Contractul de transport aerian

Extras din referat Cum descarc?

Inca de la descoperirea si lansarea in trafic a primelor aparate, transportul aerian a constituit un mijloc care a polarizat atentia comunitatii internationale datorita unor avantaje certe in raport cu alte mijloace de transport si, mai ales, datorita rapiditatii si confortului.
Totodata, transportul aerian a ridicat si ridica unele probleme privind siguranta efectuarii fiecarei deplasari in conditii de deplina securitate. Tocmai datorita particularitatilor transportului aerian, s-a vazut necesara elaborarea unor norme cat mai complete, in masura sa garanteze nu numai eficacitatea acesteia, ci si un alt grad de securitate pentru calatori, cat si pentru marfa. Astfel, in 1929 s-a adoptat Conventia de la Varsovia privind unificarea anumitor reguli referitoare la transportul aerian . In 1924, la Chicago, in S.U.A s-a adoptat Conventia privind aviatia civila internationala . Datorita evolutiei traficului aerian in 1955 s-au facut mai multe modificari si completari Conventiei din 1929 prin Protocolul semnat la Haga la 28 Septembrie 1955 si prin Conventia complementara la Conventia de la Varsovia, incheiata la Guadalajara (1961).
Conventia privind modificarea anumitor reguli referitoare la transportul international aerian  se aplica "tuturor formelor de transport aerian" de persoane, bagaje si bunuri .
Expresia "transport international" inseamna potrivit definitiei data de conventie orice transport in care, potrivit contractului incheiat intre parti, locul de plecare si de sosire (de destinatie), indiferent de intreruperi, sunt situate in interiorului a doua parti contractante.
Transportul efectuat de mai multe aeronave in mod succesiv este considerat, in baza Conventiei, un transport unitar, in cazul in care a fost organizat de parti "in forma unei singure operatii". Acest transport poate face obiectul unui singur contract sau a unei serii de contracte fara a-si pierde caracterul sau international.
Drepturile, obligatiile si raspunderea expeditorului
Fiecare transportor de bunuri are dreptul sa ceara expeditorului sa-i prezinte un document  si fiecare expeditor al bunurilor are dreptul sa-i ceara transportatorului "sa accepte acest document".
Absenta, neregularitatea sau pierderea acestui document "nu afecteaza existenta si validitatea contractului de transport", care este guvernat de prevederile Conventiei (art.9).
Daca - la cererea expeditorului - transportatorul a intocmit documentul, el va trebui, in caz de nevoie, sa dovedeasca ca a facut acest lucru "in numele expeditorului".
Expeditorul este raspunzator


Fisiere in arhiva (1):

  • Contractul de transport aerian.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!