Sistemul Contabil in Partida Simpla

Extras din referat Cum descarc?

Modul de tinere a contabilitatii conform sistemului contabil in partida simpla este reglementat de regulile stabilite de SNC 62 ,,Contabilitatea in partida simpla" aprobat prin Ordinul Ministerului Finantelor al Republicii Moldova nr. 104 din 27.11.2002 si pus in vigoare la 01.01.2003. Acest standard stabileste regulile de tinere a contabilitatii si de intocmire a registrelor contabile de catre agentii economici care vor utiliza contabilitatea in partida simpla.
Sistemul simplu de evidenta poate fi utilizat de catre toate persoanele fizice si juridice, care desfasoara activitate de intreprinzator, organizatiile necomerciale, avocatii si notarii indiferent de apartenenta lor ramurala, tipul de proprietate, forma juridica si de organizare.
Sistemul contabil in partida simpla poate fi aplicat de entitatile care nu depasesc limitele a doua din urmatoarele trei criterii pentru perioada de gestiune precedenta:
- totalul veniturilor din vanzari nu va depasi limita de 3 milioane de lei;
- valoarea de bilant a activelor pe termen lung nu va depasi limita de 1 milion de lei;
- numarul mediu scriptic al personalului in perioada de gestiune nu va depasi 9 persoane.
Prevederile acestui standard nu se extind asupra:
1. agentilor economici care detin o pozitie dominanta pe piata;
2. intreprinderile in al caror capital statutar cota actionarilor (fondatorilor) care nu sint agenti ai micului business depaseste 35%;
3. intreprinderilor producatoare si importatoare de marfuri supuse accizelor;
4. companiilor fiduciare si de asigurare;
5. fondurilor de investitii;
6. bancilor si altor institutii financiare;
7. intreprinderilor de schimb valutar si lombardurilor;
8. participantilor profesionisti la piata valorilor mobiliare;
9. fondurilor nestatale de pensii;
10. intreprinderilor care desfasoara activitate in domeniul jocurilor de noroc.
In conformitate cu prevederile SNC 62 sistemul contabil in partida simpla reprezinta sistemul contabil care prevede reflectarea unilaterala a faptelor economice, utilizind inregistrarea in partida simpla conform metodei ,,intrare-iesire". Acest sistem nu prevede utilizarea inregistrarii duble si conturilor contabile din Planul de conturi contabile.
Esenta acestei metode consta in faptul ca orice operatiune economica trebuie inregistrata simultan, de doua ori, in registre diferite sau chiar in acelasi registru - in cazul reflectarii operatiunilor in Registrul incasarilor (veniturilor) si platilor (consumurilor si cheltuielilor), in care incasarile si platile sint constatate concomitent cu veniturile si cheltuielile, reflectindu-se atit in rubrica de venituri sau cheltuieli, cit si in rubrica de incasari sau plati. 
La utilizarea sistemului contabil simplu trebuie respectate urmatoarele principii:
1. principiul contabilitatii de angajamente, conform caruia veniturile si cheltuielile se constata si se reflecta in evidenta in perioada in care au avut loc, indiferent de momentul efectiv al incasarii sau platii mijloacelor banesti;
2. principiul separarii patrimoniului, care prevede ca patrimoniul si datoriile agentului economic exista separat de patrimoniul si datoriile proprietarilor acestui agent economic si altor agenti economici.
Agentii economici care au dreptul sa tina contabilitatea conform sistemului in partida simpla pot opta pentru sistemul simplificat sau complet in partida dubla.
In dependenta de specificul activitatii desfasurate intreprinderile micului business care tin contabilitatea in partida simpla, utilizeaza documente primare si formulare cu regim special aprobate de actele normative in vigoare, precum si documente specifice activitatii economice desfasurate (de exemplu, activitatea de comert, serviciile de transport, etc.). 
Documentele justificative (primare) sunt acte intocmite in scris, care adeveresc efectuarea operatiei economice, inclusiv dispozitiile si permisiunile conducerii sau proprietarului. Ele trebuie intocmite in timpul efectuarii operatiei economice sau nemijlocit dupa terminarea acesteia.
Documentele justificative trebuie sa cuprinda elementele obligatorii: 
- denumirea documentului, 
- denumirea, sediul si codul fiscal al agentului economic care intocmeste documentul, 
- numarul documentului si data intocmirii acestuia, 
- partile care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare,
- continutul operatiunii economice, iar atunci cind este necesar si temeiul legal al efectuarii ei,
- datele cantitative si valorice aferente operatiuniieconomice efectuate;
- numele, prenumele si semnaturile persoanele responsabile de efectuarea si perfectarea corecta a operatiunii,


Fisiere in arhiva (1):

  • Sistemul Contabil in Partida Simpla.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!