Monitorizarea poluării aerului datorită traficului rutier

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Ecologie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 1466
Mărime: 777.90KB (arhivat)
Publicat de: Iustin Munteanu
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. 1. Introducere
  2. 1.1. Scopul lucrarii
  3. 1.2. Situatia actuala al cercetarii
  4. 2. Parte experimentala
  5. 2.1. Instalatii
  6. 2.2. Mod de lucru
  7. 3. Rezultate si discutii
  8. 4. Concluzii
  9. 5. Bibliografie

Extras din referat

Rezumat: In cele cinci capitole ale referatului, doresc sa arat cum se poate monitoriza poluarea aerului si care sunt statisticile.Am facut o scurta introducere in acest domeniu de “poluare” apoi am aratat instrumentele si sistemul cu ajutorul caruia se masoara poluarea.

1. Introducere

Traficul rutier este unul din factorii majori de degradare a mediului si a calitatii vietii, mai ales în marile aglomerarile urbane.

Poluarea aerului reprezinta orice contaminare artificiala a atmosferei care dauneaza mediului ambiant. Se intalneste în special in partea inferioara a troposferei terestre, in marile orase, zonele industriale, in zone alaturate intinse.

Poluarea mediului inconjurator reprezinta ansamblul modificarilor defavorabile suferite de calitatile naturale ale mediului sub influenta activitatilor societatii omenesti.

O mare influenta asupra poluarii o are pozitia geografica si factorii meteorologici (temperatura, intensitatea si directia vantului s.a.); Nu este un fenomen nou, s-a agravat scara de producere a noxelor datorita revolutiei industriale; Daca substantele poluante ajung la anumite concentratii, acestea devin nocive pentru organismul uman; Poluarea aerului micsoreaza grosimea stratului de ozon din atmosfera, daunand profund florei si faunei Terrei; Cresterea continutului de CO2 din atmosferă este unul din factorii importanti (50%) care conduc la incalzirea globala a Terrei datorita efectului de sera; Factorii poluanti specifici traficului rutier: CO (70%), CO2 (20%), SOx (60%), NOx (5%), ozon (O3), pulberile metalice grele (arsen, cadmiu, nichel, mercur) in suspensie (13%), benzen. Procentele indica contributia in raport cu alte surse de poluare.

1.1 Scopul lucrarii

Scopul lucrarii este de a determina substantele care polueaza aerul din ce motive si cum putem evita poluarea.

1.2. Situatia actuala privind calitatea aerului:

Cercetarea si realizarea de mijloace şi tehnologii noi de transport, neagresive pentru mediu; dezvoltarea pe plan mondial in ultimii 10 ani a domeniului; sistemelor Inteligente de Transport (ITS).

Elaborarea pe plan european si national a unor acte normative legate de calitatea aerului si reducerea factorilor poluanti in scopul : stabilirii concentratiilor admisibile ale diferitilor poluanti in functie de efectul acestora; determinarii nivelului de poluare; limitarii efectelor poluarii urbane; informarii cetatenilor privind calitatea aerului.

Monitorizarea calitatii aerului prin masuratori directe cat si cu ajutorul modelarii matematice a dispersiei agentilor poluanti in atmosfera, estimarea/previzionarea nivelului acestora.

2. Parte experimentala [1]

În funcţie de obiectivele monitorizării, de resurse şi de integrarea într-un sistem global, sistemele de monitorizare pot fi dezvoltate folosind mai multe metode:

- metoda împărţirii pe zone: aria supusă monitorizării este împărţită pe zone relativ omogene (din punct de vedere al emisiilor poluante, topografiei, densităţii populaţiei); în aceste zone se măsoară variabilele specifice şi pe baza unui model de dispersie se evaluează impactul global. Pentru implementarea metodei sunt necesare staţii de măsurare în apropierea surselor industriale, lângă rutele cu trafic intens şi în zonele urbane din zonele respective

- metoda statistică: se analizează corelaţiile în timp şi spaţiu ale datelor măsurate de către un număr minim de staţii de măsurare existente, care furnizează însă date precise

- metoda grilei: se implementează un număr mare de puncte de măsurare, repartizate relativ uniform în aria supusă monitorizării

- metoda analitică: staţiile de măsurare se amplasează în funcţie de localizarea punctelor de intensitate maximă a poluării, localizare furnizată de un model matematic al dispersiei poluanţilor în zona supusă monitorizării; această metodă se aplică în vecinătatea surselor de poluare, unde modelul are un grad mai mare de veridicitate

- metoda empirică: se realizează măsurători pe un anumit traseu, stabilit de exemplu în funcţie de rutele de trafic auto intens dintr-o anumită zonă

2.1. Instalatii

Fig. 1. Staţii, sunt prezentate publicului cu ajutorul unor panouri exterioare (amplasate in mod convenţional in zone dens populate ale oraşelor) si cu ajutorul unor panouri de interior (amplasate la Primarii).

