Institutia gazda: Primaria Cluj-Napoca Perioada stagiului de practica: 21.01.2014-03.02.2014 PARTEA I - INSTITUTIA DE PRACTICA 1. Prezentarea generala a stagiului de practica a. Identificarea institutiei - gazda si a Departamentului/Biroului unde a fost efectuat stagiul de practica: Primaria Cluj-Napoca Adresa: Strada Memorandumului 1-3, Cluj-Napoca 400001 Telefon: +40 264.43.02.40 Email: registratura@primariaclujnapoca.ro b. Obiectivul stagiului de practica; Obiective Generale: - Studierea in detaliu a organizarii, compartimentarii, obiectului de activitate, sarcinilor, atributiilor si sistemului de relatii ale institutiei - Insusirea procedurilor metodelor si tehnicilor de munca din cadrul institutiei - Realizarea obiectivelor fisei de practica; - Formarea deprinderilor de lucru in concordanta cu cerintele institutiei in cadrul careia s-a desfasurat activitatea de practica; - Formarea deprinderilor de lucru cu persoanele externe care se adreseaza sau care fac obiectul activitatii institutiei/autoritatii publice Obiective Specifice: - Stabilirea contactului cu publicul si solutionarea concreta a cererilor, plangerilor, petitiilor; - Surprinderea modalitatea de conducere a activitatilor de solutionare practica a situatiilor, cauzelor, dosarelor in lucru; - Implicarea concreta, pe cat este posibil, si cu aprobarea expresa a conducatorului institutiei/autoritatii publice/unitatii economice/unitatii de cercetare in care se efectueaza practica, in sprijinirea solutionarii problematicii curente a compartimentului, - Asimilarea si formarea deprinderilor si obisnuintei de a folosi practic conceptele, termenii, procedurile, metodele si tehnicile insusite in mod teoretic in procele de pregatire universitara. c. Detalii despre coodronatorul stagiului de practica din interiorul institutiei. 2. Descrierea institutiei primitoare a. Plasarea institutiei in sistemul administrativ romanesc Primaria locala este o institutie bugetara, cu personalitate juridica, reprezentata prin Primarul Municiilui Cluj-Napoca, d-l Emil Boc. Primaria Cluj-Napoca si serviciile publice aflate sub autoritatea administratiei publice locale functioneaza in temeiul Legii nr.215/20011 privind administratia publica locala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Conform legii nr.215/20011 privind administratia publica locala in unitatile administrativ-teritoriale, se organizeaza si functioneaza in temeiul principiilor descentralizarii, autonomiei locale, deconcentrarii serviciilor publice, eligibilitatii autoritatilor administratiei publice locale, legalitatii si al consultarii cetatenilor in solutionarea problemelor locale de interes deosebit. Alesii locali sunt primarul, consilierii locali, presedintele consiliului judetean si consilierii judeteni. In asigurarea liberului exercitiu al mandatului lor, acestia indeplinesc o functie de autoritate publica, beneficiind de dispozitiile legii penale cu privire la persoanele care indeplinesc o functie ce implica exercitiul autoritatii de stat. Primarul Cluj-Napoca, este conducatorul Administratiei Publice Locale a Municipiului Cluj-Napoca si raspunde in fata Consiliului Local al Primariei Cluj-Napoca de buna functionare a acesteia si reprezinta Municipiul in relatiile cu persoanele fizice sau juridice din tara si strainatate, precum si in justitie, conform prevederii legale privind administratia locala. In conformitate cu legea, functia publica reprezinta ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul realizarii prerogativelor de putere publica de catre administratia publica centrala, administratia publica locala si autoritatile administrative autonome publice. Printre activitatile functionarului public care implica exercitarea prerogativelor de putere publica sunt : punerea in executare a legilor si a celorlalte acte normative; consilierea, controlul si auditul public intern; gestionarea resurselor umane si a resurselor financiare facand referinta la Legea 52 /2003 privind transparenta in administratia publica. Principiile care stau la baza exercitarii functiei publica sunt legalitatea, transparenta, eficienta,eficacitatea, responsabilitatea in conditiile legii, orietarea catre cetatean, stabilitatea in exercitrea functiei publice, subordonarea ierarhica. b. Prezentarea generala a misiunii, obiectivelor Departamentului/Biroului unde a fost efectuat stagiul de practica. Directoratul Executiv al Directiei Economice care are ca misiune exercitarea controlului financiar preventiv pentru platile efectuate din bugetul propriu. In subordinea acestei Directii se afla: Serviciul Financiar, Serviciul Contabil , Serviciul Rate, chirii, tarife si preturi, Serviciul Buget si executie bugetara.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).