Sistemul urban

Cuprins referat

1.Definirea orasului si a sistemului urban
1.1. Caracterizarea sistemului urban
1.1.1.Caracteristicile sistemului urban
1.1.2.Elementele sistemului urban
1.1.3.Functiunile sistemului urban
1.1.4. Tipologia urbana
2.Orasul Braila-sistem urban-
3.Concluzii
Bibliografie


Extras din referat

Cuvantul "oras" este utilizat in cateva sensuri diferite,dar totusi asemanatoare intre ele .
"Orasul este o forma complexa de asezare omeneasca,cu dimensiuni variabile si dotari edilitare,indeplinind,de obicei mai multe functii: administrativa,industriala,comerciala,polotica si culturala". 
Din punct de vedere legal,orasul este o subdiviziune politica,creata de catre stat,care se diferentiaza de alte subdiviziuni,cum ar fi regiunile,judetele,comunele si satele.Dar modul in care sant stabilite orasele variaza de la tara la tara,iar in teritoriul
aceleiasi tari,de la un stat la altul.
In conformitate cu Legea 351/2001 "orasul este o unitate administrativ-teritoriala de baza si ca sistem social economic si geografic,orasul are doua com ponente:
a)componenta teritoriala-intravilanul,care reprezinta suprafata de teren ocupat sau destinata constructiilor si amenajarilor(de locuit,social culturale,industriale,de depozitare,de productie,de circulatie,de recreere,de comert etc) si extravilanul care reprezinta restul teritoriului administrativ a orasului.
b)componenta demografica socio economica,care consta in grupurile de populatie si activitatile economice,sociale si politico-administrative ce se desfasoara pe treritoriul localitatii." 
Prin sistem urban intelegem sistemul de localitati invecinate intre care se stabilesc relatii de cooperare,economic,social si cultural de amenajare a teritoriului si protectia mediului,echipare tehnico-editare fiecare pastrandu-si autonomia administrativa.
Dimensiunile ,caracterul si functiile orasului reprezinta mari variatii,dezvoltarea sa fiind strans coreleta cu cea  a teritoriului caruia ii apartine.
Ca si relatii de cooperare cu localitatile invecinate si nu numai, pot fi amintite  relatiile oraselor cu ,,orasele infratite" din alte tarii.Scopul este :
-de a schimba informatii si experiente referitoare la dezvoltarea orasului an particula,an materie de planificare urbana,transport,gestiune de deseuri si protectia mediului inconjurator.
-de  a incurja stabilirea de partenariate intre asociatii,intreprinderi,universitati si instituti specifice an spiritul unui acord
-de a sprijinii reprezentantele comerciale in misiunea lor,pentru a fovoriza  dezvoltarea afacerilor si a antelegerilor comerciale dintr cele doua orase.
Relatiile economice  exista deoarece noi ca indivizi nu  suntem independenti din punct de vedere economic produce .Daca fiecere dintre noi ar produce ce ar consuma nu am avea nevoie de compania nimanui in consecinta nu ar fi nevoie sa traim in orase.Deoarece nu putem si ne aprovizionam, recurgem la relatii economice , de a n oferi munca noastra in schimbul altor bunuri.
Cei mai multi dintre noi locuim in orase deoarece aici se gasesc cele mai multe locuri de munca.De emenea,orasele furnizeaza consumatorilor  o bogata mixtura de bunurii si servicii astfel oamenii care nu sunt satisfacuti de propriu loc de munca sunt atrasi de orase.
Daca orasele ar fi cu sistem inchis aceasta posibili tate nu ar exista,fiecare om ar trebui sa se descurce in propriu oras,sat sau resedinta din care provine.
Daca nu ar fi relatii economice,culturale,sociale si administrative intre orase ce da caracterul orasului deschis am fi izolati si nu ar fi dezvoltare in orase.
O deosebita importanta in orase constitue transportul interurban,care este un factor decisiv in sistemul deschis privind relatiile economice,sociale si 
administrative.Mijloacele de transport de exemplu o strada,calea ferata este un factor important pentru efectuarea schimbului de marfuri destinate comertului.
Dezvoltare de ordin tehnilogic realizate in domeniul transporturilor si al telecomunicatiilor au condus la inlaturarea ,aproape in totalitae a barierelor si constrangerilor pa care anumite locati le ridicau pentru determinarea si desfasurarea unor activitatii economice.In aeste conditi,productia dobandeste un caracter global,iar companiile transnationale nu mai sunt constranse de obligatiile de natura ideologica,politica,sociala,economica,locala,regionala sau nationala.Schimbarile in tehnologiile de productie ti legat de acestea,schimbarile in organizarea industriala au creat noi  oportunitati ce vizeaza cresterea flexibilitatii in alegerea locatiei .La nivelul marilor firme ,parti diferite a aceluias proces de prductie pot fi amplasate in locatii diferite independent una  de cealalta,profitand avantajele specifice pe care le prezinta diverse locatii.
Resursele naturale au efecte directe si asupra nivelului de bunastare a populatiei si efectele indirecte asupra  costurilor de productie.
Toate  aceste reletii  de cooperere economica,sociala si culturala ,de amenajare a teritoriului au ca scop si au  dus la o dezvoltare seminficativa a oraselor.
Totodata cu dezvoltarea orasului creste si competivitatea.
1.1.Caracterizarea sistemului urban
1.1.1.Caracteristicile sistemului urban


Fisiere in arhiva (1):

  • Sistemul urban.doc

Imagini din acest referat

Bibliografie

1.Nicolae V ,Constantin L-Bazele economiei regionale si urbane,Editura Oscar print,Bucurasti 1998;
2.Ianos I.-Siatemele teritoriale,Editura Telmica,Bucuresti 2000
3.Suport de curs ,,Dezvoltare si planificare urbana,Lector universitar Dr.Dragos Dinca,Bucuresti 2007 Scoala Nationla de studii politice si adminisrtative Facultatea Administrasie Publica
4.Internet: Biblioteca ASE ,,Urbanism si dezvoltare urbana"
5.Monitorul Oficial nr408/2001 Legea 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismului
Legea 350/2001 privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului natural Sectiunea IV-Reteaua de localitati
6.Vasile.Cucu -Orasele Romaniei Ed .Stiintifica Bucuresti 1970
7.P.Gastescu,I.S.Gruescu-Judetul Braila Ed.Academiei republicii socialiste Romania Bucuresti  1973


Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!