Familia in Dreptul Musulman

Extras din referat Cum descarc?

Termenul "islam" desemneaza religia monoteista care are la baza Coranul si al carei profet este Muhammed. Prin extensiune,cuvantul islam se refera si la intreaga civilizatie,cu un cadru legislativ unic,cu structuri politice specifice,cu traditii sociale si morale care se revendica de la aceasta religie.
Cuvantul are la baza verbul arab "aslama" care inseamna"a se supune","a se darui in intregime",de aici,in Coran,"a se incredinta cu totul lui Dumnezeu",atitudine considerata specifica adevaratului credincios."Din punctul de vedere al islamului,monoteismul absolut este consubstantial naturii umane si religia islamica nu face decat sa restituie prin Coran,ultima revelatie adresata intregii umanitati puritatea originara a unei credinte." 
`Cei mai buni oameni sunt cei care se casatoresc si care isi aleg sotiile, iar cei mai rai oameni dintre musulmani sunt cei care se tin departe de casatorie``. 
`` Casatoria este Sunna mea. Cel care se tine departe de ea( casatorie) nu ma urmeaza``.
Acestea sunt doar cateva hadisuri ce ilustreaza importanta casatoriei in islam. Profetul Muhammad a subliniat in repetate randuri necesitatea casatoriei, efectele sale benefice asupra omului si a comunitatii. Intotdeauna, Profetul si-a incurajat oamenii sa duca o viata maritala cat mai buna si i-a avertizat despre consecintele vietii in celibat. Ori de cate ori cate un companion manat de zel isi arata dorinta de a-si dedica in totalitate viata lui Allah, acest lucru insemnand rugaciune continua, post prelungit si celibat, Profetul oferea exemplul sau de viata pentru a le arata ca de fapt nu secluziunea este cea care te face mai credincios sau mai aproape de Allah ci tocmai viata in familie, participarea la activitatile zilnice, la viata comunitatii.
Nu este de mirare ca institutia casatoriei este atat de valorizata in islam. La urma urmelor familia ( desi in prezent mai ales in Vest exista atatea tipuri de familie unul dintre acestea fiind familia monoparentala) rezultata in urma consimtamantului celor doi parteneri, este temelia societatii, este celula de baza a societatii. O familie bine intemeiata nu poate decat sa conduca catre o societate mai buna. 
Prin casatorie individul urmareste atat sa urmeze exemplul Profetului Muhammad, cat mai ales cuvintele lui Allah. Casatoria este cel mai bun aparator al puritatii sufletesti si fizice, mai ales intr-o lume care se indreapta tot mai mult catre celibate si relatii extraconjugale atat de condamnate in religia noastra. Tot prin casatorie, cei doi parteneri isi ofera dragoste reciproca, sprijin, companie si asigura un mediu potrivit cresterii viitorilor copii, care vor trebui educati in spiritul islamului. 
Avand in vedere toate aceste lucruri, alegerea unui partener este o chestiune foarte serioasa. De aceasta depinde viitorul viitoarei familii. In islam, exista o traditio ca parintii sa aleaga viitorul partener de viata al copiilor lor. Totusi, ultimul cuvant de spus il au copii. Ei decid daca aceasta alegere este potrivita pentru ei sau nu. In realitate lucrurile nu stau atat de simplu. Am putea vorbi de doua tipuri de casatorie: una in care parintii aleg, sugereaza eventuali parteneri, iar copii urmeaza sa accepte sau sa refuze. Au asadar libertatea de alegere, sustinuta de altfel de Profetul Muhammad. Un alt tip de casatorie este cel in care parintii aleg si decid. Acesta din urma este descurajat de religie, pentru ca tocmai persoanele in cauza nu au dreptul de a hotari. Chiar daca parintii pot sti mai bine ce li se potriveste copilor lor, ei nu pot sa decida in locul lor. La urma urmelor, cel/ cea care va avea de suferit consecintele unei casatorii nereusite este tanarul/ tanara si nu parintii in mod direct. Din pacate aceasta situatie este destul de frecventa. Poate urmarile nu sunt imediate dar ele exista in mod clar si se vor manifesta intr-un fel sau altul mai devreme sau mai tarziu. Exemplificare prin urmatorul exemplu:
Pe canalul Al-Arabyia s-a relatat cu ceva timp in urma, povestea dramatica as zice eu, a unui barbat din Emiratele Arabe Unite. Venind momentul sa se casatoreasca, tatal sau i-a ``propus`` o femeie din familia sa( pentru ca tot vorbim despre asta, Profetul Muhammad a descurajat casatoriile in familie). Omul a acceptat. Mama( parintii erau divortati si evident nu in relatii bune) la randul sau vine cu o alta propunere de data aceasta din familia sa. Tanarul accepta si de data aceasta. Ati crede ca s-a terminat. Ei bine nu. Tatal nu se lasa mai prejos si-i sugereaza fiului ca o a treia sotie, din familia sa. Zis si facut. Dar mama stiind ca in islam sunt premise 4 sotii, decide sa grabeasca lucrurile si sa-i mai ofere fiului o sotie. Fiul accepta. Toate acestea s-au petrecut in aproximativ 6 luni. Finalul?- Omul ajunge la un spital de boli mintale si nu mai vrea sa auda nici de mama, nici de tata si cu atat mai putin de cele 4 neveste. 
Legislatia musulmana concepe casatoria ca un contract de drept civil incheiat,in principiu,intre viitorul sot si tutorele legal al viitoarei sotii.Prin contractul acesta sotul se angajeaza sa plateasca o suma de bani o "dota" sotiei.
Pentru ca respectivul contract sa fie valabil este nevoie: 
-sa nu existe piedici in calea casatoriei
-sa existe consimtamantul persoanelor determinate
-sa se constituie dota
-sa fie indeplinite formalitatile legale
Piedicile in calea casatoriei sunt de doua tipuri:
-permanente(inrudirea de sange sau prin alianta,colactatie,consumarea casatoriei in perioada numita idda, juramantul de anatema)
-temporare(religie mixta,poligamia,inrudirea intre sotiile aceluiasi sot,perioada de idda,tripla repudiere).
Cateva lucruri atrag atentia in mod special in cadrul acestor piedici in calea casatoriei.In primul rand,casatoria nu este posibila cu o categorie larga de "persoane interzise"(maharim) printre care se numara ascendentii si descendentii precum si sotiile acestora,sora si descendentii surorilor si fratilor,matusile,surorile si matusile ascendentilor,soacra si descendentii sotiei.Este posibila casatoria intre veri.Nu este posibila casatoria intre persoane care au supt de la aceeasi femeie si nici casatoria unui barbat cu femeia care l-a alaptat sau cu rudele acesteia.Nu este posibila casatoria simultana cu doua femei rude de sange,prin alianta sau "de lapte".


Fisiere in arhiva (1):

  • Familia in Dreptul Musulman.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!