tip Supra 4001. Producator: Schmidt
1. Autovehiculul purtator
1.1 Concept
Acest autovehicul purtator a fost special construit pentru folosirea echipamentului rotativ pentru curatarea zapezii. Fiind dotata optional cu o placa de cuplare frontala marimea 3 si cu priza de putere (PTO) marimea 1  3/4  (conform standardului DIN 76060, formularul B), este posibila utilizarea mai multor echipamente pentru folosirea autospecialei tot timpul anului. Viteza axului prizei de putere a autovehiculului poate fi ajustata pana la maxim 1300 rpm. Poate ajunge la o putere de pana la 180 kW.
Sistemul articulat de virare al autovehiculului purtator ofera multe avantaje la indepartarea zapezii: 
- asigura urmarirea cu mare precizie a unui traseu prestabilit de curatare a zapezii, pe masura ce aceasta este taiata cu ajutorul turbofrezei;
- este posibila de asemenea curatarea zapezii tasate sau inghetate in curbe stramte (foarte potrivita pentru intretinerea pe timp de iarna a drumurilor de munte);
- forta de tractiune actioneazain directia de inaintare a turbofrezei la fiecare unghi de cotire a utilajului;
- permite folosirea unor axe robuste cu diferentiale blocabile si reductoare planetare exterioare;
- suprapunerea turbofrezei peste traiectoria rotilor este minima.


Fisiere in arhiva (1):

  • Pulverizatoare (Turbofreze) de Zapada de Mare Capacitate.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!