Situatiile Financiare ale Institutiilor de Credit

Extras din referat Cum descarc?

1. CADRUL LEGAL
BNR impreuna cu Ministerul Finantelor a elaborat un set de reglementari specifice care prevad forma si continutul situatiilor financiare anuale, principiile contabile generale si regulile de evaluare a elementelor prezentate in situatiile financiare anuale, regulile de intocmire, aprobare, auditare statutara si publicare a situatiilor financiare anuale si a situatiilor financiare anuale consolidate, regulile de inregistrare in contabilitate a operatiunilor economico-financiare efectuate, planul de conturi aplicabil institutiilor de credit, institutiilor financiare nebancare si Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar Ele sunt in deplina concordonta cu SIC si cu directivele europene. (Ordinul BNR 13/2008)
Aceste reglementari se aplica:
a) bancilor, persoane juridice romane;
b) organizatiilor cooperatiste de credit;
c) institutiilor emitente de moneda electronica;
d) bancilor de economisire si creditare in domeniul locativ;
e) bancilor de credit ipotecar;
f) sucursalelor din Romania ale institutiilor de credit straine
Prezentele reglementari se aplica institutiilor de credit din momentul in
care acestea sunt autorizate sa functioneze de catre Banca Nationala a Romaniei.
Contabilitatea se tine in limba romana si in moneda nationala.
Contabilitatea operatiunilor efectuate in valuta se tine atat in moneda nationala, cat si in valuta. Pentru necesitatile proprii de informare, institutiile pot opta pentru
intocmirea situatiilor financiare anuale si/sau a situatiilor financiare anuale
consolidate si intr-o moneda straina (valuta). Cursul utilizat pentru conversia in moneda straina (valuta) a situatiilor financiare anuale si/sau a situatiilor financiare anuale consolidate, intocmite in moneda nationala, este cursul de schimb al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei in ultima zi bancara a exercitiului financiar in cauza. Acest curs se prezinta in notele explicative.
Institutiile de credit si institutiile financiare nebancare intocmesc situatii
financiare anuale care cuprind:
- bilant,
- cont de profit si pierdere,
- situatia modificarilor capitalurilor proprii,
- situatia fluxurilor de trezorerie,
- notele explicative.
Situatiile financiare anuale constituie un tot unitar. Situatiile financiare anuale se intocmesc in mod clar si in concordanta cu prevederile prezentelor reglementari. Situatiile financiare anuale ofera o imagine fidela a activelor, datoriilor, pozitiei financiare, profitului sau pierderii si fluxurilor de trezorerie ale institutiei.
Orice astfel de abatere trebuie prezentata in notele explicative, impreuna cu o explicatie a motivelor acesteia si o situatie privind efectele abaterii asupra activelor, datoriilor, pozitiei financiare si a profitului sau pierderii.
Autoritatile de reglementare pot solicita prezentarea in situatiile financiare
anuale a unor informatii suplimentare fata de cele care trebuie prezentate in
concordanta cu prezentele reglementari.
Situatiile financiare anuale trebuie insotite de o declaratie scrisa de asumare a
raspunderii conducerii persoanei juridice pentru intocmirea situatiilor financiare
anuale in conformitate cu prezentele reglementari.
Subunitatile fara personalitate juridica, care apartin institutiilor, persoane
juridice romane, organizeaza si conduc contabilitatea proprie la nivel de balanta de
verificare, daca sunt imputernicite in acest sens de catre conducerea institutiei, fara a
intocmi situatii financiare.
Activitatea desfasurata in strainatate de subunitatile fara personalitate
juridica, si care apartin institutiilor, persoane juridice romane, se include in situatiile
financiare ale institutiei, persoana juridica romana, si se raporteaza pe teritoriul
Romaniei, potrivit prezentelor reglementari.
2. PRINCIPII CONTABILE GENERALE
Elementele prezentate in situatiile financiare anuale se evalueaza in
conformitate cu principiile contabile generale, conform contabilitatii de angajamente. Astfel, efectele tranzactiilor si ale altor evenimente sunt recunoscute atunci cand tranzactiile si evenimentele se produc (si nu pe masura ce numerarul sau echivalentul sau este incasat sau platit) si sunt inregistrate in contabilitate si raportate in situatiile financiare ale perioadelor aferente.
Principiul continuitatii activitatii. Trebuie sa se prezume ca institutia isi
desfasoara activitatea pe baza principiului continuitatii activitatii. Acest principiu
presupune ca institutia isi continua in mod normal functionarea, fara a intra in stare de
lichidare sau reducere semnificativa a activitatii. Daca administratorii unei institutii au
luat cunostinta de unele elemente de nesiguranta legate de anumite evenimente care
pot duce la incapacitatea acesteia de a-si continua activitatea, aceste elemente trebuie
prezentate in notele explicative. In cazul in care situatiile financiare anuale nu sunt
intocmite pe baza principiului continuitatii, aceasta informatie trebuie prezentata,
impreuna cu explicatii privind modul de intocmire a acestora si motivele care au stat
la baza deciziei conform careia institutia nu isi mai poate continua activitatea.
Principiul permanentei metodelor. Metodele de evaluare trebuie aplicate in mod consecvent de la un exercitiu financiar la altul.
Principiul prudentei. Evaluarea trebuie facuta pe o baza prudenta, si in
special:
a) poate fi inclus numai profitul realizat la data bilantului;
b) trebuie sa se tina cont de toate datoriile aparute in cursul exercitiului
financiar curent sau al unui exercitiu precedent, chiar daca acestea devin
evidente numai intre data bilantului si data intocmirii acestuia;
c) trebuie sa se tina cont de toate datoriile previzibile si pierderile potentiale
aparute in cursul exercitiului financiar curent sau al unui exercitiu financiar
precedent, chiar daca acestea devin evidente numai intre data bilantului si
data intocmirii acestuia;
d) trebuie sa se tina cont de toate deprecierile, indiferent daca rezultatul
exercitiului financiar este pierdere sau profit.
Principiul independentei exercitiului. Trebuie sa se tina cont de veniturile si
cheltuielile aferente exercitiului financiar, indiferent de data incasarii sau platii
acestor venituri si cheltuieli.


Fisiere in arhiva (1):

  • Situatiile Financiare ale Institutiilor de Credit.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!