Comunicare

Extras din referat Cum descarc?

Comunicarea este un proces modern de favorizare a schimbului de idei sau relatii spirituale in interiorul unui grup ori intre acesta si persoane de contact.
Teoria comunicarii in relatiile publice, reprezinta interes, deoarece aici a comunica inseamna a lua atitudine si decizii pe baza receptarii si oferirii de informatie.
Daca nu este un act de comunicare, decizia devine un ordin, a carui executare devine indoielnica, dar al carui efect cert este disfunctionalitatea lui sociala.
Totodata, comunicarea interumana deschide si inlesneste drumul cunoasterii personale si a celor din jur, fiind in masura sa clarifice ierarhizarea oamenilor in societate dupa criterii de valoare.
Cuvantul ,,comunicare" face parte dintre acele notiuni generoase care poseda o extensie deosebita: comunicarea poate fi umana, animala, vegetala sau mecanica. Comunicarea este ceea ce permite stabilirea unei relatii intre persoane, intre obiecte sau intre persoane si obiecte. Ea desemneaza fie actiunea de a comunica, fie rezultatul acestei actiuni.
Comunicarea umana poate sa fie verbala sau non-verbala, interpersonala sau intrapersonala. La randul ei, comunicarea interpersonala poate sa fie directa (in prezenta) sau mediata de un anume suport (canal, media). In aceasta ultima situatie se distinge intre comunicarea mediata doar de un anume suport (scrisoare, telefon, statie de amplificare, Internet) si comunicarea de masa (in care alaturi de suportul tehnologic intervin numeroase institutii si profesionisti in comunicare). Relatiile publice se folosesc de mai multe forme de comunicare: ele fac apel la comunicarea interpersonala (in conferintele de presa), la comunicarea mediata tehnologic (scrisori) si la comunicarea de masa (comunicatele sau inregistrarile video).
Comunicarea implica urmatoarele elemente majore: emitatorul, mesajul, canalul, receptorul, codul, zgomotul, feed-back-ul.
Emitatorul reprezinta locul unde se naste mesajul si de unde porneste el; din punctul de vedere al relatiilor publice, cea mai importanta caracteristica a sursei este credibilitatea: o organizatie care nu beneficiaza de credibilitate nu va reusi sa transmita mesaje eficiente. Credibilitatea depinde de o multitudine de factori precum istoria organizatiei, prestigiul sau social, contextul comunicarii, abilitatile de comunicare, pozitia si reputatia persoanei care transmite mesajul .
Mesajul constituie continutul actului de comunicare. Calitatea mesajului depinde de cunoasterea atat a scopului urmarit de sursa, cat si a intentiilor receptorului; o campanie de relatii publice va esua daca nu se i-au in calcul valorile si asteptarile publicului sau daca mesajele sunt construite intr-un limbaj inaccesibil acestuia.
Canalul este reprezentat de acele media prin care se transmite mesajul. Pentru specialistii in relatii publice alegerea canalului adecvat pentru anumite mesaje este o decizie vitala: canalul trebuie sa fie credibil si relevant pentru publicul vizat. Un ziar specializat in scandaluri nu va fi un intermediar potrivit pentru o campanie de fund-raising a unei organizatii de caritate; telefonul nu este un suport adecvat pentru prezentarea bilantului unei intreprinderii.
Receptorul se refera la persoana sau persoanele pentru care a fost construit mesajul si care primesc acest mesaj. Din punctul de vedere al relatiilor publice, comunicarea eficienta depinde de precizarea exacta a diferitelor categorii de receptori si de adecvarea mesajelor la specificitatea acestora. Ceea ce inseamna ca alegerea canalului, emitatorului, codului si tipului de mesaj trebuie sa se faca in raport cu grupurile de receptori vizate.
Codul reprezinta ansamblul de valori, norme, conventii comune care garanteaza intelegerea normala a mesajului. Din acest punct de vedere, specialistii in relatii publice trebuie sa se adapteze la diferite coduri, specifice diefritelor tipuri de public: un comunicat trebuie scris conform normelor scriiturii jurnalistice, newsletter-ul unei intreprinderi de salubritate trebuie adecvat cunostiintelor salariatiilor, un bilant pentru actionarii individuali trebuie sa evite limbajul economic si financiar tehnicizat.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!