Cariera funcționarilor publici

Referat
8.7/10 (3 voturi)
Domeniu: Drept
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 3845
Mărime: 20.90KB (arhivat)
Publicat de: Veta-Nora Stoian
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: CRISTIAN CLIPA

Cuprins

  1. 1. Notiunea de cariera a functionarului public.2
  2. 2. Functionarii publici debutanti.3
  3. 2.1 Organizarea perioadei de stagiu.3
  4. 2.2. Evaluarea activitatii functionarului public debutant.6
  5. 2.3. Drepturile si indatoririle specifice ale functionarilor publici.7
  6. 3. Evaluarea performantelor profesionale ale funcţionarilor publici definitivi. Promovarea funcţionarilor publici şi avansarea în gradele de salarizare.8
  7. 3.1. Evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici.8
  8. 3.2 Promovarea funcţionarilor publici.10
  9. 3.3. Avansarea în gradele de salarizare.11
  10. 3.4. Sistemul de promovare rapida în funcţia publica.11
  11. 4. Evidenta funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici.11
  12. Abrevieri.13
  13. Bibliografie.14

Extras din referat

1. Notiunea de cariera a functionarului public

Conceptul de cariera este folosit in dreptul public contemporan pentru a evoca dezvoltarea in timp a situatiei juridice a functionarului, de la recrutare pana la sfarsitul activitatii profesionale, deci de la emiterea actului din care se naste raportul de functie publica, pana la emiterea celui prin care se pune capat acestui raport.

Extrapoland elementele acestei definitii, vom defini cariera functionarului public european, ca reprezentand elementele care concretizeazasituatia juridica a functionarului public, din momentul in care autoritatea investita cu puterea de numire, emite actul de numire pana in momentul in care, un alt act juridic, sau un fapt juridic ( exemplu decesul ), pune capat calitatii de functionar public european.

Cariera în funcţia publica cuprinde ansamblul situaţiilor juridice şi efectele produse, care intervin de la data naşterii raportului de serviciu pana în momentul încetării acestui raport, în condiţiile legii.

Modalităţile de dezvoltare a carierei în funcţia publica sunt promovarea într-o funcţie publica superioară şi avansarea în gradele de salarizare.

Principiile care stau la baza organizării şi dezvoltării carierei în funcţia publica sunt următoarele:

a) competenta, principiu potrivit căruia persoanele care doresc sa acceada sau sa promoveze într-o funcţie publica trebuie sa detina şi sa confirme cunoştinţele şi aptitudinile necesare exercitării funcţiei publice respective;

b) competiţia, principiu potrivit căruia confirmarea cunoştinţelor şi aptitudinilor necesare exercitării unei funcţii publice se face prin concurs sau examen;

c) egalitatea de sanse, prin recunoaşterea vocaţiei la cariera în funcţia publica a oricărei persoane care îndeplineşte condiţiile stabilite potrivit legii;

d) profesionalismul, principiu potrivit căruia exercitarea funcţiei publice se face cu respectarea principiilor prevăzute de lege;

e) motivarea, principiu potrivit căruia, în vederea dezvoltării carierei, autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia sa identifice şi sa aplice, în condiţiile legii, instrumente de motivare morala şi materială a funcţionarilor publici, precum şi sa sprijine initiativele privind dezvoltarea profesională individuală a acestora;

f) transparenta, principiu potrivit căruia autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a pune la dispoziţie tuturor celor interesaţi informaţiile de interes public referitoare la cariera în funcţia publica.

Managementul carierei în funcţia publica se asigura de către:

a) Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici, prin elaborarea cadrului legal şi a instrumentelor necesare organizării şi dezvoltării carierei în funcţia publica;

b) autorităţile şi instituţiile publice, prin aplicarea principiului egalităţii de sanse şi a motivarii;

c) funcţionarul public, prin aplicarea consecventa a principiilor competentei şi al profesionalismului, în vederea dezvoltării profesionale individuale.

Stabilirea posibilităţilor de cariera în funcţia publica se realizează anual prin planul de ocupare a funcţiilor publice.

Planul de ocupare a funcţiilor publice se elaborează de către Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici, pe baza propunerilor autorităţilor şi instituţiilor publice cu privire la numărul funcţiilor publice vacante şi modalitatea de ocupare a acestora, cu consultarea organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel naţional, şi se supune spre aprobare Guvernului.

