Transportul Feroviar

Extras din referat Cum descarc?

Introducere:
Industria de transport reprezinta peste 6% din produsul intern brut (PIB) al Uniunii Europene (UE),peste 6% din forta de munca, 40% din investitiile Statelor Membre si 30% din consumul de energie din UE. Acest sector a inregistrat o crestere constanta in ultimele doua decenii, de 2,3% pe an la transportul de bunuri si 3,1% la cel de pasageri. In acelasi timp, a crescut presiunea exercitata de sectorul transport asupra mediului si societatii.
Corelatia dintre cresterea traficului rutier si a riscurilor de sanatate nu este imposibil de schimbat. Problema nu poate fi insa rezolvata printr-o singura masura sau politica, ci este necesara o abordare integrata pentru a reduce efectele negative atat ale emisiilor, cat si ale zgomotului.
Municipalitatile, de exemplu, pot adopta strategii de management in transport care sa promoveze alternative la utilizarea autoturismelor - reducerea numarului de autoturisme din trafic, si respectiv utilizarea mijloacelor de transport in comun, mersul pe bicicleta sau pe jos vor reduce dramatic poluarea si nivelul de zgomot.
Pe baza principiului ,,poluatorul plateste", toti utilizatorii de transport (firmele de transport, conducatorii auto, calatorii) trebuie sa fie responsabili financiar de costurile calatoriilor, inclusiv pentru daunele rezultate din actiunile lor asupra mediului natural si cel construit, societatii si economiei. Taxarea pentru utilizarea infrastructurii, taxele de mediu sau pentru congestiile de trafic ar determina reducerea traficului si respectiv impactul transporturilor asupra sanatatii si mediului; ar fi disponibile astfel si fondurile de investitii in acest sens.
Studiile arata ca politicile de transport ce pornesc de la premisele unui impact cat mai redus asupra mediului nu numai ca vor imbunatati calitatea vietii si starea de
sanatate a populatiei ci vor duce si la o rata mai mare de angajare. Strategii simple pot ajuta in reducerea daunelor cauzate de transport sanatatii umane: chiar si implementarea riguroasa a unor limitari de viteza si unor reglementari privind parcarea pot duce in multe orase la limitarea emisiilor, cresterea sigurantei si a
utilizarii transportului public.
Viitorul politicii europene al transporturilor
Obiectivul general al politicii europene de transport este stabilirea unui echilibru intre dezvoltarea economica pe de o parte si cerintele de calitate si siguranta ale societatii pe cealalta parte,pentru a dezvolta un sistem de transport modern,durabil pentru 2010.Comisia Europeana a propus circa 60 de masuri pentru dezvoltarea unui sistem de transport capabil sa modifice ponderea modurilor de transport,sa revitalizeze transportul feroviar,sa promoveze transportul maritim si fluvial si sa controleze cresterea transportului aerian.
Transportul rutier: Imbunatatirea calitatii,aplicarea in mod mai eficient a reglementarilor existente printr-un control si sanctiuni mai aspre.
Transportul feroviar: Revitalizarea cailor ferate prin crearea unei zone feroviare integrate,eficiente,competitive si sigure si infiintarea unei retele destinate serviciilor de transport de bunuri.
Transportul aerian: Controlul Cresterii transportului aerian,mentinerea standardelor de siguranta si protectia mediului.
Transportul maritim si fluvial: Dezvoltarea infrastructurii,simplitatea cadrului de reglementare si integrarea legislatiei sociale pentru a putea crea veritabile "autostrazi maritime".
Transportul inter-modal: Modificarea ponderii modurilor de transport prin intermediul unei politici pro-active de promovare a transportului inter-modal si a transportului feroviar,maritim si fluvial.In acest sens,una din initiativele majore este programul "Marco Polo",ce inlocuieste programul Actiuni Pilot pentru Transport Combinat.
Retelele trans-europene si eliminarea blocajelor: Construirea obiectivelor de infrastructura propuse in programul retele trans-europene identificate in 1996 intr-un set de linii directoare ,precum si a proiectelor prioritare selectate in 1994 de catre Consliul European.
Transportul feroviar in comunitatea europeana
Comunitatea europeana incearca sa creeze conditiile pentru eficientizarea sectorului feroviar si adaptarea sa la cerintele pietei unice.In acest sens a propus introducerea unei licente de operare care sa ofere accesul uniform la infrastructura si a stabilit un sistem care sa asigure alocarea capacitatii de infrastructura pe o baza non-discriminatorie si ca utilizatorii platesc costul real al facilitatilor pe care le folosesc.
In Carta Alba din 1996,Comisia Europeana a stabilit o strategie de revitalizare a cailor ferate comunitare,in special prin rationalizarea situatiei lor financiare,asigurarea accesului liber la toate serviciile publice si de trafic,si promovarea integrarii sistemelor nationale si a aspectelor sociale.
In 2001 a fost prezenta "pachetul de infrastructura" cu scopul de a deschide piete de transport feroviar de bunuri,prin creearea unui cadru pentru conditiile de acces al companiilor feroviare la retele nationale.In 2002,Comisia a propus un nou pachet de masuri proiectat sa revitalizeze caile ferate prin constructia rapida a unei zone feroviare integrale in Europa.


Fisiere in arhiva (1):

  • Transportul Feroviar.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!