Drepturile consumatorului

Cuprins referat

Introducere pag 3
Incalcarile drepturilor consumatorilor pag 5
a. Incalcari frecvente ale drepturilor consumatorilor pag 5
b. Oficiul pentru protectia consumatorilor pag 6
Exemple de incalcari frecvente ale drepturilor consumatorilor pag 7
a. Exemplu pentru un produs alimentar pag 7
b. Exemplu pentru un produs nealimentar.pag 8
Un sfat pentru consumatori pag 9
Concluzii pag 8
Bibliografie pag 10


Extras din referat

CONSUMATORUL, CA FIIND O PERSOANA CE DOBANDESTE, UTILIZEAZA ORI CONSUMA PRODUSE OBTINUTE DE LA AGENTII ECONOMICI SAU CARE BENEFICIAZA DE SERVICIILE PRESTATE DE ACESTIA, ARE O SERIE DE DREPTURI DEFINITE DE ORGANIZATIA MONDIALA A CONSUMATORILOR ,
- DREPTUL LA SATISFACEREA CERINTELOR ESENTIALE DE VIATA
- DREPTUL LA SIGURANTA
- DREPTUL DE A FI INFORMAT ETC.
CARE SUNT FRECVENT INCALCATE
ACESTE INCALCARI SUNT DETERMINATE DE O SERIE DE CAUZE:
1. COMERCIALIZAREA DE PRODUSE CARE PREZINTA ABATERI DE LA CARACTERISTICILE CALITATIVE SAU CARE POT PUNE IN PERICOL VIATA;
2. SANATATEA SAU SECURITATEA CONSUMATORILOR;
3. COMERCIALIZAREA DE PRODUSE FALSIFICATE SAU CONTRA FACUTE;
4. PASTRAREA SI DEPOZITAREA PRODUSELOR DESTINATE COMERCIALIZARII IN CONDITII CARE NU ASIGURA MENTINEREA CARACTERISTICILOR DE CALITATE ALE ACESTORA;
5. COMERCIALIZAREA PRODUSELOR CU ELEMENTE DE IDENTIFICARE INCOMPLETE;
6. PREZENTAREA PRIN PUBLICITATE, IN PROSPECTE, CATALOAGE, MASSMEDIA ETC. A ALTOR VALORI ALE CARACTERISTICILOR PRODUSELOR SAU SERVICIILOR, DECAT CELE REALE.
PENTRU CA DREPTURILE CONSUMATORILOR SA NU MAI FIE INCALCATE, EXISTA PROTECTIA CONSUMATORILOR.
PROTECTIA CONSUMATORILOR, CA FIIND O COMPONENTA DE BAZA A PROGRTAMELOR DE PROTECTIE SOCIALA, REPREZINTA UN ANSAMBLU DE DISPOZITII PRIVIND INITIATIVA PUBLICA SAU PRIVATA DESTINATE A ASIGURA SI AMELIORA CONTINUU RESPECTAREA DREPTURILOR CONSUMATORULUI.
ASA CUM AM ENUMERAT MAI SUS, S-AU DEFINIT URMATOARELE DREPTURI ALE CONSUMATORILOR:
- DREPTURI LA SATISFACEREA CERINTELOR ESENTIALE DE VIATA - drepturi la bunuri si servicii care garanteza supravietuirea
- DREPTUL LA SIGURANTA: - dreptul de a fi protejat impotriva produselor, proceselor sau serviciilor care pun in pericol sanatatea sau viata oamenilor.
- DREPTUL DE A FI INFORMAT: - dreptul de a avea elemente necesare pentru a lua o decizie, pentru a face o alegere.
- DREPTUL DE A FII PROTEJAT IMPOTRIVA INFORMATIEI, PUBLICITATII, ETICHETARII sau a altor practice frauduloase, inselatoare sau false.
- DREPTUL DE A ALEGE: - adica dreptul de a avea acces la o varietate de produse si servicii, la preturi stabilite pe baza concurentei.
- DREPTUL DE A FI ASCULTAT: - se refuza la posibilitatea consumatorilor de a-si exprima nemultumirile legitime referitoare la bunuri si servicii si la conditiile de cumparare ale acestora.
- DREPTUL LA DESPAGUBIRE: - cuprinde dreptul rezolvarii echitabile a revendicarilor justificate.
- DREPTUL LA EDUCARE: - dreptul de a obtine cunostintele si abilitatile prime care se formeaza unui consumator informat.
- DREPTUL LA UN MEDIU AMBIANT SANATOS: - dreptul la un mediu natural care sa imbunatateasca ceea ce se defineste drept "calitatea vietii".
PRIMA ETAPA IN ELABORAREA LEGISLATIEI IN DOMENIUL PROTECTIEI CONSUMATORILOR IN ROMANIA A CONSTITUIT-O ORDONANTA GUVERNAMENTALA NR. 21/1992 APROBATA PRIN LEGEA NR.11/1994 SI MODIFICATA PRIN LEGEA NR.178/1998 INSPIRATA DIN PRINCIPII DIRECTOARE ALE ONU, ORDONANTA GUVERNAMENTALA NR.21/1992 PREZINTA DREPTURI FUNDAMENTALE ALE CONSUMATORILOR SI ASIGURA CADRUL


Fisiere in arhiva (1):

  • Drepturile consumatorului.doc

Imagini din acest referat

Bibliografie

www.opc.ro
http://ro.wikipedia.org
,,Drept international privat. Protectia consumatorilor si raspunderea pentru produsele nocive" [autor : Carmen Tamara Ungureanu / editura all ]
,,Protectia juridica a consumatorului" [autor : Rodica-Diana Apan / editura Sfera Juridica]


Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!