Stingerea Dreptului la Marca

Extras din referat Cum descarc?

Conc?ptul d? marca
Marcil? sunt s?mn? distinctiv? folosit? d? intr?prind?ri p?ntru a d?os?bi produs?l? sau s?rviciil? lor d? c?l? id?ntic? sau similar? al? altor intr?prind?ri, s?mn?l? car? pot fi folosit? ca marci sunt urmatoar?l?:cuvint?, lit?r?, cifr?, r?pr?z?ntari grafic?, combinatii intr? ac?st? ?l?m?nt?,una sau mai mult? culori, pr?z?ntar?a sonora sau alt? as?m?n?a ?l?m?nt?,forma produsului sau ambalajului ac?stuia. 
Conc?ptul d? "marca"- cardinal in publicitat? - r?zuma d?stul d? bin? posibilitatil? unui "limbaj" al consumului. Toat? produs?l? (in afara c?lor alim?ntar?, p?risabil?) s? propun at?nti?i printr-o sigla impusa: oric? produs "d?mn d? ac?st num?" ar? o marca (car? s? substitui? un?ori num?lui obi?ctului: frigid?r). Functia marcii ? s?mnalar?a produsului, iar functia ?i s?cundara ? mobilizar?a conotatiilor af?ctiv?: ,,In ?conomia noastra, put?rnic concur?ntiala, putin? produs? isi pastr?aza sup?rioritat?a t?hnica". 
Tipuri d? marci
Marcil? s? pot clasifica dupa mai mult? crit?rii:
Dupa d?stinati? av?m:-marci d? fabricati? 
-marci d? com?rt
Marca d? fabricati? ?st? aplicata d? producator p? produs?l? sal?, iar marca d? com?rt ?st? aplicata d? intr?prind?r?a car? com?rcializ?aza ac?st? produs?. Intr?prind?r?a producatoar? poat? utiliza ,in ac?las timp,marca d? fabricati? si d? com?rt, in masura in car? com?rcializ?aza ?a insasi produs?l? p? car? l? fabrica. Printr? c?l? mai cunoscut? marci d? fabrica sunt consid?rat? marcil?:Coca-Cola,Sony,M?rc?d?s-B?nz, Kodac,Toyota, P?psi-Cola ?tc., iar din cat?goria c?lor d? com?rt m?ntionam:Adidas, Qu?ll?, Trid?nt, Dorati, Aldi,Romarta ?tc. In pr?z?nt ,marcil? d? fabrica sunt mai raspandit? d?cat c?l? d? com?rt,cu toat? ca importanta c?lor din urma a cr?scut in ultimi ani , datorita p?rformant?lor adus? in sist?mul d? distributi? a produs?lor.
Figura 1.1 Form?l? sub car? s? poat? pr?z?nta o marca sunt multipl?
Potrivit unor opinii, s? poat? vorbi chiar d? o lupta p?ntru supr?mati?, intr? marcil? com?rcial? si c?l? al? producatorilor. In parar?l s? r?marca si o alta t?ndinta, ac??a a com?rcializarii unor ''produs? fara num?'', d?numit? si" produs? alb?". Sup?rm?g?zin?l? Carr?four din Franta au lansat ,in anul 1976, i??a d? a of?ri consumatorilor produs? fara marca("Marqu? libr?"), id?? pr?luata ult?rior si d? alt? mari intr?prind?ri com?rcial?. 
Dupa obi?ctul lor av?m:
- marci d? produs?
- marci d? s?rvicii
In c??a c? priv?st? r?latia dintr? produs si marca, pot fi pus? in ?vid?nta urmatoar?l? variant?:
-marci individual? d? produs, firma producatoar? inr?gistrand o marca p?ntru fi?car? din produs?l? sal?. O as?m?n?a varianta a adoptat ,d? ?x?mplu, firma Proct?r&Gambl?. 
Dintr? marcil? d? produs al? ac?st?ia put?m m?ntiona :Ari?l, Vizir, L?nor, M?ist?r,Pamp?rs ?tc.
O singura marca p?ntru toat? produs?l? firm?i:o as?m?n?a varianta intalnim, d? pilda, in cazul unui producator d? automobil?(d? ?x.:BMW, Audi ?tc);
-marci structurat? p? mai mult? niv?luri, ca d? ?x?mplu, prin combinar?a marcii d? fabrica cu marcil? individual? d? produs,cum ?st? cazul automabil?lor r?alizat? d? fitma Volkswag?n(VW-Golf, VW-Corrado ?tc),Fiat(Fiat punto ) ?tc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Stingerea Dreptului la Marca.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!