TRAFICPOL la nivelul local cuprinde: 3 afişoare SIGN pentru informarea publicului; unitate centrală de achiziţie şi comunicaţii de date, cu tastatură şi afişor LCD pentru setări şi testări locale; traductori de mediu pentru temperatură, CO, NO2, SO2;

Achizitii si comunicatii de date se fac prin senzorii de mediu local; afisare locala parametrii de mediu monitorizati; transmitere la Dispecerat a concentratiilor medii, in urma unei interogari a acestuia; afisare locala mesaje primite de la postul central; afisare locala mesaje primite de la alte puncte de masura; menu de setari si teste.

Preview document

Monitorizarea poluării aerului datorită traficului rutier - Pagina 1
Monitorizarea poluării aerului datorită traficului rutier - Pagina 2
Monitorizarea poluării aerului datorită traficului rutier - Pagina 3
Monitorizarea poluării aerului datorită traficului rutier - Pagina 4
Monitorizarea poluării aerului datorită traficului rutier - Pagina 5
Monitorizarea poluării aerului datorită traficului rutier - Pagina 6
Monitorizarea poluării aerului datorită traficului rutier - Pagina 7
Monitorizarea poluării aerului datorită traficului rutier - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Monitorizarea Poluarii Aerului datorita Traficului Rutier.docx

Alții au mai descărcat și

Impactul Traficului Rutier asupra Echilibrului Ambiental

- Introducere. Motivatia alegerii temei referatului Activitatea omului, orientata spre valorificarea resurselor naturale, a afectat întotdeauna...

Sistemul de monitorizare a calității aerului

1. SISTEM DE MONITORING INTEGRAT AL CALITĂTII AERULUI Monitorizarea, într-un sens larg, semnifică supravegherea evolutiei în timp si spatiu a unui...

Amenajarea Complexă a Bazinelor Hidrografice Torențiale

Să se studieze influenţa pădurii privind atenuarea debitului maxim al viiturilor torenţiale folosind datele prezentate în tabelul nr. 1. Aceste...

Efectele Poluării Aerului Datorate Activității de Transport Auto și Metodele de Diminuare a Poluării

Capitolul I: Impactul transporturilor asupra mediului 1.1. Transporturile şi mediul Transporturile reprezintă un element esenţial în cadrul...

Traficpol - Tehnologie De Monitorizare a Nivelului de Poluare Pentru Reducerea Impactului Transportului Urban asupra Mediului. Sistem Pilot

PROIECTUL TRAFICPOL • Obiectiv general: implementarea unui sistem pilot integrat care sa utilizeze tehnici, tehnologii si echipamente modern...

Convenția Națiunilor Unite

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege. Art. 1. — Romania adera la Conventia Natiunilor Unite pentru combaterea desertificarii in tarile...

Brăila

Nefiind asa cum pare la prima vedere un oras de margine, vocatia esentiala a Brailei este aceea de a comunica cu lumea. "Dar al Dunarii”. Asa cum...

Te-ar putea interesa și

Plan local de acțiune pentru mediu Tulcea

CAPITOLUL I – INTRODUCERE ÎN NOŢIUNEA DE PLAM 1.1. Ce este un PLAM? Un Plan Local de Acţiune pentru Mediu (PLAM) sau LEAP - Local Environmental...

Analize și observații privind starea actuală de calitate a aerului în România

MEMORIU JUSTIFICATIV Poluarea mediului a devenit una din cele mai dezbatute probleme ale contemporaneitatii si una de prim ordin pentru conducerea...

Poluarea sonoră

CAPITOLUL I: I.1. Introducere Zgomotul creat de traficul rutier din marile oraşe, duruitul picamerelor de pe şantierele în construcţii, vecinii...

Județul Covasna

Agentia de Protectie a Mediului Sfantu Gheorghe este institutie publica descentralizata a Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor, cu sarcini...

Prezentarea Județului Neamț din punctul de vedere al dezvoltării rurale

1.1 DATE ISTORICE Cele mai vechi urme de locuire umană de pe teritoriul actual al judeţului Neamţ datează din paleoliticul superior (cca. 100.000...

Proiect de practică - agenția regională pentru protecția mediului

1.Prezentare generală a Agenţiei Regionale pentru Protecţia Mediului Piteşti Agenţiile regionale pentru protecţia mediului au fost reorganizate şi...

Habitatul uman și calitatea mediului în orașul Slatina

CALITATEA MEDIULUI IN ORASUL SLATINA Municipiul Slatina, ca mare aglomerare urbană pentru întregul spaţiu geografic al judeţului Olt este situat...

Poziția județului Neamț în cadrul regiunii nord-est

Cap 1. Caracteristicile generale ale judeţului Neamţ Parte a provinciei istorice Moldova, regiunea Nord - Estică a României este o zona în care...

Ai nevoie de altceva?