Profitul: Functii, Factori de Influenta, Repartizarea Acestuia

Cuprins referat

1. Definitie si calcul .. 3

2. Functiile profitului .. 9

3. Factori de influenta ai profitului .. 10

4. Profitul net si repartizarea acestuia .. 11

5. Politica de dividend .. 12

Concluzii .. 14

Bibliografie .. 15


Extras din referat

2. Functiile profitului

Profitul indeplineste urmatoarele functii:
a. indicator sintetic de apreciere a eficientei folosirii capitalurilor si a desfasurarii activitatii. Este cel mai bun indicator de apreciere a modului de folosire a resurselor in cadrul activitatii;
b. sursa de autofinantare. O parte din profitul obtinut poate fi folosit pentru finantarea propriei activitati;
c. stimuleaza initiativa si acceptarea riscului de catre intreprinzatori. Profitul este principalul factor motivator al proprietarilor de capitaluri;
d. sursa de acoperire a capitalurilor imprumutate. Daca o intreprindere detine capitaluri imprumutate ea poate efectua plata dobanzilor din profitul obtinut;
e. asigura formarea resurselor bugetului statului. 17% din totalul veniturilor la bugetul de stat provine din impozitul pe profit ( a treia sursa de venit la bugetul de stat).
f. instrument de control a activitatii economice a intreprinderii.

3. Factori de influenta ai profitului

Sunt trei categorii de factori care influenteaza profitul unei intreprinderi: mediul extern, modul in care intreprinderea interactioneaza cu mediul de piata, eficienta si eficacitatea cu care intreprinderea isi desfasoara activitatea.
Mediul extern in care intreprinderea isi desfasoara activitatea influenteaza marimea profitului pe care aceasta il va obtine. Aici intra toate normele legislative de care intreprinderea trebuie sa tina cont (de exemplu: cele care stabilesc procentele de CAS, CASS, somaj, TVA). Elementele mediului extern nu pot fi controlate de catre intreprindere.
Marimea profitului depinde de asemenea de modul in care produsele firmei sunt percepute de catre consumatorii finali sau intermediari. Acestia prefera produsele de calitate pe care le pot achizitiona la un pret avantajos. Oferirea unor produse de calitate duce la cresterea cotei de piata si implicit la cresterea incasarilor si a profitului. Intreprinderea trebuie sa jongleze cu componentele mixului de marketing (produs, pret, promovare, plasare sau distributie) pentru a descoperi combinatia care-i maximizeaza profitul. Acest factor este controlat de intreprindere in cea mai mare parte fiind si mai flexibil decat primul (mediul extern).
Apoi se poate vorbi despre mijloacele ,,prin care se pot administra si supraveghea toate operatiunile din interiorul unei organizatii sunt aflate sub controlul direct al managerului intreprinderii, fiind adevarate elemente de actiune la dispozitia decidentilor" (Onofrei Mihaela, ,,Finantele intreprinderii", pag. 265).
Factori endogeni:
- Calitatea furnizorilor;
- Modul de recompensare a salariatilor in functie de performantele obtinute;
- Gradul de tehnologizare utilizat pentru obtinerea productiei.
Factori exogeni:
- Nivelul inflatiei;
- Politica fiscala a tarii;
- Subventiile acordate;
- Strategia de dezvoltare economica;
- Comportamentul consumatorilor - diferit in functie de perioada de timp.


Fisiere in arhiva (1):

  • Profitul - Functii, Factori de Influenta, Repartizarea Acestuia.doc

Imagini din acest referat

Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!