Obținerea de date privind situația financiară a unei persoane

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Drept
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 6067
Mărime: 29.92KB (arhivat)
Publicat de: Florin M.
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Introducere

In timpul celui de-al doilea război mondial, singurele organisme internaționale ce au asigurat controlul internațional al stupefiantelor au fost „Comitetul Central Pemanent al Opiului” și „Organul de Control al Stupefiantelor”, deoarece după ultima reuniune ce a avut loc în anul 1940 s-a autodesființat „Comisia Consultativă a traficului de opiu și altor droguri vătămătoare”. În pofida tuturor eforturilor depuse de comunitatea internațională, până la izbucnirea celui de-al doilea război mondial, în materia controlului internațional al stupefiantelor, existau lacune foarte mari. Astfel, pentru a putea ține sub control internațional problema stupefiantelor, dar totodată și informarea O.N.U. cu privire la traficul și consumul ilicit de stupefiante, a fost creată „Comisia Stupefiantelor”, în cadrul reuniunii ce a avut loc în luna februarie 1946. „Comisia Stupefiantelor”, a primit toate sarcinile în materie de droguri, pe care le deținea fosta Comisie consultativă a traficului de opiu și altor droguri vătămătoare.

Drogurile, la ora actuală reprezintă, cum sunt definite de unii specialiști, „orice substanță care, introdusă într-un organism viu, îi poate modifica acestuia percepția, umoarea, comportamentul ori funcțiile sale congnitive sau motrice”. Raportându-ne la cele afirmate anterior, în această secțiune am analizat drogurile cele mai des întâlnite în practica judiciară și anume: Cocaina, Opiul, Morfina, Mescalina, Cannabis și Heriona.

Primele elemente de sănătate publică, expresie a nevoii sociale de a proteja comunitatea umană împotriva bolilor, incapacității de muncă sau decesului prematur, apar odată cu civilizațiile din Egiptul, China, Grecia și Roma Antică. Pentru că, întotdeauna și pretutindeni, boala și suferința umană au constituit un dezavantaj pentru societate și un handicap pentru individ, chiar dacă sistemele de valori diferite de-a lungul timpului au făcut uneori ca răsunetul social al bolii să fie ignorat. În literatura de specialitate4 , s-a subliniat că noțiunea de conviețuire socială are o dublă accepție și anume un sens larg „potrivit căruia cele mai multe relații sociale sunt, în fond, relații de conviețuire socială, relații de viețuire a unor oameni împreună cu alți oameni” și un sens restrâns cuprinzând „acele relații de conviețuire socială care presupun contacte apropiate directe, frecvente între oameni și a căror încălcare implică o suferință morală cum sunt relațiile de familie, relațiile de asistență a celor în primejdie, relațiile dintre locatari, relațiile dintre oameni de naționalități diferite, relații privind exercitarea liberă a cultelor religioase, relațiile privind buna cuviință și respectul reciproc”. În vederea stabilirii legăturii dintre traficul ilicit de droguri și sănătatea publică, gasim necesar să ne întoarcem la art. 382 din Codul penal de la 1936, care incrimina fapta de trafic de stupefiante și care susținea că abuzul s-a constatat că se face de foarte multe persoane cu substanțe numite stupefiante ca morfina, cocaina, ale căror efecte asemănătoare cu cele ale alcoolului, determină tulburări la nivelul funcțiilor fizice ale celor care le consumă.

În prezent, dată fiind amploarea fenomenului traficului și consumului ilicit de droguri, care nu se oprește la frontierele unui singur stat, pentru ca stoparea acestuia să fie mai eficientă, legiuitorul român a adoptat Legea nr. 143/2000, dând astfel persoanelor abilitate, dreptul de a acționa cu o mai mare fermitate pentru combaterea acestui fenomen pe teritoriul României.

I. Regimul juridic al drogurilor în România

Înlocuirea legislației care a reglemntat până la sfârșitul anului 1969 regimul produselor și substanțelor stupefiante în țara noastră s-a impus cu necesitate, avându-se în vedere imperfecțiunile fostelor acte normative. Situațiile apărute, au făcut ca aceasta să fie complet depășită, ca de exemplu:

a) Adoptarea de către țara noastră a protocoalelor din 11 decembrie 1946 și din 19 noiembrie 1948, care amendau convențiile internaționale, punând sub control unele droguri și limitând fabricarea și distribuirea stupefiantelor. Necesitatea elaborării protocoalelor s-a datorat modernizării și progreselor efectuate de către chimia și farmacologia modernă, care au dus la descoperirea unor noi droguri, în special cele sintetice, susceptibile să provoace atât dependență fizică cât și psihică;

b) Adoptarea în anul 1961 a Convenției Unice asupra Stupefiantelor, a înlocuit la acea dată toate documentele internaționale anterioare, care făceau trimitere sa stupefiante și care a venit cu noi reglementări.

