Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ

Referat
7.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Drept
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 19 în total
Cuvinte : 5881
Mărime: 24.25KB (arhivat)
Publicat de: Cornel-Iacob Prodan
Puncte necesare: 6

Extras din referat

INTRODUCERE

Ministerul Administraţiei şi Internelor este autoritatea administraţiei publice centrale de specialitate, care exercită, în conformitate cu legea, atribuţiile ce îi revin cu privire la respectarea ordinii publice, apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, a proprietăţii publice şi private, prevenirea şi combaterea faptelor antisociale, respectarea regimului juridic al frontierei de stat, apărarea împotriva incendiilor şi protecţia civilă, contribuind prin întreaga sa activitate la apărarea democraţiei constituţionale, suveranităţii, unităţii şi integrităţii teritoriale ale României.

Strategia de realizare a ordinii şi siguranţei publice, pentru creşterea siguranţei cetăţeanului şi prevenirea criminalităţii stradale reprezintă un document de planificare pe termen mediu, elaborat de Ministerul Administraţiei şi Internelor în baza Strategiei de securitate naţională a României, a Cartei albe a securităţii şi apărării naţionale şi a delimitărilor conceptuale instituţionale în domeniu, care defineşte ordinea şi siguranţa publică şi interesul naţional în acest domeniu, evaluează starea actuală de ordine publică şi factorii de risc, formulează principiile şi direcţiile prioritare de acţiune, prevede resursele necesare pentru menţinerea, asigurarea şi restabilirea ordinii publice şi stabileşte responsabilităţile forţelor de ordine publică.

Asigurarea climatului de normalitate civică, de ordine şi siguranţă publică a reprezentat permanent o prioritate pentru societate, care prin structurile sale specializate a căutat să identifice cele mai eficiente forme şi modalităţi de realizare a acestui obiectiv. Modelele diferite de organizare a autorităţilor însărcinate cu asigurarea ordinii publice au determinat şi abordări diferite în planul aplicării acestora, bazate pe realităţile specifice fiecărei ţări.

Ministerul Administraţiei şi Internelor a experimentat succesiv mai multe modele instituţionale care să răspundă nevoilor de ordine şi siguranţă publică ale comunităţii, prin elaborarea şi punerea în practică inclusiv a unor programe şi strategii adaptate la situaţia operativă existentă într-o anumită fază de dezvoltare socială.

Necesitatea armonizării şi compatibilizării sistemului românesc de ordine publică cu cele din statele Uniunii Europene a generat căutări permanente pentru realizarea unui cadru juridic şi acţional eficient care să răspundă transformărilor şi obiectivelor preconizate în plan structural şi funcţional, prin asigurarea resurselor umane şi financiare necesare materializării acestora.

Evoluţia generală a societăţii româneşti şi dinamica situaţiei operative, caracterizată prin perpetuarea faptelor infracţionale care pun în pericol viaţa şi integritatea persoanei, avutul public şi privat, drepturile şi interesele legitime ale cetăţenilor, impun reevaluarea şi aprofundarea reformei la nivelul structurilor şi componentelor abilitate în prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional, prin prezervarea prioritară a ordinii şi siguranţei publice stradale.

Siguranţa publică exprimă sentimentul de linişte şi încredere pe care îl conferă serviciul poliţienesc pentru aplicarea măsurilor de menţinere a ordinii şi liniştii publice, a gradului de siguranţă al persoanelor, colectivităţilor şi bunurilor, precum şi pentru realizarea parteneriatului societate civilă - poliţie, în scopul soluţionării problemelor comunităţii, al apărării drepturilor, libertăţilor şi intereselor legale ale cetăţenilor.

Starea de ordine şi siguranţă publică se realizează prin măsuri generale, de natură economică, socială şi politică, precum şi prin măsuri speciale, cu caracter preponderent preventiv. Din analiza acesteia rezultă menţinerea vulnerabilităţii siguranţei cetăţeanului, perpetuarea fenomenului infracţional şi dezvoltarea criminalităţii organizate, deşi capacitatea de răspuns a instituţiilor statului de drept la riscurile şi ameninţările specifice a crescut.

Poliţistul îşi desfăşoară activitatea profesională în interesul şi în sprijinul persoanei, comunităţii şi instituţiilor statului, exclusiv pe baza şi în executarea legii, cu respectarea principiilor imparţialităţii, nediscriminării, proporţionalităţii şi gradualităţii.

