Organizarea Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti

Extras din referat Cum descarc?

Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti (DGFP-MB) reprezinta unitatea teritoriala a Ministerului Economiei si Finantelor (MEF) la nivelul Municipiului Bucuresti, prin care se realizeaza , in mod unitar, strategia si programul Guvernului in domeniul finantelor publice si aplica politica fiscala a statului, pentru toti acei contribuabili, persoane juridice care nu se constituie ca mari contribuabili .
Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti isi desfasoara activitatea in cadrul legilor, hotararilor Guvernului, ordinelor, instructiunilor, precizarilor a normelor metodologice elaborate de Ministerului Economiei si Finantelor. 
Structura organizatorica a Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti este coordonata de Agentia Nationala de Administrare Fiscala ( ANAF), care se afla in subordinea Ministerului Economiei si Finantelor. Aceasta structura se aproba prin Ordin al Ministrului Economiei si Finantelor, la propunerea Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. 
Coordonarea la nivel central este asigurata de Secretarul general al ministerului si de un Secretar de stat desemnat de Ministrul Economiei si Finantelor.
Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti este organizata conform Ordinului Ministrului Finantelor Publice nr. 10/ 2004, avand in componenta : Servicii Independente, Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica, Structura de administrare fiscala si Administratiile Finantelor Publice de sector. 
Intreaga activitate a unitatilor teritoriale ale Ministerului Economiei si Finantelor, la nivelul Municipiului Bucuresti, este condusa de directorul executiv.
In indeplinirea atributiilor sale, directorul executiv emite decizii care au caracter de acte, administrativ, de autoritate, individual.
Directorul executiv raspunde fata de Ministerului Economiei si Finantelor de aducerea la indeplinire a atributiilor si sarcinilor rezultate din legi, hotarari de guvern, ordine si regulamente de functionare. Poate emite mandat de reprezentare altor persoane din subordine.
Directorul executiv asigura indeplinirea atributiilor directiei in conformitate cu prevederile legale in care sens raspunde de organizarea, conducerea si controlul intregii activitati a directiei.
In acest scop, stabileste atributiile directorilor executivi adjuncti, trezorierului sef, precum si sefilor de servicii si birouri independente.
Serviciile independente coordonate direct de Directorul executiv sunt:
- Serviciu de ajutor de stat si preturi reglementate ;
- Biroul practici neloaiale;
- Compartimentul de presa;
- Compartimentul de relatii publice;
- Biroul control financiar preventiv;
- Serviciul (biroul) evaluare si sinteza;
- Serviciul (biroul) juridic;
- Serviciul (biroul) solutionare contestatii;
- Serviciul (biroul) audit intern;
- Serviciul (biroul) de inspectie;
- Compartimentul de solutionare a contestatiilor pentru inspectii;
- Serviciul servicii interne :
- Biroul resurse umane salarizare si pregatire profesionala ;
- Biroul financiar contabilitate si investitii proprii ;
- Biroul resurse umane, salarizare, financiar-contabilitate 1 ;
- Biroul resurse umane, salarizare, financiar-contabilitate 2 ; 
- Biroul resurse umane, salarizare, financiar-contabilitate 3 ;
- Biroul resurse umane, salarizare, financiar-contabilitate 4 ;
- Biroul resurse umane, salarizare, financiar-contabilitate 5 ;
- Biroul resurse umane, salarizare, financiar-contabilitate 6 ;
- Biroul administrativ, arhiva si gestionare a formularelor ;
- Serviciul tehnologia informatiei :
- Biroul administrare baza de date ;
- Biroul exploatare echipamente si comunicatii ;
Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica din punct de vedere metodologic, al organizarii, repartizarii fondurilor din bugetul trezoreriei si al dotarilor se subordoneaza Directiei Generale a Contabilitatii Publice din Ministerului Economiei si Finantelor.
Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica este condusa de un trezorier sef, subordonat direct directorului executiv si de un trezorier sef adjunct.
Activitatea de Trezoreie si Contabilitate Publica este organizata avand in componenta sa urmatoarele servicii :
- Serviciul casierie -tezaur ;
- Serviciul incasarea si evidenta veniturilor ;
- Serviciul (biroul) verificarea si decontarea cheltuielilor institutiilor publice
- Serviciul (biroul) administrarea si contabilitatea contului curent al trezoreriei;
- Serviciul administrarea conturilor agenti economici -contribuabili mari ;
- Serviciul (biroul) indrumarea si verificarea trezoreriilor sectoarelor mun. Bucuresti si a activitatii proprii ;
- Serviciul (biroul) buget si contabilitate publica ;
- Serviciul (biroul) urmarirea activitatii de vanzare si gestiune a titlurilor de stat si a certificatelor de trezorerie ;
Potrivit Ordinului Ministrului Finantelor Publice nr. 10/2004, emis in baza prevederilor Hotararii de Guvern nr. 1574 / 2003 privind organizarea si functionarea M.F.P.si A.N.A.F, functioneaza Structura de Administrare Fiscala in cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti .
Structura de Administrare Fiscala este subordonata Directorului executiv al D.G.F.P.- M.B. si este coordonata de unul din cei patru directori executivi adjuncti.
Structura de Administrare Fiscala cuprinde urmatoarele structuri :
1 - Activitatea de metodologie si administrarea veniturilor statului ;
Activitatea de metodologie si administrarea veniturilor statului este condusa de un director executiv adj. si are in subordine directa urmatoarele structuri :
- Compartimentul cazier fiscal, contabilitate analitica si gestionare declaratii reprezentante si ambasade;
- Serviciul ( biroul ) asistenta contribuabili;
- Serviciul ( biroul ) aplicarea conventiilor de evitare a dublei impuneri si reprezentante straine;
- Serviciul ( biroul ) valorificare bunuri;
- Compartimentul de contabilitate a creantelor bugetare;
- Biroul autorizatii;
- Compartimentul metodologie si aplicare impozit pe venit.


Fisiere in arhiva (1):

  • Organizarea Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!