Contractul de franciză

Extras din referat Cum descarc?

1. Istoricul francizei 
Istoricul francizei dateaza din 1850, cand in New Soult Wales a fost folosit acest tip de contract in domeniul hotelier.
In U.S.A. s-a folisit prima data contractul de franciza in domeniul telecomunicatiilor de catre Wastern Union. Tot in aceasta tara a existat un contract de franciza intre fabricantii de automobile si dealarii locali.
Istoria recenta a francizei conoaste o crestere spectaculoasa incepand cu anul 1930. In anul 1950 aceasta explodeaza odata cu aparitia si dezvoltarea in 1950 a restaurantelor fast food, dintre cele mai cunoscuta fiind reteaua MC Donalts.
2. Notiunii generale. Definitie 
2.1. Notiuni generale 
Franciza o institutie de drept comercial a aparut in Statele Unite ale Americii o data cu legislatia antitrust, prin care s-a interzis desfacerea marfurilor de catre producator. 
Fiind o forma recenta a contractului de concesiune, constituie o metoda de a face afaceri pe baza colaborarii permanente intre parteneri.
Adoptata relativ tarziu, legislatia privind sistemul juridic al francizei a deschis noi oportunitati investorilor straini dar si celor autohtoni. 
Ordonanta nr 52 din 28 august 1997, completata mai apoi de Legea nr 79 din aprilie 1998, reglementeaza un domeniu cu un mare potential de dezvoltare. 
Potrivit CHR Consulting, companie de consultanta pentru francize, in prezent, exista pe piata romaneasca 171 de branduri de franciza, dintre care 87 in domeniul distributie - retail, 78 - servicii si 6 in domeniul industrial. 
Daca cifra de afaceri generata de sistemul de franciza s-a ridicat in 2004 la 730 de mil. de euro, anul trecut, cifra a urcat spre 900 - 950 de mil. de euro. Cifra de afaceri a firmelor francizate in 2005 :
o 146 milioane euro (20% din total) - cifra de afaceri din domeniul distributie - retail (moda, bijuterii si accesorii, produse electronice si electrice, produse petroliere si de ingrijire a corpului)
o 206 milioane euro (28,2%) - servicii financiare, publicitate, resurse umane, intretinere 
o 32 milioane euro (4,4%) - servicii fast - food si alimentare 
o 28 milioane euro (3,8%) - servicii hoteliere 
o 318 milioane euro (43,6%) - industrie (productie de bauturi racoritoare, alcoolice si materiale de constructii). 
Potrivit unui studiu al CHR Consulting, la jumatatea anului trecut, numarul de unitati deschise in sistem de franciza se cifra la aproximativ 1.100. Cele mai extinse retele sunt Fornetti (300 de unitati), Allois Dallmayr Kaffe (117 parteneri) si Germanos ( 75 de magazine). 
Desi poate mai greu de crezut, din cauza distantei relativ mari fata de Romania, cele mai multe afaceri de tip franciza (43) provin din SUA. Pe locul 2 este franciza romaneasca, cu 35 de branduri. Urmeaza Italia, cu 21 de branduri si Franta, cu 18.
Daca anul 2004 a fost considerat unul de varf ca intrare pe piata a unor noi francize (45), fata de 2003, cu 30 de noi francize, si de 2005, cu circa 40 de nume noi, 2006 va depasi toate recordurile : pe piata vor intra prin sistemul de franciza 70 de noi branduri .


Fisiere in arhiva (1):

  • Contractul de Franciza.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 5 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!