Spam-ul in Domeniul Criminalitatii Informatice

Extras din referat Cum descarc?

Termenul SPAM 
Spamul - mesajele nesolicitate - este o problema cu care majoritatea ne confruntam, fie ca este vorba de casuta personala de e-mail, fie de cea de serviciu, de jurnalul personal pe internet (blog) sau de telefonul mobil. Mesajele nesolicitate primite prin e-mail exista inca din primii ani ai internetului. Astazi, aproximativ 100 de miliarde de mesaje spam sunt primite zilnic de oamenii din intreaga lume. Numarul acestora s-a triplat in ultimii trei ani. De asemenea, studiile au aratat ca in casuta postala electronica a unei persoane care nu are instalat pe computer un filtru antispam, 85% din mesajele primite zilnic sunt nesolicitate. Statele din care se trimit cele mai multe mesaje nesolicitate sunt SUA (21%), Rusia (8,3%) si China (4,2%). Specialistii in comunicare considera spamul o forma foarte ieftina de publicitate sau de marketing in favoarea unui produs, serviciu sau doctrina.
Cei care trimit spamurile strang adresele de e-mail de pe diverse chaturi, site-uri, forumuri sau folosesc programe daunatoare (virusi, spyware, adware) care copiaza adresele din computerele internautilor.
O alta forma de spam sunt mesajele publicitare primite pe telefonul mobil, numite ,,m-spam", sau cele care doresc sa-i pacaleasca pe utilizatorii de cartele prepay. Alte exemple sunt mesajele publicitare postate pe forumurile de discutii pe internet, cele care apar pe jurnalele personale on-line (bloguri) sau mesajele primite in masa (chiar si de la cunoscuti) pe programele de mesagerie instant, precum Yahoo! Messenger.
In majoritatea statelor lumii, inclusiv in Romania, spamul este ilegal si se pedepseste prin lege.
Termenul de SPAM a fost pentru prima data utilizat in Statele Unite reprezentand acronimul pentru non-Solicited Pornography and Marketing Act. O definitie mai recenta termenul de web-spam desemneaza trimiterea repetata de mesaje electronice nesolicitate utilizatorilor cu care expeditorul nu a venit niciodata in contact direct sau indirect si a carui adresa de e-mail a fost obtinuta pe cai ce contravin prevederilor legislative in ceea ce priveste protejarea datelor cu caracter personal.
Adresele de e-mail pot fi obtinute in mai multe modalitati: fie utilizand motoarele de cautare pentru a obtine o lista de adrese de e-mail valide, fie cu ajutorul anumitor programe software care utilizeaza anumite combinatii in vederea obtinerii de posibile adrese de e-mail.
De cele mai multe ori mesajele de tip spam contin materiale publicitare, de natura comerciala sau/si pornografica pentru a informa destinatarul despre existenta modalitatilor respective de achizitie in scopul de a-l transforma intr-un cumparator. 
Cine sunt spammerii? 
Distingem cinci categorii:
- vanzatorii unor produse sau servicii (dintre care unele sunt ilicite): viagra, jocuri piramidale pe bani, tigari etc;
- vanzatorii de produse informatice la pret preferential, dar cu licenta ilegala, cel mai probabil piratata;
- persoanele care practica un tip de spam in crestere, constand in vanzarea unor produse de lux (calatorii, servicii hoteliere etc);
- cei care, prin manopere frauduloase, urmaresc sa obtina datele bancare ale utilizatorilor naivi;
- persoanele care testeaza posibile adrese e-mail, pentru a le verifica valabilitatea, pentru ca ulterior sa le vanda altor spammeri din categoriile mentionate.
S-au contabilizat astfel, de catre diferiti furnizori de acces internet (F.A.I.), inainte de adoptarea unor legi anti-spam, in jur de 10 milioane de spamuri pe zi, dupa adoptare numarul acestora reducandu-se la 3 milioane. 
Trebuie mentionat ca fiecare destinatar al unui astfel de e-mail este considerat de catre spammer ca fiind un potential cumparator/beneficiar al produselor/serviciilor oferite. Singura problema care se ridica este legata de tipul produselor/serviciilor promovate astfel precum si de calitatea lor. De obicei este vorba despre produse contrafacute (copii ilegale ale unor produse populare existente) de calitate indoielnica sau de manevre frauduloase prin care se incearca obtinerea de detalii privind datele bancare ale utilizatorilor.
Influenta spam-ului in viata privata
Mesajele electronice publicitare nesolicitate, incalca fie in mod direct, fie indirect viata noastra privata, intimitatea noastra virtuala.
Se impun unele precizari.
Pentru trimiterea mesajelor spammerul are nevoie de adresa e-mail a utilizatorului. Aceasta adresa este considerata o data personala, nominativa, privata. Nimeni nu ne poate folosi identitatea, cu exceptia cazurilor expres prevazute de lege. Prin incalcarea acestui drept protejat prin lege se aduce o atingere grava vietii noastre private. Data fiind importanta acestui fapt, principalii F.A.I. au stabilit un cod de etica si morala numit Netiquette, care a fost impus ca un regulament intern utilizatorilor de Internet. Totusi, nu putem vorbi de o atingere adusa vietii private atunci cand utilizatorul isi trimite, din proprie initiativa, adresa de Internet, pentru acest gen de mesaje. Astfel, putem intalni situatii in care, dupa incetarea colaborarii intre doi intreprinzatori sau persoane fizice, una dintre ele practica spam-ul folosind adresa celeilalte; ori, dorind sa utilizam diferite servicii Internet (de exemplu, SMS) si avand in vedere volumul contractului care ni se impune la deschiderea sesiunii, mergem la sfarsitul paginii si selectam butonul I agree, neglijand faptul ca suntem de acord, in acest mod, cu trimiterea de mesaje publicitare de catre administratorul site-ului sau de catre partenerii acestuia; 
Potrivit unei statistici realizate de furnizorii de internet (AOL, YAHOO, Earthlink Inc., Microsoft Corp etc.) spam-ul costa aproximativ zece miliarde de euro/ an. Aceste costuri greveaza, in final si bugetele utilizatorilor, dat fiind faptul ca furnizorul de acces internet si ceilalti intermediari vor creste pretul abonamentului, vor restrange accesul liber catre posta electronica asigurandu-ne, contra cost, cutii postale mai bine protejate. Acest lucru are si implicatii subsecvente: fie ne expunem in continuare spamului si mentinem aceeasi cutie postala, fie platim suplimentar pentru o cutie postala mai sigura din partea site-ului, dar, in functie de situatie, va fi creata o alta adresa e-mail, vor fi informati corespondentii de existenta noii adrese, va fi recuperata informatia din vechea adresa. Toate acestea presupun timp si bani;
Serviciile de comunicatii prin intermediul carora accesam Internetul (cablu, telefon) necesita cheltuieli suplimentare. Astfel, cand deschidem cutia postala, gasind multe spam-uri, trebuie sa ne rezervam un timp mai lung de lucru pe Internet pentru selectarea, sortarea, prelucrarea si stergerea acestora.


Fisiere in arhiva (1):

  • Spam-ul in Domeniul Criminalitatii Informatice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!