La data de 01.12.2000 a fost infiintat Punctul National Focal, cu rang de directie in cadrul Ministerului Administratiei si Internelor in conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgenta nr. 201/2000 privind crearea cadrului institutional necesar in vederea functionarii Centrului Regional al Initiativei de Cooperare in Sud - Estul Europei pentru combaterea infractionalitatii transfrontaliere, aprobata prin Legea nr. 357 din 2001, care precizeaza la art.1 lit. E : "Punctul national unic de contact initial, in sensul art. 8 paragraful 1 din Acordul SECI, este denumit Punctul national focal".
Punctul National Focal este unitatea specializata a Ministerului
Administratiei si Internelor care asigura legatura operativa dintre autoritatile competente romane si atasatii de afaceri interne/ofiterii de legatura ai Ministerului Administratiei si Internelor acreditati in alte state sau la organizatii internationale / ofiterii de legatura straini acreditati in Romania si gestionarea fluxului informational de interes operativ aferent cooperarii internationale derulate de structurile specializate ale Ministerului Administratiei si Internelor pe acest canal, exercitand urmatoarele atributii principale :
a) primirea, inregistrarea, analiza primara, stabilirea gradului de
importanta si a prioritatii, traducerea, transmiterea / difuzarea si
urmarirea solutionarii cererilor de asistenta internationala adresate
atasatilor de afaceri interne si ofiterilor de legatura ai M.A.I. acreditati
in alte state sau organizatii internationale de catre autoritatile romane.
b) primirea, inregistrarea, analiza primara, stabilirea gradului de
importanta si a prioritatii, transmiterea / difuzarea si urmarirea solutionarii cererilor de asistenta internationala primite de la atasatii de afaceri interne si ofiterii de legatura ai M.A.I. acreditati in alte state sau la organizatii internationale si adresate autoritatilor romane competente.
c) la cerere, realizarea demersurilor necesare pentru reverificarea,
corectarea sau stergerea datelor primite/transmise, rectificarea nivelului de prioritate si dupa caz, urgentarea solutionarii solicitarilor de asistenta aflate in lucru.
d) organizarea, intretinerea si actualizarea evidentei proprii a solicitarilor de asistenta procesate si a rezultatelor obtinute.
e) elaborarea si punerea in aplicare a Planului propriu de securitate intocmit potrivit prevederilor legale pentru
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.