Analiza Transportului Intensiv asupra Mediului

Extras din referat Cum descarc?

1.Introducere
Care este legatura dintre transportul public si schimbarile climatice?
Cele mai multe vehicule care deservesc sectorul de transport public ard
combustibili fosili, responsabili de emisiile de CO2, care cauzeaza
schimbarile climatice. De aceea, este esential ca toate mijloacele de
transport public sa inceapa sa foloseasca combustibili de origine ne-fosila,
regererabili, fara emisii de gaze cu efect de sera. Efectul unei astfel de masuri
ar fi acela ca orice legatura negativa dintre transportul public si schimbarile
climatice ar fi inlaturata. Aceasta masura este esential sa fie aplicata in marile
orase, unde densitatea populatiei este mare, iar utilizarea transportului
intensa.
Transportul public poate substitui transportul cu autoturismul personal,
contribuind astfel la reducerea emisiilor provenite din alte forme de transport.
Serviciile "curate" de transport public ar trebui extinse, astfel incat sa fie
disponibile unui segment de populathie cat mai mare. Pentru a fi utilizat de cat
mai multi calatori, transportul public trebuie sa fie "atractiv". De asemenea,
este esenthial ca transportul public sa fie cat mai eficient energetic, astfel incat
numarul de kilometri/pasager pe o unitate de transport sa fie maximizat.
Aceasta masura ar permite ca resursele inca limitate de combustibili
regenerabili sa asigure efectul maxim de substituire a combustibililor fosili.
Toate vehiculele consuma o cantitate semnificativa de energie in procesul de
manufacturare. Aceasta energie inclusa in durata de viata a unui vehicul ar
putea fi cuantificata intr-o analiza a ciclului de viata a vehiculului. Astfel de
analize ar trebui elaborate pentru toate vehiculele aflate in circuitul de
transport public, si supuse unei analize comparative. Cele cu rezultatul cel
mai bun trebuie sa aiba prioritate.
2.Analiza factorilor interesati
Grupurile tinta vizate
Acesta problema, a poluarii aerului, datorita transportului intensiv se adreseaza in primul rand autoritatiilor locale, municipalitatii si administratilor sectoriale.
Acestia sunt principalii actorii responsabili de transportul intensiv si de coordonarea intregului proces. Mai mult, fiind responsabili cu planificarea transportului, autoritatile locale sunt de asemenea principalii factori abordati pentru imbunatatirea practicilor curente.
Cu toate acestea, abordarea unui grup mult mai larg de actori in ce priveste acest subiectul
constituie o necesitate. Aceasta situatie se adreseaza in egala masura tuturor factorilor interesati in mobilitatea aglomeratiilor urbane deoarece acestia trebuie sa se implice, prin oferirea unor numeroase surse de informathii si prin initierea unor dezbateri locale.
In consecinta, factorii interesati pot apartine unuia din urmatoarele grupuri: 
-Politicieni - reprezentantii alesi cu profil elevat (indeosebi primari) sau responsabili cu
portofoliile politicii de mobilitate (consilieri, ministri, delegati, deputati, etc.).
-Autoritati publice - administratiile municipale precum si diversele administratii sectoriale ale acestora (transport, planificare spatiala, mediu, afaceri sociale, dezvoltare economica, etc),precum si agentii aferente (autoritatile pentru autostrazi, companii de transport pe cale ferata sau aeriana).
oSocietatea civila - include organizatii publice cum sunt camerele de comert,
universitatile, scolile sau spitalele, precum si actori din sectorul privat, cum sunt
operatorii de infrastructura si servicii, industria, asociatii si uniuni profesionale ale
IMM-urilor.
oCetateni - oricine traieste sau lucreaza intr-o aglomerare urbana, inclusiv
organizatiile care le reprezinta interesele (asociatii ale diferitelor categorii de cetateni
sau vecini).
Analiza grupurilor tinta
Uniunea Eropeana, Guvernul si autoritatile locale au capacitatea de a lansa
initiative care pot contribui la atingerea obiectivelor-cheie ale sectorului de
transport public. Atingerea acestor obiective se va realiza pe baza unui set
de masuri precum introducerea unor taxe, acordarea de granturi,
subventionarea combustibililor alternativi, proiecte-pilot, campanii de
informare si constientizare a publicului;
Industria de transport - constructorii si operatorii de vehicule au cunostintele
esentiale in termeni practici despre costurile de investitie si inovare, in vedera
atingerii obiectivelor-cheie;
Publicul - cetatenii, utilizatori actuali sau potentiali ai transportului public,
trebuie sa fie constienti de toate aspectele pe care utilizarea combustibililor
fosili le implica. Publicul nu va avea probleme de intelegere a acestor
aspecte, daca ii sunt prezentate intr-un mod clar si eficient. Campaniile de
constientizare a publicului ar putea avea sloganul "petrolul este valoros -
contribuie la combaterea schimbarilor climatice pastrandu-l in pamant!"
Rationalizarea a functionat eficient in vreme de razboi, si nu exista niciun
motiv pentru care publicul nu ar raspunde pozitiv la nevoia actuala de
rationalizare a energiei - criza economica si pretul petrolului care deja le
spune ca e pe terminate. Acesta este un mesaj clar, care poate fi transmis
simplu, dar eficient. "Stop risipei!" este cel mai important mesaj verde.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Transportului Intensiv asupra Mediului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!