Dreptul la educație

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Aparitia conceptului de drepturi ale omului a fost rezultat al evolutiei ideilor umaniste si a receptarii acestora din ce in ce mai intense. Debutul, din punct de vedere cronologic poate fi pozitionat in antichitatea preocupata de definirea omului si a pozitiei sale in societate si de formularea inaltelor principii morale, a ideii de justitie. In timp, conceptii noi au fost cristalizate, datorita in principal evolutiei societatii, a mutatiilor produse in plan politic si juridic, a teoriilor filosofice reflectate pregnant in acte si documente ale vremurilor. Se poate aprecia deci ca ,,elaborarea conceptului de drepturi ale omului a fost rezultanta unor acte juridice cu un bogat continut moral si politic, a consacrarii sub forma unor documente redactate de juristi de mare prestigiu, a unor principii de organizare politica, fundamentate in opere teoretice de valoare universala, care au rezistat timpului. Conceptul in sine de drepturi ale omului a reprezentat prin urmare, o sinteza a tot ceea ce gandirea umana a avut mai bun, ridicand pe trepte noi principiile umaniste, reluand elemente din gandirea religioasa si din nazuintele generale de libertate care se facusera cunoscute cu atata vigoare in secolele XVII si XVIII"

Dreptul la educatie

Este o parte a dreptului la educatie,la care orice om are vocatie,precum si mijlocul principal de formare si perfectionare a fortei de munca.

Dreptul la invatatura este un drept complex prin continutul sau,prin semnificatiile sale juridice si prin numarul mare de subiecte de drept implicate in realizarea sa.

Este o indatorire,fapt ce explica obligativitatea unor forme de invatamat (primar,general etc).

Dreptul la invatatura ,ca drept fundamental trebuie astfel organizat incat sa asigure sanse juridice egale oamenilor,ceea ce implica folosirea cu prioritate a criteriului competenta profesionala si interzicerea discriminarilor sau privilegiilor.

In mod firesc Constitutia prin art.32 stabileste formele organizatorice prin care se realizeaza dreptul la invatatura si anume:invatamantul general obligatoriu,invatamantul liceal,invatamantul profesional,inavatamantul superior.

Unele dispozitii constitutionale privesc institutiile de invatamant si anume institutiile de invatamant de stat si particulare.

Bibliografie:

BALANOIU, Ion, Drepturile copilului si protectia copilului aflat in dificultate: Teza de doctorat, Editura Universitatii Lucian Blaga, Sibiu, 2003.

DRAGHICI, Andreea, Protectia copilului : Analiza reglementarilor in domeniu : Teza de doctorat, Editura Universitatii Lucian Blaga, Sibiu, 2007.

DRAGAN, Sorina Lucretia, Protectia copilului : Teza de doctorat, Editura Universitatii Lucian Blaga, Sibiu, 2010

BALAHUR, Doina, Protectia drepturilor copilului ca principiu al asistentei sociale, Editura Universitatii Lucian Blaga, Sibiu, 2001.

CHIRA, Justinian ,Drepturile copilului, Editura Episcopiei Ortodoxe Romane a Maramuresului si Satmarului, Baia Mare, 1994.

COMANESCU, Gabi ,Drepturile copilului la familie si la educatie, Revista de asistenta sociala, nr. 1/2011.

Constitutia Romaniei.

Legea nr. 272/2004.

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Dreptul la educatie.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
14 pagini
Imagini extrase:
14 imagini
Nr cuvinte:
4 336 cuvinte
Nr caractere:
24 039 caractere
Marime:
28.53KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Drept
Tag-uri:
Dreptul la educatie, educatie
Predat:
la facultate
Materie:
Drept
Sus!