Statul - Ordine de Drept

Extras din referat Cum descarc?

Toate lucrurile existente pe acest pamant si care se regasesc in aceasta lume tin de o anumita ,,ordine" chiar daca ceea ce se vede in exterior pare a fi mai mult un haos decat o ambianta placuta tuturor. Esentialul pentru orice ordine este mai intai sa ai, iar apoi trebuie sa cunosti bine motivatia acesteia si scopul pe care vrei sa il atingi prin impunerea ei. De ce spun mai exact ca trebuie sa o impui? Pentru ca orice ordine trebuie sa fie impusa, incepandu-se de la cea mai simpla si ajungandu-se la cea mai inalta, chiar daca multi dintre noi ar dori sa transforme reactia de acceptare intr-o adevarata participare. Consider ca ordinea de drept este cea mai importanta ea fiind cea mai apropiata de individ si totodata cea care il poate influenta cel mai mult, motiv pentru care am ales sa analizez pe cat este cu putinta acest subiect. 
Statul, dupa cum stim cu totii reprezinta ansamblul organelor politice care guverneaza societatea. Elementul specific ,,politic" al acestui ansamblu al organelor reprezinta constrangerea de la om la om, reglementata de comportamentul acestor indivizi. Fiind organizatie politica statul este ordine de drept, asta nu insemnand neaparat ca orice ordine de drept este un stat. Doar daca se doreste a fi un stat, ordinea de drept ar trebui sa aiba caracterul unei organizatii in sensul strict si specific al cuvantului, mai exact organe care functioneaza in virtutea diviziunii muncii, astfel ea abordand un anumit grad de centralizare. Din acest lucru rezulta ca statul este o ordine de drept relativ centralizata. Centralizarea reprezinta diferenta dintre ordinea de drept statala si ordinea primitiva prestatala sau de cea supra (-intra) - statala.
Facand referire la aceste doua cazuri cel al dreptului prestatal si cel al dreptului supra (-inter)- statal, indivizii care produc, pe calea obisnuintei, dreptul si il aplica sunt organe de drept si ca atare organe ale comunitatii de drept, dar pe langa acestia exista cei care sunt denumiti organe centrale cum ar fi guvernul, organul legiuitor, tribunalele, toate instituite de ordine de drept statala.
Avem parte de doua ordini coercitive complet descntralizate si tocmai prin acest lucru ele nu pot fi numite state, prima dintre ele fiind ordinea de drept a societatii primitive, iar cea de-a doua ordinea de drept internationala. Ordinea sociala este cea care din punctul meu de vedere are cele mai mari limite, din care se naste ordinea politica si din care la randul ei se va naste ordinea de drept, punctul central al tuturor acestor ordine fiind bineinteles nimeni altul decat << individul >>, care in mod paradoxal este singurul ce poate da adevarata masura a aestora, deoarece el reprezinta temelia lor adica scopul esential. 
Avand in vedere aceasta centralizare si descentralizare a statului imaginea obisnuita a statului pleaca de la simpla presupunere ca toate normele care alcatuiesc ordinea statala sunt valabile in acelasi tmod pentru intregul teritoriu statal, sau mai degraba la o singura instanta, deoarece ea este cea care domina din centru intregul teritoriu al statului. In termenul de ,,stat unitar" se poate observa ideea dintre centralizare si descentralizare, statul unitar fiind privit ca o comunitate de drept centralizata fiind in opozitie cu tipul de comunitate descentralizata, iar aceasta opozitie poate fi prezentata primar doar din punct de vedere al ariei de valabilitate spatiala a normelor care alcatuiesc ordinea spatiala. 
Mai precis spus ar fi ca o comunitate de drept centralizata este reprezentata de cea a carei ordine consta exclusiv din norme de drept valabile pentru intregul teritoriu de drept, pe cand o comunitate de drept descentralizata este cea a carei ordine consta din norme valabile numai pentru un teritoriu partial. Daca am face o analiza mai precisa a descentralizarii am ajunge la o concluzie si anume aceea ca ar exista un caz extrem al acesteia si anume cazul limita al existentei paralele al unei multitudini de comunitati de drepturi. 
As putea spune mai exact, referitor la ceea ce am descris mai sus, problema centralizarii si descentralizarii este asemeni unei impartiri teritoriale a comunitatilor de drept , in principiu o problema a ariei de valabilitate spatiala a normelor care alcatuiesc ordinea de drept, iar in al doilea rand ar fi vorba de modul producerii acestor norme de arie a valabilitatii diferita, inspre actul stabilirii normelor si prin urmare inspre organele care stabilesc nomele. 
Dupa Kelsen centralizarea in sensul dinamic atinge gradul cel mai mai inalt, cand toate functiile trebuie indeplinite de un singur organ, in speta cand toate normele unei ordini de drept, generale si individuale, sunt produse si aplicate de unul si acelasi individ. Tot la Kelsen, descentralizarea in sensul dinamic atinge gradul cel mai mai inalt atunci cand toate functiile pot fi indeplinite de toti indivizii supusi ordinii de drept, ambele fiind cazuri de limita ideala care nu apar in realitatea sociala. Niciodata nu se va intampla ca functiile statuate intr-o ordine de drept sa fie indeplinite de un singur individ sau de toti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Statul - Ordine de Drept.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!