Drept Administrativ - Concesiune

Cuprins referat Cum descarc?

1. Descrierea starii de fapt. Pag.4
2. Formularea problemelor de drept. Pag.5
3. Comentarea problemelor de drept. Pag.5


Extras din referat Cum descarc?

In Romania, procesul de descentralizare administrativa incepe in anii `90 cand se pun bazele functionarii autoritatilor publice locale intr-un mod diferit decat o faceau la momentul '89. Este elaborata legea administratiei publice locale prin care se afirma posibilitatea autoritatilor locale de a lua deciziile considerate necesare comunitatii pe care o reprezinta. Primaria este cea care reprezinta interesele membrilor comunitatii in relatia acestora cu alte autoritati ale statului.
Administratia publica este o activitate veche, comuna tuturor tarilor si tuturor nivelelor de
guvernare.
Descentralizarea presupune delegarea anumitor responsabilitati la nivel local avandu-se in vedere faptul ca institutiile de la nivel local pot reactiona mai eficient in confruntarea cu anumite probleme.
Legea administratiei publice locale 69/1999 pune bazele de principiu ale descentralizarii administratiei publice prevazand cum trebuie sa se desfasoare activitatea, insa raman o serie de aspecte nesolutionate. Tocmai din acest motiv Legea nr. 2152001 modificata prin legea 286/2006 a administratiei publice contine elemente de noutate, in comparatie cu vechile reglementari.
Administratia publica locala apare ca o totalitate a serviciilor publice locale, organizate sau recunoscute de lege, chemate sa administreze sau dupa caz sa dispuna de resursele financiare, precum si de bunurile proprietate publica sau privata ale comunelor, oraselor, si judetelor, in conformitate cu principiul autonomiei locale . Astfel, "autoritatile administratiei publice centrale vor consulta, inainte de adoptarea oricarei decizii, structurile asociative ale autoritatilor administratiei publice locale". 
In categoria autoritatilor publice locale intra si consiliile locale care au dreptul ca, in limitele legii, sa aiba intiative in toate domeniile cu exceptia celor date expres in competenta altor autoritati locale. Printre atibutiile consiliilor locale se gaseste si dreptul acestora de a hotari vanzarea, concesionarea sau inchirierea bunurilor proprietate privata a comunei sau orasului, dupa caz, in conditiile legii. 
Cu privire la aceste bunuri proprietate privata, unitatea administrativ-teritoriala se poate comporta ca un adevarat proprietar. Legea arata cine este mandatarul prin care comuna sau orasul isi exercita acest drept de proprietate: consiliul local. Prin urmare, numai prin hotararea consiliului local se poate trece la vanzarea bunurilor din proprietatea privata, concesionarea lor sau inchirierea lor. De asemenea, consiliul local ,,hotareste darea in administrare, concesionarea sau inchirierea bunurilor proprietate publica a comunei sau orasului, dupa caz, precum si a serviciilor publice de interes local, in conditiile legii". Bunurile proprietate publica, fiind inalienabile, imprescriptibile si insesizabile, modalitatiile de punere in valoare ale acestora sunt: darea in administrarea regiilor autonome sau societatilor comerciale infiintate de consiliul local; concesionarea, inchirierea in regim de drept public sau darea in folosinta gratuita a acestor bunuri unor asociatii sau fundatii, in vederea realizarii scopului nelucrativ pentru care acestea au fost infiintate. In baza acestor atributii, Consiliul local al comunei Maieru, a adoptat in 24 mai 2007,hotararea nr. 66, prin care a concesionat prin licitatie publica, un teren aflat in propritatea sa.
Descrierea starii de fapt
Desi scopul concesiunilor nu rezulta, in mod expres, din actele normative care le reglementeaza, finalitatea acestora poate fi pusa in evidenta printr-o privire generala asupra ratiunilor care determina o persoana juridica de drept public sa decida concesionarea unui bun. Necesitatea eficientizarii serviciilor si activitatilor publice sau a exploatarii bunurilor publice, joaca un rol de prim rang in adoptarea deciziei de exceptia reprezentand-o initiativa particularilor, adica persoana fizica sau juridica. 
In privinta scopului urmarit de cocesionar, acesta trebuie cautat in interesul particular al acestuia, concesiunea fiind din acest punct de vedere o afacere ca oricare alta, aducatoare de profit. In concluzie putem spune ca adoptarea hotararii a avut la baza obtinerea de profit: pentru concesionar- bani la consiliul local, iar petru concedent- initierea unei afaceri profitabile.


Fisiere in arhiva (1):

  • Drept Administrativ - Concesiune.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!