Contractul de Distributie Selectiva

Extras din referat Cum descarc?

1. INTRODUCERE:
Distributia este procesul prin care produsele ajung de la producator la consumator sau utilizator. Pentru a fi cumparate, produsele trebuie sa fie in locul si la momentul dorite de cumparator. De obicei traseul bunurilor se realizeaza prin intermediul unor canale de distributie. 
Distributia selectiva este utilizata de catre intreprinderile care produc bunuri pentru care cumparatorii prefera sa petreaca mai mult timp pentru a le achizitiona chiar din unitati de desfacere specializate (biciclete, echipamente etc.). Aceasta strategie permite producatorilor sa realizeze un control mai eficient si cu costuri mai mici asupra distributiei si sa colaboreze doar cu anumiti intermediari selectati in acest scop.
2. DISTRIBUTIA SELECTIVA:
Distributia selectiva reprezinta, totodata, un sistem adecvat pentru bunurile care necesita efectuarea de comparatii asupra performantelor si pretului. Selectarea intermediarilor se face in functiede: marime, volumul de afaceri al distribuitorului, calitatea serviciilor si interesul manifestat pentru comercializarea marcilor intreprinderii, dotarea tehnica, competenta, loialitatea, notorietatea si imaginea de care se bucura distribuitorul. 
Riscul principal al unui sistem de distributie selectiv este acoperirea insuficienta a pietei. Producatorul trebuie sa se asigure ca utilizatorul/consumatorul final poate identifica cu usurinta distribuitorii, altfel ar putea pierde numeroase oportunitati de vanzare. Acordurile de distributie selectiva restrang numarul distribuitorilor autorizati si interzic vanzarile catre distribuitorii neautorizati. Distributia selectiva este aproape totdeauna utilizata pentru a distribui produse finale de marca.
Din punct de vedere al concurentei, clauzele de acest tip risca sa restranga concurenta intra-marca, sa faciliteze intelegerile secrete dintre furnizori sau cumparatori si sa excluda una sau mai multe categorii de distribuitori, in special in cazul efectelor cumulative de retele paralele de distributie selectiva pe o piata. De asmenea, pentru a-si asigura dominatia pe o piata, comerciantii au conceput tranzactii de limitare a capacitatii concurentiale a altor comercianti, cum ar fi: concesiunea, distributia selectiva si franciza.
Conceptul de distributie a marfurilor/serviciilor, prin locul si rolul pe care il ocupa in sfera reproductiei sociale, apartine celei de-a treia faze a reproductiei, si anume schimbului (fazele reproductiei sociale fiind productia, repartitia, schimbul si consumul). Distributia acopera ansamblul operatiilor prin care un produs/serviciu ce iese din sfera de fabricatie este pus la dispozitia consumatorului sau utilizatorului.
3. CONTRACTUL DE DISTRIBUTIE SELECTIVA
Prin contractul de distributie selectiva furnizorul acorda distribuitorului dreptul de desfacere a produselor, in cadrul punctelor de vanzare stabilite de comun acord, iar distribuitorul accepta acest drept in conditiile stipulate in contract . Distribuitorul cumpara in nume propriu produsele furnizorului, si le revinde clientelei sale, in punctele de lucru mentionate, pentru aceasta fiind necesar sa depuna toate eforturile urmarind cresterea segmentului de piata ocupat cu aceste produse.
In domeniul distributiei marfurilor si serviciilor, avand in vedere importanta diverselor activitati legate in principal de transferul bunurilor/serviciilor din sfera productiei in sfera consumului a aparut o mare diversitate de concepte .
In teoria economica, ca si in practica, notiunile de circuit de distributie si canal de distributie sunt adesea confundate. Se considera ca notiunea de circuit este mai vasta decat notiunea de canal, pe care o inglobeaza. Un canal de distributie este un ansamblu de agenti de distributie ce poseda caracteristici juridice si comerciale comune (engrosisti, detailisti, comisionari, sucursale, societati de vanzare prin corespondenta, centrale de cumparare). Un circuit de distributie este un ansamblu de canale utilizate pentru distribuirea unei categorii de produse bine definite, de la producator/importator la consumatorul/utilizatorul final.


Fisiere in arhiva (1):

  • Contractul de Distributie Selectiva.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!