Managementul de Caz in Lucrul cu Victimele Traficului de Persoane

Extras din referat Cum descarc?

Managementul de caz in lucrul cu victimele traficului de persoane
Traficul de fiinte umane a dobandit, in ultimii ani, dimensiunile si particularitatile unui fenomen social transnational, responsabil pentru zeci de mii de drame umane, pentru suferinte devastatoare provocate victimelor exploatarii prin munca ori in scopuri sexuale, si, in aceeasi masura, un fenomen de criminalitate organizata care nu cunoaste granite, implicand o infractiune grava, pedepsita de legislatiile penale ale tarilor de origine, tranzit si exploatare/ destinatie.
Asistenta si protectia victimelor traficului de persoane sunt dimensiuni cardinale ale oricarei strategii de lupta impotriva acestui fenomen. Respectarea si protejarea drepturilor persoanei trebuie, in mod necesar, sa guverneze eforturile oricarei organizatii sau institutii care ofera asistenta si protectie victimelor traficului, iar masurile anti-trafic sa nu aduca atingere drepturilor si libertatilor acesteia. Asistenta oferita victimelor traficului de persoane trebuie sa se fundamenteze pe o abordare holistica, respondenta ansamblului nevoilor acestora, sa pastreze caracterul de continuitate, sa urmareasca particularitatile individuale ale victimei (varsta, sex, apartenenta culturala, religioasa, stare de sanatate) si, in aceeasi masura, sa fie oferita de profesionisti pregatiti, intr-un mediu sigur, protejat si primitor. Orice forma de asistenta acordata victimelor traficului de persoane ar trebui sa respecte standarde minime de calitate, cu scopul central al asigurarii unui minim de servicii tuturor victimelor, dar si al individualizarii asistentei in functie de specificul fiecarui caz si, deci, de nevoile persoanei asistate. In acest sens, Agentia Nationala impotriva Traficului de Persoane a elaborat si inaintat pentru aprobare proiectul unei hotarari de guvern privind standardele nationale specifice pentru serviciile specializate de asistenta a victimelor traficului de persoane. Reglementarea standardelor a fost facuta prin adoptarea proiectul in forma H.G. nr. 1283/ 2007 privind standardele nationale specifice pentru serviciile specializate de asistenta a victimelor traficului de persoane.
1. Managementul de caz - metoda eficienta in asistarea victimelor
Intregul proces de asistenta multidisciplinara a victimelor traficului de persoane trebuie sa urmeze regulile si principiile managementului de caz in asistenta sociala. Prin utilizarea managementului de caz in domeniul protectiei si asistentei victimelor traficului de persoane se urmareste punerea in act a interventiei multidisciplinare si interinstitutionale coerenta, structurata, riguroasa si eficienta in beneficial victimei. In mod particular, in cazurile de victimizare prin trafic de persoane, managementul de caz este un proces facilitativ, prin intermediul caruia victimele primesc serviciile de care au nevoie pentru depasirea conditiei de victima si pentru normalizarea vietii lor sociale, psihologice, medicale si economice.
Managementul cazurilor de victimizare prin trafic are ca scop central crearea conexiunilor dintre victima si furnizorii acreditati de servicii respondente nevoilor acesteia. Rolul managementului de caz este acela de a mobiliza un ansamblu de servicii eficient care sa raspunda complexitatii nevoilor victimei.
Scopurile si functiile centrale ale managementului de caz in lucrul cu victimele traficului de persoane:
- evaluarea coordonata a istoriei de trafic, a nevoilor victimei, a resurselor acesteia si a celor existente la nivelul comunitatii in care aceasta traieste,
- mobilizarea eficienta a furnizorilor de servicii specifice si a resurselor victimelor,
- conectarea victimelor la reteaua furnizorilor de servicii, la resurse si oportunitati pentru normalizarea vietii lor,
- dezvoltarea capacitatii victimelor de a face fata dificultatilor lor acute si de a se adapta la situatia post-victimizare,
- planificarea serviciilor si interventiilor in beneficiul victimei, sub forma planului individualizat de servicii.
Urmarind un parcurs logic, managementul cazurilor de victimizare trebuie sa respecte cateva etape- evaluarea initiala, evaluarea detaliata, planificarea interventiei/construirea planului de servicii, interventie/implementarea planului de servicii, monitorizarea progreselor, evaluare finala si inchiderea cazului, monitorizarea post-interventie - astfel:
1. Mediatizarea serviciilor oferite - presupune informarea publicului general cu privire la serviciile oferite si la modalitatile de accesare a acestora de catre victime.
2. Selectarea victimelor care pot beneficia de asistenta - implica o evaluare initiala a naturii problemei pentru care se ofera suport si utilizarea criteriilor practicate de catre furnizorul de servicii pentru selectarea victimelor care pot beneficia de asistenta.
3. Evaluarea situatiei victimelor
3.1. Evaluarea initiala
3.2. Evaluarea comprehensiva si multidimensionala a cazului in vederea stabilirii masurilor de protectie
4. Planificarea interventiei:
- solicita identificarea resurselor individuale si comunitare ce pot fi utilizate in procesul de asistenta, corelarea nevoilor victimei cu aceste resurse, cu oferta serviciului in care lucreaza managerul de caz si cu oferta de asistenta a celorlalte servicii din reteaua nationala de servicii de protectie si asistenta a victimelor traficului de persoane,
- presupune elaborarea planului de servicii/ interventie.
Planul de servicii are la baza nevoile si scopurile victimei, abilitatile/ capacitatile sale si este construit impreuna cu aceasta. In elaborarea planului este indispensabila stabilirea de catre managerul de caz a legaturilor formale si informale cu furnizorii de servicii din reteaua nationala de servicii de protectie si asistenta a victimelor traficului de persoane, cunoasterea resurselor acestora si a costurilor serviciilor oferite.
Planul de servicii este construit in continuarea asteptarilor victimei, a optiunilor si scopurilor sale pe termen scurt si lung. Managerul de caz si echipa de implementare a planului vor stabili criteriile cu care vor opera in evaluarea punerii in act a obiectivelor si scopurilor stabilite in plan. Un program clar de reevaluare si adaptare a scopurilor si obiectivelor initiale trebuie prevazut inca de la inceput.
Structura generala a unui plan de interventie/ servicii este urmatoarea:
1. enuntarea scopului interventiei,
2. descrierea obiectivelor interventiei,
3. descrierea serviciilor care vor fi accesate pentru atingerea obiectivelor,
4. calendarul activitatilor si limitele de timp.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul de Caz in Lucrul cu Victimele Traficului de Persoane.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!