Functionarul Public European

Extras din referat Cum descarc?

1. Notiuni introductive
Dreptul administrativ comparat studiaza totalitatea regulilor si normelor juridice care reglementeaza relatiile sociale administrative din mai multe state europene, cu scopul de a le reflecta nemijlocit trasaturile distincte, caracteristicile, formele de activitate (executive si de dispozitie) modul de realizare functiilor lor.
Disciplina de studiu determina insusirile proprii ale administratiilor unor anumite tipuri de societati, examineaza mai multe fenomene institutionale, organizatii care desfasoara o activitate de interes internationale in scopul stabilirii asemanarilor si deosebirilor dintre acestea.
Ca disciplina stiintifica, dreptul admininstrativ comparat are ca obiect studiul fenomenelor si al institutiilor mai multor state puse in comparatie, are ca gen proxim trasaturile comune si diferentierile specifice ale administratiilor in unele state europene.
Studiului comparat al fenomenelor si institutiilor administrative in unele tari europene ii revine rolul de a determina conceptul de administratie in unele state membre ale uniunii europene, evolutia dreptului administrativ comparat, izvoarele, principiile si structurile administrative in unele sari europene, functiile si functionarii comunicarii.
PERSONALUL ADMINISTRATIV IN DREPTUL COMPARAT
1. Functiile in administratia publica
Problema personalului administratiei publice prezinta multiple aspecte, de ordin social-uman, de ordin politic, de ordin juridic si tehnic.
Personal care lucreaza in administratia publica este caracterizat din punct de vedere al recrutarii, repartizarii si al promovarii. In genral prinpregatirea, recrutarea, repartizarea, perfectionarea si promovarea personalului care lucreaza in administratie se urmareste gestiunea personalului.
Aspectele care privesc comportamentul functionarilor in relatiile cu cetatenii sunt privite din punct de vedere al raporturilor interumane.
Cercetand legalitatea administrativa, problematica personlaului implica aspecte specifice cu caracter juridic referitoare la statutul diferitelor categorii de personal, la dobandirea calitatii de functionar, la exercitarea atributiilor in aceasta calitate, precum si la responsabilitatea celor care exercita atributii in cadrul diferitelor functii.
2.Conditiile de acces si de exercitare a functiilor administrative
Multitudinea aspectelor juridice pe care le comporta problema personalului organelor administratiei publice determina abordarea acestei probleme si de stiinta dreptului (dreptul administrativ, drept civil, dreptul muncii, dreptul penal).
Traditional, problema personalului organelor administratiei publice era cercatata aproape in exclusivitate din punct de vedere juridic, in special in cadrul dreptului administrativ.
Aceasta, deoarece se cerceta numai statutul juridic al functionarilor publici, iar acest statut era fundamentat deosebit de acela al celorlalti angajati.
Personalul administratiei publice era cercetat mai mult de stiinta dreptului, deoarece raporturile de munca, inclusiv cele adminsitrative, sunt amplu reglementate de dreptul muncii, dreptul administrativ, dreptul civil etc.
Atentia - disciplinei personalului din administratie - se indreapta spre respectarea unei stricte legalitati, cercetandu-se pentru aceasta conditiile de acces si modalitatile de ocupare a diferitelor functii in cadrul organelor administratiei publice, precum si cele referitoare la exercitarea acestor functii, cu consecintele juridice ce decurg din defectuoasa lor exercitare.
Cercetarea problematicii personalului organelor administratiei publice incepe cu notiunea de functie si functionar public.
In cadrul acestei problematici, cercetarea personalului se va face din doua puncte de vedere:
- al tuturor functiilor si functionarilor carelucreaza in administratie;
- al unor categorii de functii si functionari.
Intr-un stat de drept, suveranitatea statului se realizeaza prin organele celor trei puteri. Cele trei puteri isi creeaza organe care sa indeplineasca funcsiile specifice ce le revin.
Functia puterii legislative - de a adopta legi si de a indeplini celelalte atributii prevazute de Constitutie este data in competenta parlamentelor.
Functia puterii executive este aceea de adoptare a actelor juridice si de luarea tuturor masurilor tehnico - materiale pentru executarea legilor.
Functia puterii judecatoresti este realizata prin activitatea de solutionare, pe baza legii, de catre instantele judecatoresti, a tuturor conflictelor juridice cu care acestea sunt sesizate.
Asadar, notiunea de ,,putere in stat" functiune a statului are o acceptiune larga, in sensul ca ea cuprinde totalitatea functiunilor statului prin care se realizeaza suveranitatea acestuia.
Functiunile statului se realizeaza la randul lor prin functiile publice (ce reprezinta atributii, puteri si competente specifice serviciilor publice).
Acestea sunt cele doua sensuri (de ,,putere" si ,,functiune a statului") intalnite mai ales in tarile Uniunii Europene iar notiunea de functiune publica in general si functiune publica restransa, au de regula, in vedere, numai functia publica executiva.


Fisiere in arhiva (1):

  • Functionarul Public European.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!