Piața Maritală

Extras din referat Cum descarc?

Alegerea partenerului este un moment deosebit pentru evolutia ulterioara a cuplului.Din punct de vedere istoric putem observa ca trecerea de la societatea traditionala la cea moderna in ce priveste alegerea partenerului a parcurs un drum la METAMORFOZEI ceea ce a schimbat criteriile maritale de la cele de tip rational,institutional la cele de tip socio-afectiv,sexual-afectiv. 
In societatile traditionale parintii erau cei care alegeau partenerul/partenera copilului pentru a avea conditii de sporire a averii si de a asigura supravietuirea liniei familiale.Multe societati erau de parere ca tinerii erau neexperimentati in ceea ce priveste familia,si de ce anume are nevoie aceasta pentru a se intemeia si rezista.In societatea moderna acest aspect numai este valabil ,astazi familia moderna aseaza pe primul loc valorile intimitatii,afectivitatii si realizarii maritale ale persoanei cu drepturi egale in satisfacerea sexuala si participarea economica la viata de familie.S-au schimbat si expectantele femeilor astfel ele nu prea mai accepta rolul de casnica si de supusa sexual ci asteapta iubire,prietenie,respect,compasiune,sustinere,etc.
Putem pune construirea casatoriei pe baza a 3 pioni precum:
o Intimitate
o Companie
o Autorealizare
In urma raspunsurilor primite in cadrul unui sondaj de opinie realizat de un esantion de femei s-a ajuns la concluzia ca dragostea este principala ratiune pentru casatorie dar si casatoria care adaugandu-se o sustine perfect,astfel putem spune ca principala ratiune a casatoriei este realizarea persoanei prin dragostea si prietenie.Realizarea personala poate imbraca diverse forme cum ar fi de abilitatile personale,valorile si situatiile de viata la care se raporteaza astfel autorealizarea poate insemna pentru unii succes politic si putere iar pentru altii cariera profesionala sau fericirea familiala pentru altii.
Daca ar fi sa ne intrebam de ce se casatoresc oamenei specialistii ne ofera cateva raspunsuri ce indica:
o Compatibilitatea sexuala
o fuga de singuratate
o nevoia de prieten, tovaras de viata
o siguranta financiara
o fuga de constrangerile parentale
o dorinta de a fi important pentru cineva.
Multi oameni se casatoresc datorita existentei atractiei fizice sau doar pentru a se conforma obiceiului. Altii se casatoresc de dragul aventurii sau pentru ca vad casatoria ca pe o garantie sigura de moralitate. In functie de motivatia maritala, putem distinge mariaje precoce, tardive, disproportionale, in extremism (cu persoane aflate in pericol de moarte), temporare, din interes sau de convenienta. Intr-o cercetare pe populatia romaneasca plecand de la ipoteza ca motivatia maritala se converteste in motivatie de mentinere a cuplului, a ajuns la o serie de constatari interesante. Cinci tipuri de motivatii maritale au fost mentionate de persoanele intervievate:
1. dorinta comuna de a-si continua viata si evolutia intr-un mod satisfacator (51,5%)
2. conformism social (36,3%)
3. depasirea situatiei prezente (6%)
4. satisfactia actuala (3%)
5. credinta ca-si vor asigura un viitor sigur (3,2%)
Cum alegem partenerul conjugal ideala?
Nu exista un loc unde oamenii sa-i doreasca pe toti membrii sexului opus in aceeasi masura. Peste tot, unii potentiali parteneri sunt preferati, in timp ce altii sunt respinsi. Oamenii nu-si doresc intotdeauna implicarea presupusa de o relatie de lunga durata. Femeile si barbatii cauta uneori in mod deliberat o legatura temporara sau o scurta aventura. Iar cand acest lucru se intampla, preferintele lor se schimba, uneori in mod dramatic. Una dintre deciziile cruciale ale oamenilor, cu privire la selectarea partenerului, consta in clarificarea a ceea ce cauta: un partener temporar sau unul de lunga durata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Piata Maritala.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!