Diplomatie

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere;
1. Personalul, clasele si posturile diplomatice si consulare;
2. Functiile diplomatice si consulare;
3. Privilegiile si imunitatile diplomatice si consulare;
4. Misiunile speciale;
5. Reprezentarea statelor pe langa organizatiile internationale;
6. Activitatea diplomatica a Republicii Moldova;
7. Concluzii.
Bibliografie.


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Stabilirea si dezvoltarea unor relatii oficiale intre state presupune desfasurarea de activitati speciale din partea anumitor organe ale lor, activitati ce poarta denumirea de diplomatie si relatii consulare. Aceste relatii sunt tot atat de vechi ca si relatiile internationale. Si sunt organic legate de politica externa a statelor.
Organizarea si desfasurarea activitatii diplomatice si consulare, au trebuit sa fie, in decursul timpului, reglementate. Unele dintre aceste reguli au ramas in stadiul de uzante, aplicarea lor facandu-se pe baza curtuaziei internationale, o alta parte insa au capatat caracter de norme juridice. Acest ansamblu de reguli care s-au format si se aplica cu privire la desfasurarea activitatii diplomatice si consulare, constitui acele ramuri ale dreptului international care se numesc drept diplomatic si drept consular. 
Riguros vorbind, dreptul diplomatic si consular reprezinta ansamblul de reguli care sunt aplicabile relatiilor diplomatice si consulare, ceea ce inseamna ca avem in vedere numai relatiile dintre state, deci, ceea ce numim diplomatie bilaterala. Dreptul dreptul diplomatic si consular sunt cele mai importante mijloace de realizare a politicii externe.
Dreptul diplomatic si consular, sunt ramuri ale dreptului international, ce cuprind normele care reglementeaza relatiile externe ale statelor sau, si mai exact, raporturile juridice dintre subiectii dreptului international. De aici, rezulta ca dreptul diplomatic si consular ocupa un rol central in cadrul dreptului international, acestea jucand un rol instrumental, in sensul ca ele ajuta la atingerea obiectivelor de politica externa si ofera modalitatile de stabilire si de ducere a relatiilor dintre state si intr-un fel, contribuie direct si efectiv la asigurarea aplicarii celorlalte norme ale dreptului international. 
1. Personalul, clasele si posturile diplomatice si consulare
Personalul misiunii diplomatice este numit de statul acreditant, care fixeaza si numarul de persoane.
Conventia de la Viena din 1961, prevede insa ca in lipsa unui acord intre cele doua state, statul acreditar poate cere ca numarul personalului unei misiuni sa se mentina in limitele a ceea ce e considerat rezonabil si normal, tinand cont de nevoile misiunii si de conditiile existente in acest stat, in conditii nediscriminatorii.
Au calitatea de membri ai misiunilor diplomatice, seful misiunii si membrii personalului misiunii.
Seful misiunii diplomatice este persoana insarcinata de statul acreditant sa actioneze in aceasta calitate, respectiv sa conduca misiunea diplomatica, fiind superior ierarhic intregului personal al misiunii. Acesta, poate avea calitatea de ambasador, inalt comisar, inalt reprezentant, ministru sau trimis, nuntiu, pronuntiu, internuntiu, insarcinat cu afaceri en pied sau ad interim. 
In functie de caracterul misiunii lor, sefii misiunilor diplomatice pot fi: 
a) titulari (cand conduc misiunea cu titlu prorpiu, pe o perioada nedeterminata) si 
b) interimari - ad interim (cand conduc misiunea cu titlu temporar). 
Potrivit rangurilor si etichetei, sefii misiunilor diplomatice sunt grupati in trei clase: 
a) Clasa I - ambasadori si nunti acreditati pe langa sefii de stat si alti sefi de misiune cu rang echivalent (pronuntiu, inalti comisari, inalti reprezentanti); 
b) Clasa a II-a - trimisii, ministri, internuntii acreditati pe langa sefii de stat; 
c) Clasa a III-a - insarcinati cu afaceri acreditati pe langa Ministerele Afacerilor Externe.
Intre aceste clase ale sefilor de misiune diplomatica nu se face nici o diferentiere in afara de precadere si de eticheta. 
Membrii personalului misiunii sunt persoanele aflate in raporturi de munca cu misiunea diplomatica, organizate ierarhic si conduse de seful misiunii, grupate in trei categorii:
a) personalul diplomatic, 
b) personalul administrativ si tehnic , 
c) personalul de serviciu. 
In cadrul misiunii diplomatice exista si alte categorii de persoane care nu au calitatea de membri ai personalului misiunii, respectiv membrii de familie ai personalului misiunii si persoanele angajate in serviciul privat al personalului diplomatic.
Adtfel, personalul diplomatic este alcatuit din membrii personalului misiunii care au calitatea de diplomati. Acestia ca si seful misiunii diplomatice, sunt desemnati si prin expresia agenti diplomatici si pot fi :
a) ministrul sau ministrul consilier, 
b) consilierul, 
c) prim-secretarul, 
d) secretarul II, 
e) secretarul III si 
f) diferiti atasati (militari, navali si ai aerului, comerciali, de presa, culturali, financiari, sau cu probleme de emigratie, etc. ). 
Personalul administrativ si tehnic apartine personalului nediplomatic al misiunii si este alcatuit din membrii misiunii angajati in serviciul tehnic si administrativ al misiunii, ca agenti de executie: secretari, arhivari, interpreti, contabili, stenodactilografi, cifrori, etc. Ei se bucura de unele imunitati si privilegii speciale.
Personalul de serviciu apartine personalului nediplomatic al misiunii si este alcatuit din persoane angajate in serviciul casnic al misiunii: soferi, bucatari, menajere, gradinari etc. 
Membrii de familie ai membrilor misiunii diplomatice nu apartin personalului misiunii, dar au un statut similar cu cel al agentilor diplomatici, respectiv angajatilor in serviciul administrativ, tehnic sau casnic al misiunii. 
Persoanele angajate in serviciul particular sunt persoane folosite in serviciul casnic al unui membru al misiunii diplomatice care nu sunt angajati de statul acreditant. In consecinta ele nu apartin personalului misiunii. 
Astfel, totalitatea agentilor diplomatici si membrilor familiilor lor, alcatuiesc, in sens larg, Corpul diplomatic. In sens restrans, din Corpul diplomatic fac parte numai sefii misiunilor diplomatice. Corpul diplomatic este reprezentat de Decanul sau, cel mai vechi diplomat acreditat in statul de resedinta dintre sefii misiunilor diplomatice, avand si clasa cea mai inalta dintre acestia. 
In tarile catolice, Decan este considerat nuntiul papal. Decanul reprezinta si conduce Corpul diplomatic la diferite manifestari oficiale, arbitreaza, atunci cand este solicitat, diferitele neintelegeri ivite intre membrii Corpului diplomatic, informeaza pe reprezentantii diplomatici nou sositi despre legile si obiceiurile diplomatice ale tarii de resedinta, etc.
Intr-un post diplomatic poate fi angajata doar persoana care intruneste urmatoarele conditii:
1. Detine exclusiv cetatenia Republicii Moldova;
2. Se bucura de toate drepturile politice si civile inscrise in Constitutia Republicii Moldova;
3. Detine diploma de studii universitare (licenta);
4. Cunoaste limba de stat si o limba de comunicare internationala;
5. Dispune de aptitudinile fizice pe care le reclama activitatea in domeniul relatiilor externe;
6. Nu are antecedente penale rezultate din infractiuni intentionate.
Referitor la ambasadorii extraordinari si prenipotentiali, reprezentantii permanenti si trimisi - sefi ai misiunilor diplomatice -, acestia sunt numiti si rechemati din post de catre Presedintele Republicii Moldova, la propunerea Guvernului. Propunerile referitoare la numirea sau rechemarea din aceste posturi sunt inaintate Guvernului de catre ministrul afacerilor externe, cu consultarea Parlamentului. 
Consulul general este desemnat si rechemat de catre Guvern la propunerea ministrului afacerilor externe. Sefii celorlalte oficii consulare sint numiti si rechemati din functie de catre ministrul afacerilor externe.


