Organizarea Direcției Generale a Finanțelor Publice a Municipiului București

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Drept
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2307
Mărime: 37.73KB (arhivat)
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Radu Stancu
UNIVERSITATEA “SPIRU HARET” FACULTATEA DE MANAGEMENT FINANCIAR CONTABIL BUCUREŞTI MASTERAT: MANAGEMENTUL FINANCIAR – CONTABIL AL ADMINISTRAŢIEI PUBLICE

Extras din referat

Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti (DGFP-MB) reprezintă unitatea teritorială a Ministerului Economiei şi Finanţelor (MEF) la nivelul Municipiului Bucureşti, prin care se realizează , în mod unitar, strategia şi programul Guvernului în domeniul finanţelor publice şi aplică politica fiscală a statului, pentru toti acei contribuabili, persoane juridice care nu se constituie ca mari contribuabili .

Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti îşi desfasoară activitatea în cadrul legilor, hotărârilor Guvernului, ordinelor, instrucţiunilor, precizărilor a normelor metodologice elaborate de Ministerului Economiei şi Finanţelor.

Structura organizatorică a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti este coordonată de Agenţia Natională de Administrare Fiscală ( ANAF), care se află în subordinea Ministerului Economiei şi Finanţelor. Această structură se aprobă prin Ordin al Ministrului Economiei şi Finanţelor, la propunerea Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

Coordonarea la nivel central este asigurată de Secretarul general al ministerului şi de un Secretar de stat desemnat de Ministrul Economiei şi Finanţelor.

Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti este organizată conform Ordinului Ministrului Finanţelor Publice nr. 10/ 2004, având în componenţă : Servicii Independente, Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică, Structura de administrare fiscală şi Administraţiile Finanţelor Publice de sector.

Întreaga activitate a unităţilor teritoriale ale Ministerului Economiei şi Finanţelor, la nivelul Municipiului Bucureşti, este condusă de directorul executiv.

În îndeplinirea atribuţiilor sale, directorul executiv emite decizii care au caracter de acte, administrativ, de autoritate, individual.

Directorul executiv răspunde faţă de Ministerului Economiei şi Finanţelor de aducerea la îndeplinire a atribuţiilor şi sarcinilor rezultate din legi, hotărâri de guvern, ordine şi regulamente de funcţionare. Poate emite mandat de reprezentare altor persoane din subordine.

Directorul executiv asigură îndeplinirea atribuţiilor direcţiei în conformitate cu prevederile legale în care sens răspunde de organizarea, conducerea şi controlul întregii activităţi a direcţiei.

În acest scop, stabileşte atribuţiile directorilor executivi adjuncţi, trezorierului şef, precum şi şefilor de servicii şi birouri independente.

Serviciile independente coordonate direct de Directorul executiv sunt:

- Serviciu de ajutor de stat şi preţuri reglementate ;

- Biroul practici neloaiale;

- Compartimentul de presă;

- Compartimentul de relaţii publice;

- Biroul control financiar preventiv;

- Serviciul (biroul) evaluare şi sinteză;

- Serviciul (biroul) juridic;

- Serviciul (biroul) soluţionare contestaţii;

- Serviciul (biroul) audit intern;

- Serviciul (biroul) de inspecţie;

- Compartimentul de soluţionare a contestaţiilor pentru inspecţii;

- Serviciul servicii interne :

- Biroul resurse umane salarizare şi pregătire profesională ;

- Biroul financiar contabilitate şi investiţii proprii ;

- Biroul resurse umane, salarizare, financiar-contabilitate 1 ;

- Biroul resurse umane, salarizare, financiar-contabilitate 2 ;

- Biroul resurse umane, salarizare, financiar-contabilitate 3 ;

- Biroul resurse umane, salarizare, financiar-contabilitate 4 ;

- Biroul resurse umane, salarizare, financiar-contabilitate 5 ;

- Biroul resurse umane, salarizare, financiar-contabilitate 6 ;

- Biroul administrativ, arhivă şi gestionare a formularelor ;

- Serviciul tehnologia informaţiei :

- Biroul administrare baza de date ;

- Biroul exploatare echipamente şi comunicaţii ;

Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică din punct de vedere metodologic, al organizării, repartizării fondurilor din bugetul trezoreriei şi al dotărilor se subordonează Direcţiei Generale a Contabilităţii Publice din Ministerului Economiei şi Finanţelor.

Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică este condusă de un trezorier şef, subordonat direct directorului executiv şi de un trezorier şef adjunct.

