Dinamica Autovehiculelor

Extras din referat Cum descarc?

CAPITOLUL 1
STUDIUL SOLUTIILOR SIMILARE SI AL TENDINTELOR DE DEZVOLTARE
Utilizarea autoturismului 4X4 se face pe diverse drumuri, in limite foarte largi de variatie a vitezei de deplasare si a greutatii incarcaturii transportate. In aceste conditii, autopropulsarea automobilului, datorata energiei mecanice primite de rotile motoare de la motorul automobilului, este posibila cand se realizeaza concordanta intre necesarul de momente si puteri, oferta facuta de motor. Interfata dintre sursa de energie (motor) si utilizatorul energiei (roata motoare) este constituita de transmisie.
Clasificarea autoturismelor se face dupa o serie de criterii, dintre care mai des intalnite sunt urmatoarele:
-dupa forma caroseriei: cu caroserie inchisa (berlina, cupeu, coach, sedan, limuzina, VAN), cu caroserie deschisa (faeton, roadster) si cu caroserie decapotabila;
-dupa capacitatea cilindrica a motorului: de la motoare de foarte mic litraj (AFML) pana la motoare de capacitati mari si foarte mari (GT);
-dupa tipul motorului: cu motor termic - cu aprindere prin scanteie (cu carburator sau cu injectie de benzina), cu aprindere prin comprimare, turbine cu gaze, cu reactie - sau cu motor electric;
-dupa capacitatea de trecere, care caracterizeaza capacitatea automobilului de a se deplasa pe diferite categorii de drumuri sau in teren, in afara drumurilor, se deosebesc: cu capacitate normala de trecere (pot circula pe orice categorie de drumuri), cu capacitate marita de trecere (pot circula si in afara drumurilor).
1.1. Studiul solutiilor similare
Pentru abordarea proiectarii unui nou tip de autoturism, tinand seama de datele impuse prin tema, care precizeaza anumite particularitati legate de destinatia si performantele acestuia, este nevoie, intr-o prima etapa, sa se caute un numar cat mai mare de solutii constructive, deja existente, avand caracteristici asemanatoare cu cele ale autoturismului cerut. Literatura de specialitate cuprinde, pentru fiecare categorie de autoturisme, informatii legate de organizarea generala, de modul de dispunere a motorului si puntilor motoare, de organizarea transmisiei etc. De asemenea, sunt date principalele dimensiuni geometrice, greutatea utila si proprie, tipurile sistemelor de directie si franare, tipul suspensiei etc.
Modele similare au fost extrase din AutoCatalog. In tabelul 1.1 se prezinta, pentru segmentul autoturismelor cu performante apropiate autoturismului din tema de proiectare principalii parametrii constructivi si ai performantelor pentru un numar de 8 autoturisme.
Din datele extrase, referitor la solutia de organizare generala a transmisiei se desprinde ca modelele sunt cu solutia de organizare 4x4 permanent .
Analizand cu atentie toate aceste informatii si avand in vedere tendintele de dezvoltare caracteristice categoriei de autoturisme cercetate se pot stabili, pentru inceput, prin comparare, unele date initiale, absolut necesare pentru calculul de predimensionare, cum ar fi: organizarea generala, amenajarea interioara, dimensiunile geometrice, greutatea autoturismului si repartizarea sa pe punti, alegerea pneurilor si determinarea razei de rulare etc.
Prin tema de proiectare, s-au impus numarul de locuri (n=5), viteza maxima (vmax=170 Km/h) a autoturismului , in prima treapta de viteza, impunerea doar acestor trei conditii permitand o mai mare libertate in ceea ce priveste stabilirea celorlalte caracteristici ale acestuia.
Din punctul de vedere al solutiei de organizare, toate automobilele adopta un motor amplasat in fata, majoritatea avandu-l dispus longitudinal, constructia adaptandu-se cel mai bine la cerintele de spatiu si compactitate, avand in vedere ca acestea confera conditii optime de confort.
Pentru criteriu s-a determinat o valoare medie care cu mici modificari va fi folosita pentru reprezentarea automobilului ce urmeaza a fi proiectat.
Ampatamentul este distanta dintre axele geometrice ale puntilor automobilului si este orientata spre valoarea aleasa ca medie cu mici abateri de la aceasta pentru fiecare model in parte. Din punct de vedere al ampatamentului se poate vorbi despre amenajarea interioara a autoturismului. Pentru autoturismul meu din tema de proiect se adopta valoarea medie a ampatamentelor solutiilor similare si anume L=2664 mm. 
Fig. 1.2
Lungimea se reprezinta de asemenea ca o dimensiune compacta datorata asemanarii solutiilor de organizare si valoare adoptata este de 4408 mm.


Fisiere in arhiva (1):

  • Dinamica Autovehiculelor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!