Contractul de Navlosire

Extras din referat Cum descarc?

Contractul prin care armatorul (navlosant) unei nave se obliga ca in schimbul unei sume de bani (navlu) sa transporte marfuri sau sa puna la dispozitia unei alte persoane (navlositor), in intregime sau partial, nava sa pentru transportul marfurilor. Inchiriere a unui vas sau a unei parti din capacitatea sa de transport, pentru efectuarea unei curse pe o anumita perioada, pe baza unui contract incheiat ce poarta numele de contract de navlosire.
Dupa cum se vade acest contract difera de contractul de transport propriu-zis care fiind un transport executat cu navele de linii, presupune transportul de colete, marfuri cu bucata, in containere 
Contractul de navlosire in schimb, se incheie in cazul navigatiei tramp ( ce n-are un itinerariu fix si un orar precis ). Navele circula in cautarea de marfa si se opresc in porturile in care gasesc incarcaturi. In temeiul acestui contract se transporta mai ales marfuri de masa, in vrac, cu ocuparea spatiului de transport, Partile stabilind portul de incarcare si pe cel de descarcare.
Atunci cand contractul de navlosire prevede transportul unei incarcaturi complete sau punerea la dispozitie a unei nave in acest scop, contractul de navlosire este incorporat intr-un document numit Charter Party ( Ch./ P. ).
La transportul de marfuri cu navele tramp, Ch. / P. este insotit de un conosament, la transportul cu navele de linie este obligatorie insotirea marfurilor de un conosament, Ch. / P. nefiind obligatoriu.
In porturile romanesti este predominant contractul de navlosire, incheiat pentru folosirea intregii capacitati de transport a navei, a unei parti din ea sau a unei incaperi. 
Potrivit Conventiei Natiunilor Unite asupra tranporturilor pe mare ( 1978 ), carausul este orice persoana prin care sau in numele careia s-a incheiat cu un incarcator un contract de transport de marfuri pe mare. Caraus efectiv este orice persoana careia i s- a incredintat de catre caraus, efectuarea partiala sau in intregime a unui transport de marfuri. Potrivit aceleiasi conventii, incarcatorul este orice persoana care sau in numele careia ori din autoritatea careia s- a incheiat cu carausul un contract de transport de marfuri pe mare si include orice persoana care sau in numele careia ori din autoritatea careia marfurile sunt predate efectiv carausului. Destinatarul este persoana indreptatita sa preia marfurile in portul de destinatie.
Prin vas se intelege orice nava folosita pentru transportul pe mare.
Contractul de transport maritim de marfuri este acel contract prin care una din parti - o companie de transport naval ( navlosantul ) se obliga sa transporte marfuri dintr-un port in altul pe mare, iar cealalta parte - navlositorul (expeditorul) sa plateasca pretul stabilit ( navlul ). 
Revenind la contractul de navlosire , partile in acest contract sunt:
o navlosantul ( o companie de transport maritim )
o navlositorul ( expeditorul marfii ).
Contractul de navlosire da nastere unor drerpturi si obligatii pentru fiecare din parti.
Se poate vorbi despre un drept al navlosantului la pretul stabilit ( navlu ) si despre un drept al navlositorului ( expeditor ) la transortarea marfii


Fisiere in arhiva (1):

  • Contractul de Navlosire.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!