Prezența multinaționalelor pe piața românească

Referat
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Contabilitate
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 2175
Mărime: 19.39KB (arhivat)
Publicat de: Valeriu Dascalu
Puncte necesare: 5

Extras din referat

In 2001, marile companii multinationale erau reprezentate de 29 de societati cu o pondere de 26,02 la suta din cifra de afaceri a clasamentului. In 2005 situatia se schimba iar numarul multinationalelor creste la 49 si ponderea este de 58,28 la suta. O analiza aprofundata a Topului, arata ca firmele straine sunt majoritare in Top 100 ceea ce este, pe de o parte, imbucurator datorita faptului ca economia tarii s-a globalizat.

Integrarea progresiva a aquis-lui comunitar in legislatia romaneasca a asigurat un cadru mult mai familiar pentru investitorii straini iar nivelul in permanenta crestere al fondurilor europene a avut un impact pozitiv asupra economiei si infrastructurii tarii.

Noutatea absoluta a Top 100 o reprezinta introducerea datelor privind profitul sau pierderea inregistrata de companiile romanesti in anul 2005. Este interesant de constatat ca numai cinci societati au inregistrat in acest an un profit brut mai mare de 100 de milioane de euro si doar una singura, Petrom, se apropie de 500 de milioane de euro.

Topul 25 al companiilor profitabile este dominat clar de firmele care activeaza in sectorul energetic - care cuprinde petrolul, gazele, energia electrica - cu un profit total de circa 950 de milioane de euro. Pe locul doi se situeaza sectorul de telecomunicatii, cu o cifra totala a profitului de circa 700 de milioane de euro, cumulata de numai trei companii Orange, Vodafone si Romtelecom.

Din 2001, rata profitabilitatii acestora a inregistrat o crestere apreciabila de la minus 1,45 la suta la 5,60 la suta iar concentrarea pierderilor sistemului national a scazut de la 36,74 la suta la 16,32 la suta.

In 2001, ponderea cifrei de afaceri a companiilor cu capital majoritar de stat era de 57,6 la suta iar in 2005 ea a scazut la 24,5 la suta.

Pe primul loc in Top 100 se situeaza compania Petrom SA, urmata de Mittal Steel Galati SA, ambele pastrandu-si locurile ocupate anul trecut. Pe locul trei este Rompetrol Rafinare SA Constanta, urmata de Metro Cash&Cary Romania SRL Otopeni si de automobile Dacia SA Mioveni. Acestea sunt urmate imediat de Petrotel Lukoil SA Ploiesti, Romtelecom SA Bucuresti, Electrica SA Bucuresti, Orange Romania SA Bucuresti, iar pe locul zece Lukoil Romania SA Bucuresti foarte aproape de Vodafone Romania SA Bucuresti care ocupa insa locul 11.

A cinci-a editie a revistei Romania Top 100 Companii realizata de Finmedia, scoate in evidenta rezultatele pozitive ale efortului de integrare a tarii noastre in economia globala si in special cea a Uniunii Europene. Cele 49 de companii multinationale prezente in Top 100 acopera aproape 60 la suta din cifra de afaceri a celor 100 de firme o premiera este in fond o premiera absoluta si este de asteptat ca ponderea acestor companii sa creasca si in anul 2006. Este de remarcat si rata ridicata de stabilitate a Top-ului 100, 91 dintre companiile prezente la actuala editie regasindu-se si in cea de anul precedent. Continua crestere economica a Romaniei in perioada 2001-2005, atractivitatea mediului de afaceri si efectul de integrare in economia globala au fost surprinse foarte bine de rezultatele din acest an. La 31 decembrie 2005 volumul total al investitiilor straine directe inregistrate in Romania s-a ridicat la 13,1 miliarde de euro. Aproximativ 60 la suta din acestea provin din Uniunea Europeana".

Preview document

Prezența multinaționalelor pe piața românească - Pagina 1
Prezența multinaționalelor pe piața românească - Pagina 2
Prezența multinaționalelor pe piața românească - Pagina 3
Prezența multinaționalelor pe piața românească - Pagina 4
Prezența multinaționalelor pe piața românească - Pagina 5
Prezența multinaționalelor pe piața românească - Pagina 6
Prezența multinaționalelor pe piața românească - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Prezenta Multinationalelor pe Piata Romaneasca.doc

Te-ar putea interesa și

Strategii de marketing proiect imobiliar Tomis Plus

CAPITOLUL I: PREZENTARE GENERALA 1. Prezentarea companiei – Tomis Plus Compania a fost finantata in anul 2003 cu activitati in sectorul comercial...

Strategii de Marketing ale Companiilor Multinaționale pe Piața Produselor de Tutun din România

INTRODUCERE Piaţa a apărut cu multe secole în urmă ca o punte de legătură între producţie şi consum. Alvin Toffler consideră că premisa ce a stat...

Piața asigurărilor în România

INTRODUCERE Importanţa şi necesitatea asigurărilor au fost resimţite încă din cele mai vechi timpuri, datorită faptului că viaţa şi sănătatea...

Sistemul calității

1. INTRODUCERE Investigarea realitatii economice necesita un demers specific care integreaza viziunea clasica bazata pe cunoasterea relatiilor de...

Gestiunea forței de vânzare - studiu de caz la SC Wrigley România

INTRODUCERE O firmă poate să împartă responsabilităţile specifice activităţii de vânzare în mai multe moduri. Decizia va fi simplă, dacă firma nu...

Plan de Marketing Tuborg

Rezumat introductiv Planul de marketing pe care ne propunem să îl realizăm va avea în vedere doar produsele Tuborg ale companiei United Romanian...

Identificarea și Analiza Nevoilor de Training

1. Prezentarea Companiei: DTH Television Grup SA reprezintă ultima generaţie tehnologică de distribuţie multi-chanel a televiziunii digitale prin...

Alimente proteice - lapte și produse derivate. Pește și produse derivate

Laptele si produsele din lapte .Pestele si produsele din peste Introducere Pana la sfarsitul secolului al XIX-lea laptele si produsele lactate au...

Ai nevoie de altceva?