Activitatea de Trezoreie şi Contabilitate Publică este organizată având în componenţa sa următoarele servicii :

- Serviciul casierie –tezaur ;

- Serviciul încasarea şi evidenţa veniturilor ;

- Serviciul (biroul) verificarea şi decontarea cheltuielilor instituţiilor publice

- Serviciul (biroul) administrarea şi contabilitatea contului curent al trezoreriei;

- Serviciul administrarea conturilor agenţi economici –contribuabili mari ;

- Serviciul (biroul) îndrumarea şi verificarea trezoreriilor sectoarelor mun. Bucureşti şi a activităţii proprii ;

- Serviciul (biroul) buget şi contabilitate publică ;

- Serviciul (biroul) urmărirea activităţii de vânzare şi gestiune a titlurilor de stat şi a certificatelor de trezorerie ;

Potrivit Ordinului Ministrului Finanţelor Publice nr. 10/2004, emis în baza prevederilor Hotărârii de Guvern nr. 1574 / 2003 privind organizarea şi funcţionarea M.F.P.şi A.N.A.F, funcţionează Structura de Administrare Fiscală în cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti .

Structura de Administrare Fiscală este subordonată Directorului executiv al D.G.F.P.- M.B. şi este coordonată de unul din cei patru directori executivi adjuncţi.

Structura de Administrare Fiscală cuprinde următoarele structuri :

1 - Activitatea de metodologie şi administrarea veniturilor statului ;

Activitatea de metodologie şi administrarea veniturilor statului este condusă de un director executiv adj. şi are în subordine directă următoarele structuri :

- Compartimentul cazier fiscal, contabilitate analitică şi gestionare declaraţii reprezentanţe şi ambasade;

- Serviciul ( biroul ) asistenţă contribuabili;

- Serviciul ( biroul ) aplicarea convenţiilor de evitare a dublei impuneri şi reprezentanţe străine;

- Serviciul ( biroul ) valorificare bunuri;

- Compartimentul de contabilitate a creanţelor bugetare;

- Biroul autorizaţii;

- Compartimentul metodologie şi aplicare impozit pe venit.

Preview document

Organizarea Direcției Generale a Finanțelor Publice a Municipiului București - Pagina 1
Organizarea Direcției Generale a Finanțelor Publice a Municipiului București - Pagina 2
Organizarea Direcției Generale a Finanțelor Publice a Municipiului București - Pagina 3
Organizarea Direcției Generale a Finanțelor Publice a Municipiului București - Pagina 4
Organizarea Direcției Generale a Finanțelor Publice a Municipiului București - Pagina 5
Organizarea Direcției Generale a Finanțelor Publice a Municipiului București - Pagina 6
Organizarea Direcției Generale a Finanțelor Publice a Municipiului București - Pagina 7
Organizarea Direcției Generale a Finanțelor Publice a Municipiului București - Pagina 8
Organizarea Direcției Generale a Finanțelor Publice a Municipiului București - Pagina 9
Organizarea Direcției Generale a Finanțelor Publice a Municipiului București - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Organizarea Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti.doc

Te-ar putea interesa și

Resursele și Cheltuielile Financiare Reflectate în Bugetele Locale

1. BUGETELE LOCALE 1.1. LOCUL BUGETELOR LOCALE ÎN CADRUL BUGETULUI GENERAL CONSOLIDAT. STRUCTURA SISTEMULUI NOSTRU BUGETAR Pentru a aprecia locul...

Protecția Copilului în Legislația Română și Internațională

INTRODUCERE Nivelul de perfecţionare la care a ajuns în prezent protecţia fiinţei umane - atât pe plan mondial, cât şi în Europa, este, fără...

Corelarea Operațiunilor de Încasări și Plăți ale Trezoreriei Statului și Implicațiile Acesteia

CAPITOLUL 1 SISTEMUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE A TREZORERIEI STATULUI 1.1. ÎNFIINŢAREA TREZORERIEI STATULUI Conceptul de trezorerie publică...

Garda Financiară și Atribuțiile sale de Control

INTRODUCERE ’’Sa nu faci multe legi, si chiar de le faci vezi sa fie bune si mai cu seama ai grija sa fie ascultate si aduse la îndeplinire,...

Studiul privind Activitatea Trezoreriei Publice pe Exemplul Municipiului Petroșani

INTRODUCERE Începând cu anul 1990, în România s-a declanşat un amplu proces de tranziţie spre o economie concurenţială de piaţă , liberalizată,...

Performanță profesională și recompensarea resurselor umane - studiu de caz

CAPITOLUL 1 EVALUAREA PERFORMANŢELOR, STANDARDE DE PERFORMANŢĂ 1.1. DEFINIREA PERFORMANŢEI PROFESIONALE Evaluarea competenţei şi a...

Bugetele Locale

BUGETELE LOCALE Elemente de analiza: - Organizarea finantelor locale; - Venituri si cheltuieli locale; - Procesul bugetar la nivelul...

Controlul financiar de stat

Cap.1. Obiectivele controlului financiar de stat Controlul financiar de stat este considerat un sistem social orientat foarte complicat.Acesta...

Ai nevoie de altceva?