Standardul International de Audit 220

Extras din referat Cum descarc?

Standardele Internationale de Audit (ISA) sunt folosite in auditarea situatiilor financiare si, conform necesitatilor, la auditarea de informatii si servicii conexe. ISA contine procedurile esentiale, principiile de baza si recomandarile aferente, fiind interpretate in functie de materialele explicative si alte materiale ce ofera indrumari. Pentru a aprecia principiile si procedurile de baza, se iau in considerare si materialele explicative, si celelalte materiale ale ISA. Se poate, in unele cazuri exceptionale, ca un auditor financiar sa se abata de la ISA pentru realizarea unui eficient audit financiar, fiind nevoie ca auditorul financiar sa justifice abaterea respectiva. 
Scopul acestui Standard International de Audit este de a stabili standarde si de a furniza indrumari cu referire la controlul calitatii, in ceea ce priveste: 
- politicile si procedurile unei societati de audit cu referire la activitatea de audit in general; 
- procedurile in legatura cu munca asistentilor in cadrul unui audit individual. Atat politicile, cat si procedurile controlului calitatii trebuie implementate la nivelul firmei de audit si la nivelul auditelor individuale. 
Firma de audit
Firma de audit trebuie sa implementeze politicile si procedurile de control al calitatii cu scopul asigurarii ca toate procesele de audit sa se desfasoare in conformitate cu standardele/ practicile nationale relevante. Politicile si procedurile unei firme de audit cu privire la controlul calitatii depind de un numar de factori, cum ar fi: 
- dimensiunea si natura activitatii sale; 
- raspandirea geografica; 
- organizarea si considerentele adecvate referitoare la raportul cost/beneficiu (exemple ale procedurilor de control al calitatii sunt prezentate in Anexa acestui ISA) 
Obiectivele politicilor de control al calitatii ce urmeaza a fi adoptate de o societate de audit vor cuprinde urmatoarele: 
1) Cerintele profesionale (personalul din firma va adera la principiile de independenta, integritate, obiectivitate, confidentialitate si conduita profesionala); 
2) Aptitudini si competente (societatea trebuie sa dispuna de personal corespunzator standardelor tehnice si competentelor profesionale cerute pentru a putea sa-si indeplineasca responsabilitatile); 
3) Repartizarea (activitatea de audit este repartizata personalului care detine gradul de instruire tehnica si experienta profesionala ceruta); 
4) Delegarea (necesita indrumare, supraveghere si revizuire la toate nivelurile pentru a oferi siguranta ca activitatea desfasurata satisface standardele adecvate de calitate); 
5) Consultarea (se face cu aceia care au experienta adecvata, in afara firmei); 
6) Acceptarea si pastrarea clientilor (este necesara evaluarea potentialilor clienti si o verificarea clientilor existenti, astfel independenta si capacitatea de a servi clientul si integritatea conducerii in ceea ce priveste clientela sunt elemente ce trebuie luate in considerare); 
7) Monitorizarea (se monitorizeaza gradul de adecvare si eficacitatea operationala a politicilor si procedurilor de control al calitatii). In ceea ce privesc politicile si procedurile generale ale firmei de control al calitatii, acestea trebuie comunicate personalului astel incat sa ofere o certificare a faptului ca politicile si procedurile sunt intelese si aplicate. 
Activitati individuale de audit
Auditorul este obligat sa implementeze procedurile de control al calitatii, care sunt adecvate activitatii de audit individual. Acesta, impreuna cu asistentii ce detin responsabilitati de supraveghere, vor lua in considerare competentele profesionale ale asistentilor ce desfasoara activitatile cu care sunt insarcinati, atunci cand se decide indrumarea, supravegherea si revizuirea pentru fiecare asistent. 
1) Activitatea de indrumare (aceasta implica informarea asistentilor cu privire cu responsabilitatile lor si obiectivele procedurilor pe care le desfasoara, informarea lor in legatura cu unele aspecte, cum ar fi natura activitatii entitatii si problemele de contabilitate/ de audit care pot afecta procedurile de audit in care ei sunt implicati) 
2) Supravegherea (este strans legata de indrumare si de analiza, si poate implica elemente ale amandurora); 
3) Revizuirea (activitatea desfasurata de fiecare asistent necesita a fi revizuita de un personal cu competente pentru a considera daca activitatea a fost desfasurata in conformitate cu programul de audit, daca activitatea desfasurata si rezultatele obtinute au fost documentate in mod adecvat, daca toate problemele de audit importante au fost rezolvate sau sunt reflectate in 
concluziile de audit, daca obiectivele procedurilor de audit au fost indeplinite si daca concluziile exprimate sunt consecvente cu rezultatele muncii depuse si sustin opinia de audit.


Fisiere in arhiva (1):

  • Standardul International de Audit 220.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!