Fisiere in arhiva (1):

  • Diplomatie.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Literatura de specialitate:
1. Alexandru Burian, Oleg Balan, Nicolae Osmochescu, Victoria Arhiliuc, 
Diana Sircu (Scobioala), Natalia Suceveanu, Vitalie Gamurari, Olga Dorul, 
"Drept International Public" Editia a IV-a, Chisinau, 2012.
2. Ion Diaconu, "Drept international public", editura Lumina lex, 2007.
Acte normative:
1. Conventia cu privire la misiunile speciale, din 8 decembrie 1969.
2. Conventia relativa a relatiilor statelor cu organizatiile Internationale, din 1975.
Surse statice si de date:
1. http://www.scritub.com/stiinta/stiinte-politice/CONVENTIA-CU-PRIVIRE-LA-RELATI83667.php; 
Vizualizat: ora 21:26, data de 16.11.2016.
2. http://www.dreptonline.ro/legislatie/conventia_viena_relatiile_consulare.php; 
Vizualizat: ora 22:27, data de 16.11.2016.
3. http://www.scritub.com/stiinta/stiinte-politice/RELATIILE-CONSULARE43992.php; 
Vizualizat: ora 00:29, data de 17.11.2016.
4. http://www.mfa.gov.md/accreditation-diplomatic-staff-ro/acreditarea-ie/; 
Vizualizat: ora 21:24, data de 22.11.2016.
5. http://www.mfa.gov.md/img/docs/Regulament_MAEIE.pdf;
Vizualizat: ora 23:35, data de 22.11.2016.
6. http://lex.justice.md/md/312873/;
Vizualizat: ora 21:31, data de 23.11.2016.
7. http://www.moldova.md/md/relatile/;
Vizualizat: ora 22:50, data de 23.11.2016.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!