Proiect Prin Care Justifici O Decizie a Unei Activitati de Finantare

Extras din referat Cum descarc?

1.1. Obiectivul public al proiectului
Obiectivul general al proiectului este:
Dezvoltarea infrastructurii de transport aerian in Iasi in vederea promovarii unui transport durabil, in conditii de siguranta si eficienta, atat pentru persoane cat si pentru marfuri, la nivel de servicii la standarde europene.
Atingerea obiectivului general este reflectata de atingerea urmatorilor indicatori:
Cresterea cu 1 a numarului de aeroporturi modernizate, care asigura servicii moderne,
de maxima siguranta si grad de securitate adecvat, in acord cu reglementarile europene si nationale in domeniul transportului aerian;
Cresterea traficului aerian de pasageri cu cel putin 375.383 pasageri pana in anul
2015.
1.2. Evaluarea participarii partenerului public la proiect cu specificarea situatiei reale a activelor cu care participa (situatia terenului, a utilitatilor, serviciilor etc.)
Situatia juridica a terenului aferent obiectivului Aeroportul international Iasi se prezinta astfel:
Avand in vedere ca terenurile aferente Aeroportului international Iasi fac parte din domeniul public al Judetului Iasi, ele nu pot fi aduse ca aport la capitalul social al companiei de proiect, in virtutea inalienabilitatii bunurilor ce fac obiectul dreptului de proprietate publica. De altfel, si in Norma metodologica de aplicare a Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 1239/2010, se prevede, in mod expres, ca partenerul public aduce ca aport la capitalul social al companiei de proiect, in conditiile legii, bunuri aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale.
Din interpretarea dispozitiilor Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, rezulta ca trecerea unui bun din domeniul public in domeniul privat al unei unitati administrativ -teritoriale se poate realiza daca bunul respectiv nu mai este afectat unui uz sau interes public. Intrucat o parte din terenurile aferente Aeroportului international Iasi vor intra in domeniul public al Judetului Iasi prin expropriere pentru cauza de utilitate publica, incetarea afectatiunii unui uz sau interes public a acelor terenuri nu poate fi invocata. Prin urmare, consideram ca trecerea acestor terenuri din domeniul public al Judetului Iasi in domeniul privat in vederea aducerii ca aport la capitalul social al companiei de proiect nu poate fi operata.
Utilitati si servicii existente
Aeroportul Iasi a fost infiintat in anul 1932 si se afla la 8 km nord de Iasi, la o altitudine 120 m. Accesul se face din drumul judetean DJ 282G. Aeroportul dispune de o pista de decolare-aterizare (pe directia 15 -33) in lungime de 1800 m si latime 30 m, din beton, cu portanta PCN = 22/R/D/W/T. Marcajul pistei nu este in conformitate cu prevederile RACR - AD - PETA. Pista dispune de doua acostamente de 7.5 m latime fiecare, asfaltate, cu acelasi sistem rutier ca cel al pistei.
Pentru functionare, in zona construita aeroportul dispune de urmatoarele constructii specifice:
- Terminal de pasageri cu capacitate de 50 pasageri la ora de varf pe flux, si o suprafata construita Sc = 723.20 mp;
- Turn de control cu Sc = 72.00 mp;
- Bloc tehnic (birouri ROMATSA + aeroport ) Sc = 231.70mp;
- Tunel plecari Sc = 54 mp;
- Tunel sosiri Sc = 91 mp;
- Corp industrial (centrala electrica + centrala termica + remiza PSI + garaje) Sc =505.68 mp;
- Spatiu cazare echipamente Sc = 223 mp;
- Cladire magazii + cabina alimentare cu combustibil + spatii tuburi oxigen Sc 86.20 mp;
- Cladire radar Sc = 64.92 mp;
- Cladire meteo Sc = 54.28 mp;
- Gospodarie de apa;
- Racorduri si retele de utilitati la capacitatile necesarului existent;
- Preuzinal cu parcaj pentru autovehicule;
- Platforma de parcare autovehicule in zona publica Sc = 6300mp.
1.3 Aria de acoperire a proiectului
Regiunea Nord-Est din care face parte si judetul Iasi acopera partea de nord-est a tarii
si, conform traditiei, este o parte a vechii regiuni istorice a Moldovei. Geografic, reginea se invecineaza la nord cu Ucraina, la sud cu judetele Galati si Vrancea (regiunea Sud-Est), la est cu Republica Moldova, iar la vest cu judetele Maramures si Bistrita-Nasaud (Regiunea Nord-Vest) si judetele Mures, Harghita si Covasna (Reginea Centru). Potentialul acestei regiuni trebuie sa fie folosit pentru dezvoltarea infrastructurii si a turismului, ceea ce va conduce implicit la o dezvoltare generala socio-economica. In regiune sunt 3 aeroporturi (Aeroportul Iasi, Aeroportul Bacau si Aeroportul Suceava), aeroporturi ce pot deserve atat trafic aerian intern cat si international.
In conformitate cu Strategia de dezvoltare economico-sociala durabila a Municipiului
Iasi - Orizont 2020, obiectivul strategic 2020 este Iasi va fi un oras usor accesibil si ca urmare, unul dintre cele 5 proiecte vitale pentru atingerea obiectivului este modernizarea aeroportului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Proiect Prin Care Justifici O Decizie a Unei Activitati de Finantare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!