Recuperarea energiei de franare ofera un potential semnificativ pentru reducerea consumului de energie in vehiculele. Totusi ,datorita proprietatilor lor, magaziile existente de pastrare a energiei permit o folosire limitata a acestei facilitati. Compact Dynamics dezvolta o noua generatie de magazii cinetice, numite Dynastore, care au fost construite special ca magazii electrice cu capacitate de incarcare maxima. Magaziile vor fi folosite pentru prima data in Sistemul de Recuperare a Energiei Cinetice(KERS), un sistem hibrid pentru formula unu. 1. Introducere Constructorii de automobile f... vezi detalii
Sisteme de monitorizare a presiunii pneurilor TPMS si DDS Rolul de a avertiza soferul atunci cand presiunea pneului este mult inferioara presiunii optime ; Pneurile dezumflate pot provoca o crestere a consumului de carburant de pana la 4%, reducand in acelasi timp durata de folosire a pneului cu pana la 45% ; Pneurile pot pierde 3-6% din presiune pe luna, pierdere care poate sa nu fie observata de catre sofer ; Pneurile dezumflate sunt de asemenea un factor important de provocare a accidentelor rutiere ; vor devenii obligatorii pe autoturisme din 2012 ; Sistemul TPMS (Tyre Pressure ... vezi detalii
Sunetul s-a integrat in viata noastra cotidiana incat rareori suntem constienti de toate functiile sale.El ne ofera momente de distractie cand a ascultam o simfonie sau cantecul pasarilor;ne permite sa comunicam cu familia si prietenii nostrii prin intermediul vorbirii.Tot sunetul ne avertizeaza de apropierea unui automobil,ne atrge atentia atunci cand suna telefonul sau bate cineva la usa sau cand suna sirena unui vapor. I.Sunetele. Din mediul ambiant omul vede doar 7 culori dar spectrul luminii este mult mai complex.Urechea umana percepe sunetele cu frecventa situata intre 16-20000 vibr... vezi detalii
Date generale: Denumirea oficiala: Republica Finlanda (Suomen Tasavalta/Republiken Finland) Suprafata: 338 154 Km patrati Populatia: 5.167.000 locuitori Capitala: Helsinki (945.725 locuitori). Alte orase mari: Turku, Tampere, Lahti, Vantaa, Oulu Moneda nationala: 1 Markaa=100 Pennia Limbi oficiale: finlandeza si suedeza Religii: luterana, catolica Finlanda (finlandeza Suomi, suedeza Finland) sau Republica Finlanda (Suomen tasavalta, Republiken Finland) este o tara din Europa de Nord, membra a Uniunii Europene din anul 1995, Natiunilor Unite si a zonei Euro. Finlanda are iesire dire... vezi detalii
Sistemele dezvoltate de Subaru. Subaru, transmisie integrala de 40 de ani. Inca din 1972 autoturismele subaru sunt un ansamblu de confor siguranta si tehnologie. Pe langa impecabilul sistem AWD proiectat si folosit pentru prima oara in 1972 pentru transmisia integrala pe inginerii de la Subaru i-a interesat si confortul manevrabilitatea si sigurnta pasagerilor. 1 Manevrabilitatea Imbunatatirea manevrabilitatii si a confortului calatoriei la noile model are la baza conceptul Subaru Dynamic Chassis Control Concept (controlul dinamic al sasiului Subaru). Cu ajutorul unui sasiu extrem de bi... vezi detalii
Un principiu anglo-saxon spune ca "oamenii fac ce trebuie sa faca atunci cand sunt controlati". Din aceasta perspectiva, controlul reprezinta o ,,analiza permanenta sau periodica a unei activitati, a unei situatii pentru a urmari mersul ei si pentru a lua masuri de imbunatatire". Preliminarii Expresia "control intern" provine din lectura romaneasca a englezescului "internal control". Intrucat conceptul de "control intern" acopera o arie larga de sensuri si semnificatii, aceasta nu poate fi asimilat doar de forma traditionala de inspectie, de verificare sau de control, dar nu o exclude. ... vezi detalii
Pentru proiectarea unui nou tip de autovehicul, tinand seama de datele impuse prin tema, autoturism de clasa lux, care precizeaza anumite particularitati legate de destinatia si performantele acestuia, este nevoie in primul rand, de un numar cat mai mare de solutii constructive, deja existente, avand caracteristici asemanatoare cu cele ale autovehiculului cerut. De asemenea, literatura de specialitate cuprinde pentru fiecare categorie de autovehicule informatii legate de organizarea generala, modul de dispunere a motorului si puntilor motoare, de organizare a transmisiei; tot aici fiind da... vezi detalii
CAPITOLUL 1 STUDIUL SOLUTIILOR SIMILARE SI AL TENDINTELOR DE DEZVOLTARE Utilizarea autoturismului 4X4 se face pe diverse drumuri, in limite foarte largi de variatie a vitezei de deplasare si a greutatii incarcaturii transportate. In aceste conditii, autopropulsarea automobilului, datorata energiei mecanice primite de rotile motoare de la motorul automobilului, este posibila cand se realizeaza concordanta intre necesarul de momente si puteri, oferta facuta de motor. Interfata dintre sursa de energie (motor) si utilizatorul energiei (roata motoare) este constituita de transmisie. Clasifica... vezi detalii
PROPRIETATILE FLUIDELOR NENEWTONIENE Fluidul: - Fluidul este considerat un mediu perfect continuu in structura sa. El se deformeaza continuu si infinit (curge) sub influenta unui efort tangential si dependent de forta aplicata. - Fluidele au proprietatea de a curge si de a prelua forma oricarui recipient in care se afla, fara a opune rezistenta la viteze relativ mici. Aceste proprietati sunt in principal datorate faptului ca fluidele sunt incapabile sa preia eforturi tangentiale in echilibru static. Spre deosebire de solide in care eforturile tangetiale sunt o functie a deformarii, in fl... vezi detalii
Astazi, sistemele inteligente de siguranta sunt instalate in automobilele moderne pentru a micsora riscul producerii de accidente. De exemplu un sistem pentru airbaguri care este format din mai multe subsisteme care sunt integrate pentru a include senzori de greutate, senzori de imagine, senzori pentru accident si un sistem de monitorizare a presiunii in pneuri. Acest studiu prezinta o proiectare a unui scaun inteligent de automobil, care este echipat cu un sistem de tip senzorial cu traductor de sarcina dinamometric. Capsulele dinamomterice sunt folosite pentru detectarea greutatii unui pa... vezi detalii
Observabilitatea sistemelor continue Problema observabilitatii consta in determinarea starii initiale x_0 a unui sistem ? , cunoscand semnalele exterioare : intrarea u(t)?R^m si iesirea y(t)?R^p. Consideram sistemul : ?:{?(x (t)=A(t)x(t)+B(t)u(t) -ecuatia de stare (1)@y(t)=C(t)x(t)+D(t)u(t) -ecuatia de iesire (2))+ Fie ?(t,t_0) matricea fundamentala a matricei A(t).Scriem aplicatia intrare-iesire a sistemului ? , care da iesirea produsa de starea initiala x_0?R^n si comanda u(t) . y_(x_0 ) (t)=C(t)?(t,t_0 ) x_0+?_(t_0)^t?C(t)?(t,s)B(s)u(s)ds+D(t)u(t) (3) Fixam un interval [t_0,t_1]?R... vezi detalii