Studiu comparativ privind procedura de licitație restrânsă

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Drept
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 2718
Mărime: 141.71KB (arhivat)
Publicat de: Roxana F.
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Procesul de achiziṭii publice există cu scopul de a crea cadrul necesar cheltuirii fondurilor alocate autorităṭilor contractante. Acestea trebuie să gestioneze fondurile alocate astfel încât, pe parcursul anului, să-ṣi poată desfăṣura activitatea în condiṭii optime.

Pentru atribuirea contractului de achiziṭie publică se folosesc mai multe proceduri:

•licitaṭia deschisă;

•licitaṭia restrânsă;

•dialogul competitiv;

•negocierea cu publicarea prealabilă a unui anunṭ de participare;

•negocierea fără publicarea prealabilă a unui anunṭ de participare;

•cererea de oferte;

•concursul de soluṭii

Definitie

Licitația restrânsă reprezintă procedura la care orice operator economic are dreptul de a-și depune canditatura, urmând ca numai candidații selectați să aibă dreptul de a depune ofertă. Această procedură se utilizează atunci când oferta este excedentară.

Licitaṭia restrânsă se iniṭiază prin transmiterea spre publicare a unui anunṭ de participare prin care se solicită operatorilor economici interesaṭi depunerea candidaturii.

ASEMĂNĂRI între OUG 34/2006 și OUG 114/2011 :

Procedura de licitaţie restrânsă se desfăşoară, de regulă, în două etape:

a) etapa de selectare a candidaţilor, prin aplicarea criteriilor de selecţie;

b) etapa de evaluare a ofertelor depuse de candidaţii selectaţi, prin aplicarea criteriului de atribuire.

Autoritatea contractantă are dreptul de a decide organizarea unei etape suplimentare de licitaţie electronică, caz în care are obligaţia de a anunţa această decizie în anunţul de participare şi în documentaţia de atribuire.

Licitaţia restrânsă se iniţiază prin transmiterea spre publicare, în conformitate cu prevederile art. 134 din OUG 114/2011 și respectiv art.55 din OUG 34/2006, a unui anunţ de participare prin care se solicită operatorilor economici interesaţi depunerea de candidaturi.

Fără a aduce atingere prevederilor art. 51 din OUG 114/2011 și respectiv art. 71 din OUG 34/2006, în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziţie publică este egală sau mai mare decât cele prevăzute la art. 134 alin. (2) din OUG 114/2011 și art. 55 din OUG 34/2006 (130 000 euro – produse si servicii, 400 000 euro – produse si servicii pentru AC care desfasoara activitati relevante, 5 000 000 euro - lucrari), perioada cuprinsă între data transmiterii anunţului de participare spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi data-limită de depunere a candidaturilor trebuie să fie de cel puţin 37 de zile.

În cazul în care, din motive de urgenţă, nu poate fi respectat numărul de 37 zile, autoritatea contractantă are dreptul de a accelera aplicarea procedurii prin reducerea perioadei prevăzute , dar nu la mai puţin de 15 zile.

În cazul în care anunţul de participare este transmis, în format electronic, spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, perioada de 37 de zile se poate reduce cu 7 zile şi perioada de 15 zile se poate reduce cu 5 zile.

Fără a aduce atingere prevederilor art. 51 din OUG 114/2011 și art.71 din OUG 34/2006, în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziţie publică este mai mică decât cea prevăzută la art. 134 alin. (2) din OUG 114/2011 și art. 55 din OUG 34/2006, autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite anunţul de participare spre publicare în SEAP cu cel puţin 10 zile înainte de data-limită de depunere a candidaturilor.

Preview document

Studiu comparativ privind procedura de licitație restrânsă - Pagina 1
Studiu comparativ privind procedura de licitație restrânsă - Pagina 2
Studiu comparativ privind procedura de licitație restrânsă - Pagina 3
Studiu comparativ privind procedura de licitație restrânsă - Pagina 4
Studiu comparativ privind procedura de licitație restrânsă - Pagina 5
Studiu comparativ privind procedura de licitație restrânsă - Pagina 6
Studiu comparativ privind procedura de licitație restrânsă - Pagina 7
Studiu comparativ privind procedura de licitație restrânsă - Pagina 8
Studiu comparativ privind procedura de licitație restrânsă - Pagina 9
Studiu comparativ privind procedura de licitație restrânsă - Pagina 10
Studiu comparativ privind procedura de licitație restrânsă - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Studiu Comparativ Privind Procedura de Licitatie Restransa.doc

Alții au mai descărcat și

Proceduri de Transparență Decizională

INTRODUCERE Lucrarea de făţă îşi propune să abordeze aspecte referitoare la transparenţa decizională reglementată în legislaţia prezentă atât în...

Convenția de Arbitraj

2. Conditiile de fond Conditiile de fond sunt cele obisnuite oricarei conventii: consimtamânt, capacitate, obiect, cauza (art.948. C. civ. )....

Contractul Individual de Muncă

„Reglementarea juridica a contractului individual de munca ca institutie de drept distincta are o istorie relativ scurta. Necesitatea unei astfel...

Creditul ipotecar pentru investiții imobiliare

Creditul Reprezinta operatiunea prin care se iau in stapanire imediata resurse (de regula, sub forma de capital) in schimbul unei promisiuni de...

Contract de Societate

SOCIETATEA COOPERATIVA MESTESUGAREASCA “VIITORUL” FAGARAS I. PARTILE CONTRACTANTE (MEMBRII COOPERATORI) Art.1. Persoanele fizice...

Ai nevoie de altceva?