Preview document

Cariera funcționarilor publici - Pagina 1
Cariera funcționarilor publici - Pagina 2
Cariera funcționarilor publici - Pagina 3
Cariera funcționarilor publici - Pagina 4
Cariera funcționarilor publici - Pagina 5
Cariera funcționarilor publici - Pagina 6
Cariera funcționarilor publici - Pagina 7
Cariera funcționarilor publici - Pagina 8
Cariera funcționarilor publici - Pagina 9
Cariera funcționarilor publici - Pagina 10
Cariera funcționarilor publici - Pagina 11
Cariera funcționarilor publici - Pagina 12
Cariera funcționarilor publici - Pagina 13
Cariera funcționarilor publici - Pagina 14
Cariera funcționarilor publici - Pagina 15

Conținut arhivă zip

  • Cariera Functionarilor Publici.doc

Alții au mai descărcat și

Cariera Funcționarului Public

ARGUMENT Începutul anilor 2000 este marcat de un sir de schimbări radicale în administratia publică. Aceste schimbări vizează în modul cel mai...

Funcția și funcționarul public din perspectiva europeană

CAPITOLUL I NOŢIUNI GENERALE PRIVIND FUNCŢIA PUBLICĂ EUROPEANĂ ŞI FUNCŢIONARUL PUBLIC EUROPEAN 1.1 Fundamentarea noţiunilor În cadrul...

Etica și Deontologia Functionarilor Publici din România

INTRODUCERE Analiza funcţiei publice reprezintă o temă care este interesantă dintr-o dublă perspectivă: a) Istorică, dat fiind faptul că funcţia...

Consiliul Local, parte componentă a sistemului administrației publice

CAPITOLUL I – CONSIDERAŢII GENERALE I.1. – NOŢIUNEA DE ADMINISTRAŢIE PUBLICĂ Conform dicţionarului explicativ al limbii române, “a administra“,...

Specificitatea contractelor administrative - concept și tipuri de contracte

Specificitatea contractelor administrative. Concept şi tipuri de contracte 1. Conceptul de contract administrativ În concepţia modernă, noţiunea...

Dreptul la carieră al funcționarilor publici

I. ASPECTE GENERALE PRIVIND NOTIUNEA DE “FUNCTIE PUBLICA” La nivel comunitar exista in principal doua dimensiuni de continut cu privire la...

Regimul Juridic al Domeniului Public și Privat

Regimul juridic defineşte un ansamblu de reguli de formă şi fond care sunt aplicabile unei materii determinate. Dreptul de proprietate publică...

Contractele Administrative

1. Sinteză asupra originii şi evoluţiei teoriei contractelor administrative 1.1 Originea teoriei şi receptarea ei în doctrina românească Noţiunea...

Te-ar putea interesa și

Studiu Comparativ Privind Cariera Funcționarilor Publici în State ale Uniunii Europene

Cap.I.Cariera profesională în funcţia publică I.1.Delimitări conceptuale privind funcția si funcționarul public I.1.1 Funcția public...

Statutul Funcționarilor Publici

Statul , cea mai importanta institutie a societatii , este privit ca “suma “a trei elemente :teritoriul , populatia (natiunea) si suveranitatea...

Cariera Funcționarului Public

ARGUMENT Începutul anilor 2000 este marcat de un sir de schimbări radicale în administratia publică. Aceste schimbări vizează în modul cel mai...

Studiu Comparativ privind Cariera Funcționarilor Publici în State Membre ale Uniunii Europene

1. Functia publica si functionarii publici în reglementarea româneasca Notiunea de functie publica, traditional, s-a impus ca o notiune...

Dreptul la Carieră a Funcționarilor Publici

INTRODUCERE O perioadă îndelungată, funcţionarii au fost supuşi unor regimuri restrictive, dat fiind specificul misiunii lor de a servi statului....

Funcționarii publici într-o țară membră a Uniunii Europene - Germania

I. NOŢIUNEA DE FUNCŢIE PUBLICĂ ÎN CONTEXT EUROPEAN Există două categorii de funcţii publice în ţările Uniunii Europene: 1. mai întâi, sunt...

Aspecte Juridice Privind Cariera Funcționarului Public de Conducere

INTRODUCERE Rolul pe care îl au funcţionarii publici în administraţia publică este unul foarte important, prezenţa lor fiind pretutindeni în...

Stabilitatea pe funcție - mijloc de creare a unui corp performant al funcționarilor publici

INTRODUCERE Analiza funcţiei publice reprezintă o temă care este interesantă dintr-o dublă perspectivă: a) Istorică, dat fiind faptul că funcţia...

Ai nevoie de altceva?