Marketing internațional studiu al mediului politic al RM cadrul legislativ

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Factorii politici joaca un rol major in marketingul international. Raportul dintre guvernele diferitor tari pot influenta pozitiv sau negativ climatul afacerilor. De aceea este necesar sa se cunoasca mai intai tipul guvernarii din acea tara si sistemul de partide politice.

Guvernele tarilor lumii pot fi grupate in trei categorii: republici democratice, dictaturi si monarhii. In fiecare categorie este un spectru larg de variatie.

Republica Moldova este un stat independent, suveran, democratic. Republicile democratice se refera la acea guvernare in care conducatorul obtine puterea prin alegeri democratice si exista sisteme partiinice diferite. Desi politice economice reprezinta o problema importanta in democratie, partidele au vederi diferite despre modul cum poate fi intarita economia unei tari. O tara poate fi o republica cu adevarat democratica (republica parlamentara), ca in cazul RM sau mai putin democratica, daca presedintele este investit cu puteri mai mari (republica prezidentiala), spre ceea ce tinde in prezent RM.

Mediul politic al RM e reprezentat de un sistem multipartid, in care nici un partid nu este suficient de puternic pentru a detine controlul guvernului, acesta fiind format prin coalitiile diferitor partide. In contrast cu sistemul bipartid, in sistemul multipartid se inregistreaza modificari frecvente si continue ale coalitiilor partiinice de oarece durata unei coalitii este dependenta de cooperarea fiecaruia dintre parteneri in mod normal, cu divergente de opinie.

La baza economiei de piata se afla activitatea indivizilor si organizatiilor care sunt independenti in adoptarea deciziilor Dezvoltarea lor in calitate de subiecti economici activi depinde, in mare parte, de modul in care vor fi adoptate nenumaratele acte legislative, de autoritatea si increderea de care se bucura in societate judecatoriile si alte institutii ale economiei de piata.

In conditiile sistemului de comanda, legea este, in primul rand, o parghie de exercitare a controlului de stat. In conditiile economiei de piata, insa, legile determina regulile jocului si toti partenerii pietei sunt investiti cu drepturile si instrumentele necesare pentru realizarea lor.

Astfel, legile economice indeplinesc, intr-o masura oarecare, patru functii: stabilesc si apara drepturile asupra proprietatii; stabilesc regulile de anulare a acestor drepturi; determina modalitatea de intrare pe piata si de incetare a activitatii de productie; stimuleaza concurenta, exercitand supravegherea asupra structurii si comportamentului pietei si inlatura deficientele mecanismului de piata.

In primii ani de transformari, in republica s-a constituit o baza juridica destul de solida, mai ales in domeniul reorganizarii economiei. Unul dintre primele acte normative, care determina modul de trecere la noi forme organizatorico-juridice in domeniul economiei, a fost Legea cu privire la activitatea de antreprenoriat si la intreprinderi, adoptata in ianuarie 1992. Mai apoi, un ...

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Marketing International Studiu Al Mediului Politic Al Rm Cadrul Legislativ
    • Referat.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
8 pagini
Imagini extrase:
7 imagini
Nr cuvinte:
2 954 cuvinte
Nr caractere:
15 468 caractere
Marime:
14.64KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Gimnaziu
Tip document:
Referat
Materie:
Drept
Predat:
la gimnaziu
Sus!