Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Drept Civil
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 29 în total
Cuvinte : 8037
Mărime: 26.41KB (arhivat)
Publicat de: Zoe Drăgoi
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Publicitatea imobiliară desemnează mijloacele juridice prevăzute de lege prin care se determină situaţia materială şi juridică a bunurilor imobiliare, în mod public, prin registre special ţinute de autorităţile statale, în vederea ocrotirii intereselor titularilor de drepturi reale imobiliare şi cele legate de asigurarea circulaţiei lor în condiţiile legii.

Însuşi statul, prin autorităţile sale competente, are interesul de a cunoaşte situaţia circulaţiei imobilelor, nu numai pentru perceperea taxelor şi a impozitelor corespunzătoare, dar şi pentru faptul că indicele tranzacţiilor imobiliare în sens larg, reflectă forţa şi dinamismul unei adevărate economii de tip concurenţial.

În ţara noastră au existat două sisteme de publicitate imobiliară principale şi două sisteme intermediare.

Acestea sunt următoarele:

a) sistemul de publicitate al registrelor de transcripţiuni şi inscripţiuni, care era reglementat, în principal, de Codul de procedură civilă, şi care s-a aplicat în Muntenia, Moldova, Oltenia

şi Dobrogea (sistemul publicităţii personale);

b) sistemul cărţii funciare, care era reglementat prin Legea nr.115 din 27 aprilie 1938 pentru unificarea dispoziţiilor privitoare la cărţile funciare, aplicabil în Transilvania, Banat şi nordul Moldovei (sistemul publicităţii reale);

c) un sistem intermediar al cărţilor de publicitate funciară, reglementat prin Legea nr.242 din 12 iulie 1947 pentru transformarea cărţilor funciare provizorii în cărţi de publicitate funciară, aplicabil într-un număr de localităţi din fostul judeţ Ilfov.

d) tot un sistem intermediar este cel al cărţilor de evidenţă funciară, care, în temeiul Legii nr.163 din 14 martie 1946, s-au înfiinţat la cererea persoanelor interesate în localităţile din Transilvania unde cărţile funciare au fost distruse, sustrase sau pierdute din cauza războiului.

Spre deosebire de sistemul de publicitate prin transcripţiuni şi inscripţiuni cel prin cărţile funciare este complex, complet, deosebit de eficient şi permite, în orice moment, o cunoaştere exactă a situaţiei juridice a imobilelor.

Prin cărţi funciare se înţelege registrele propriu-zise şi celelalte acte anexe ( planuri, schiţe, înscrisuri etc. )

Esenţial este faptul că înscrierile se fac pe imobile (nu pe proprietari), ceea ce determină ca acest sistem de publicitate să fie caracterizat ca fiind „real”.

Caracterul complet al acestui sistem de publicitate rezultă şi din faptul că în cartea funciară sunt trecute toate constituirile şi transmisiunile de drepturi reale imobiliare, aceste drepturi putându-se dobândi, modifica sau stinge numai prin efectul înscrierii, aceasta (înscrierea) având caracter constitutiv de drepturi reale, instanţele judecătoreşti reţinând în mod constant că prin sistemul cărţilor funciare, drepturile pot fi dobândite numai prin înscrierea lor în cartea funciară (drepturile reale imobiliare care sunt înscrise în cartea funciară sunt cunoscute sub denumirea de „drepturi tabulare”.

Preview document

Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 1
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 2
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 3
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 4
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 5
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 6
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 7
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 8
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 9
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 10
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 11
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 12
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 13
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 14
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 15
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 16
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 17
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 18
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 19
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 20
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 21
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 22
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 23
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 24
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 25
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 26
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 27
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 28
Sistemul de publicitate imobiliară al cărții funciare conform legii nr.7-1996 - Pagina 29

Conținut arhivă zip

  • Sistemul de Publicitate Imobiliara al Cartii Funciare Conform Legii Nr.7-1996.doc

Alții au mai descărcat și

Publicitatea Imobiliară

Capitolul I - Noţiuni generale Publcitatea imobiliară reprezintă un ansamblu de mijloace prevăzute de lege, prin care se asigură evidenţa,...

Succesiunea

Proprietatea este dreptul unei persoane de a folosi si a dispune de un lucru în mod exclusiv si absolut, însa în limitele determinate de lege....

Vicii de consimțământ - dolul

DOLUL (VICLENIA) 1. Definiţie Dolul este viciul de consimtamant care consta in inducerea in eroare a unei persoane, prin mijloace viclene,...

Proprietatea Periodică

Proprietatea, în sens economic, este, raportul de însusire de către om a bunurilor materiale, care constituie o conditie a oricărei productii de...

Drept civil - definiții

Dreptul – ca si statul, este o categorie istorica ce a aparut pe o anumita treapta de dezvoltare a societatii umane, si anume in oranduirea...

Vicii de consimțământ

Vicii de consim: imprejurari care afecteaza catacterul constient si liber a vointei incorporate intr-un act juridic in asa mas incat constituie...

Principiile Efectelor Nulității

EFECTELE NULITATII Efectele nulitatii sunt consecintele juridice ale aplicarii sanctiunii nulitatii. Generic, efectul nulitatii consta în...

Te-ar putea interesa și

Dezlipirea unui Imobil

1.1. Importanţa cadastrului „Pământul este sursa oricărei bogăţii materiale. De la el luăm tot ce folosim sau preţuim, fie că este vorba de...

Sistemele de Publicitate Imobiliară în România

Capitolul 1: Introducere - justificarea alegerii temei În întreaga lume, guvernele se află într-o permanentă căutare în ceea ce priveşte...

Publicitatea Imobiliară

Capitolul 1 Consideraţii introductive privind publicitatea imobiliară 1.Definiţie, obiect şi scurt istoric Norma juridică a luat naştere şi s-a...

Moduri de dobândire a dreptului de proprietate

INTRODUCERE A dobîndi înseamnă a deveni proprietar, iar dacă se înstrăinează urmează a fi făcută o altă persoană proprietar (rem suam alienam...

Sistemul de publicitate imobiliară potrivit legii nr. 7 din 1996

I. NOTIUNEA SI OBIECTIVELE PUBLICITATII IMOBILIARE Publicitatea imobiliara desemneaza totalitatea mijloacelor juridice prevazute de lege prin care...

Sistemul de publicitate imobiliară prevăzut de legea 7-1996

I. Noţiunea şi obiectul şi scopul publicităţii imobiliare Publicitatea imobiliară reprezintă un ansamblu de mijloace prevăzute de lege, prin care...

Cartea Funciară în România

1. Noţiunea şi rolul cărţilor funciare Noţiunea de carte funciară poate fi definită în două sensuri, în funcţie de ce latură a funcţiei aceasta...

Drept Funciar

1.Consideraţii preliminare Publicitatea imobiliară desemnează totalitatea mijloacelor juridice prin care se aduce la cunoştinţă terţilor situaţia...

Ai nevoie de altceva?