Altădată, când poliţia se confrunta cu un eveniment, adeseori legat de liniştea publică, instituia deîndată măsuri represive în vederea anihilării problemei. Această metodă de acţiune este în continuare de actualitate, însă poliţia cercetează cauzele care au provocat acea situaţie. Această metodă de acţiune ne permite să nu deplasăm o problemă în altă parte, ci să găsim o soluţie durabilă pentru o rezolvare care să nu fie doar parţială şi locală. Astfel, includerea, în proiectele noastre de acţiune, a prevenirii şi parteneriatului cu persoane din afara poliţiei ne face să nu ne confruntăm cu situaţii repetate şi ale căror rezultate sunt rareori vizibile. Nu este vorba de a renunţa la acţiune, în sens represiv, ci de a găsi moduri alternative de acţiune. Adeseori, cei ce se află la originea tulburărilor nici nu-şi dau seama că atitudinea lor provoacă locuitorilor unui cartier un sentiment de nesiguranţă sau de frică.

Preview document

Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ - Pagina 1
Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ - Pagina 2
Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ - Pagina 3
Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ - Pagina 4
Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ - Pagina 5
Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ - Pagina 6
Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ - Pagina 7
Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ - Pagina 8
Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ - Pagina 9
Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ - Pagina 10
Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ - Pagina 11
Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ - Pagina 12
Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ - Pagina 13
Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ - Pagina 14
Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ - Pagina 15
Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ - Pagina 16
Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ - Pagina 17
Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ - Pagina 18
Compartimentul ca o Componentă a Sistemului Administrativ - Pagina 19

Conținut arhivă zip

  • Compartimentul ca o Componenta a Sistemului Administrativ.doc

Alții au mai descărcat și

Drepturile și libertățile fundamentale

1. Drepturile si libertatile fundamentale 1.1.Definitia şi clasificarea drepturilor libertatillor fundamentale Sunt acele drepturi ale...

Convenția de Arbitraj

2. Conditiile de fond Conditiile de fond sunt cele obisnuite oricarei conventii: consimtamânt, capacitate, obiect, cauza (art.948. C. civ. )....

Creditul ipotecar pentru investiții imobiliare

Creditul Reprezinta operatiunea prin care se iau in stapanire imediata resurse (de regula, sub forma de capital) in schimbul unei promisiuni de...

Contract de Societate

SOCIETATEA COOPERATIVA MESTESUGAREASCA “VIITORUL” FAGARAS I. PARTILE CONTRACTANTE (MEMBRII COOPERATORI) Art.1. Persoanele fizice...

Te-ar putea interesa și

Sistemul Organizatoric al Managementului

Introducere Mediul în care-şi desfăşoară activitatea instituţiile este tot mai complex şi imprevizibil, iar ritmurile schimbărilor acestuia este...

Instrumente și metode moderne de conducere în serviciile publice

Introducere Noțiunea de serviciu public în România, nu numai că nu și-a pierdut importanța, ci, dimpotrivă, în spiritul noilor reglementări...

Utilizarea sistemului informațional în administrația publică

UTILIZAREA SISTEMULUI INFORMATIONAL IN ADMINSTRATIA PUBLICA NOTIUNI GENERALE SISTEMUL INFORMATIONAL AL MANAGEMENTULUI PUBLIC SISTEMUL...

Managementul organizațiilor publice, organizare și structura organizatorică în Primăria Municipiului Iași

1.1. Definire Din perspectiva managementului public, institutiile si autoritatile publice se constituie ca un subsistem al sistemului social...

Caiet de practică Primăria Comunei Sarichioi

Stagiul de practică: 15 zile Total ore de practică: 90 Program de lucru zilnic : 9:00 - 15:00 Total ore / zi : 6 h Instituţia in care se...

Monografie Primăria Iași

• Direcţia Generală a Finanţelor Publice Iaşi • Noţiuni de bază ale DGFP Iaşi Statul efectuează o serie de cheltuieli cu realizarea unor bunuri...

Direcția Locală de Evidență a Persoanelor Municipiului Iași

1. Organizarea și funcționarea Direcției Locale de Evidență a Persoanelor Iași 1.1 Scurt istoric În România, evidenţa persoanelor a luat fiinţă...

Fundamentarea și Finanțarea Veniturilor și a Cheltuielilor la o Instituție din Administrația Publică

Cap.1 Organizarea si funcţionalitatea unei instituţii publice din administraţia publică locală 1.1 Conţinut şi interpretări ale noţiunii de...

Ai nevoie de altceva?