c) Intrarea în funcție, în anul 1957 a fabricilor de stupefiante din țara noastră, precum și asigurarea condițiilor necesare efectuării exportului de stupefiante;

d) Reorganizarea asistenței medicale, care de-a lungul timpului a suferit o serie de modificări, dar mai mult decât atât, România suferise o nouă organizare administrativă a țării. Pentru a se putea fabrica în mod legal stupefiante, este necesară autorizația eliberată de către Ministerul Sănătății. Persoana care fabrică stupefiante, în speță, agentul economic, are obligația legală să înregistreze la organul de poliție competent din punct de vedere teritorial, că desfășoară o astfel de activitate.

Bibliografie

- Abraham P.(coord.) - Drogurile, aspecte juridice și psihosociale, Editura Mirton, Timișoara, 2004

- Antoniu, George - Noul cod penal. Codul penal anterior. Studiu comparativ, Editura All Beck, București, 2004

- Boroi Al., Alexandru; Neagu, Norel; Radu-Sultănescu, Valentin - Infracțiuni prevăzute de Legea nr. 143/2000 privind combaterea traficului și consumului ilicit de droguri, Editura Rosetti, București, 2001

- Sabău G. V. - Traficul și consumul ilicit de droguri și precursori, Editura Universul Juridic, București, 2010

- Sima C., Infracțiuni prevăzute de legi speciale - comentate și adnotate, Editura Lumina Lex, București, 2012

- Udroiu R., M Slăvoiu, Predescu O. - Tehnici speciale de investigare în justiția penală, Editura C.H. Beck, București, 2011

Preview document

Obținerea de date privind situația financiară a unei persoane - Pagina 1
Obținerea de date privind situația financiară a unei persoane - Pagina 2
Obținerea de date privind situația financiară a unei persoane - Pagina 3
Obținerea de date privind situația financiară a unei persoane - Pagina 4
Obținerea de date privind situația financiară a unei persoane - Pagina 5
Obținerea de date privind situația financiară a unei persoane - Pagina 6
Obținerea de date privind situația financiară a unei persoane - Pagina 7
Obținerea de date privind situația financiară a unei persoane - Pagina 8
Obținerea de date privind situația financiară a unei persoane - Pagina 9
Obținerea de date privind situația financiară a unei persoane - Pagina 10
Obținerea de date privind situația financiară a unei persoane - Pagina 11
Obținerea de date privind situația financiară a unei persoane - Pagina 12
Obținerea de date privind situația financiară a unei persoane - Pagina 13
Obținerea de date privind situația financiară a unei persoane - Pagina 14
Obținerea de date privind situația financiară a unei persoane - Pagina 15
Obținerea de date privind situația financiară a unei persoane - Pagina 16
Obținerea de date privind situația financiară a unei persoane - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Obtinerea de date privind situatia financiara a unei persoane.doc

Te-ar putea interesa și

Analiza impozitelor directe, importantă sursă a bugetului public național în România

CAPITOLUL I Consideratii generale privind impozitele 1.1. Conţinutul şi rolul impozitelor “Impozitele reprezintă o formă de prelevare a unei...

Monografie Banca Comercială Română

Capitolul 1.Prezentarea societăţii bancare. Istoric şi evoluţie 1.1 Momentul istoric al înfiinţării Anul 1990 consemnează începutul unui amplu...

Impactul Fiscalizării Asupra Pietei de Capital din România

CAPITOLUL I. ELEMENTE INTRODUCTIVE PRIVIIND FISCALITATEA 1.2. Definire, funcţiile şi rolul fiscalităţi 1.1.1. Sistemul fiscal Sistemul fiscal...

Studiu privind conținutul fiscal al determinării și încasării impozitului pe venit în Județul Timiș

NOȚIUNI INTRODUCTIVE Impozitul este o contribuție obligatorie, necondiționată și fără contraprestație la suportarea sarcinii publice. «...

Monografie bancă comercială Carpatica

I.1. Momentul istoric al înfiinţării Banca Comercială Carpatica a fost înfiinţată la Sibiu în data de 15 iulie 1999, la iniţiativa unor oameni de...

Creditarea Bancară

Cap.1. Creditarea bancara Decizia de creditare Tehnologia bancară este fundamentală pentru îmbunătăţirea activităţii de creditare, oferind...

Studiul Practic la BRD

Prezentarea B.R.D. – Groupe Societe Generale B.R.D. - Groupe Société Générale este a doua bancă românească, după activele bancare. Cu o...

Studiu Monografic BRD

1. Prezentarea societăţii bancare 1.1 Scurt istoric. Etape şi evoluţie Istoria BRD a început în anul 1923, odată cu înfiinţarea prin lege a...

Ai nevoie de altceva?