Planificarea Auditului

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Contabilitate
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 49 în total
Mărime: 53.57KB (arhivat)
Publicat de: Elisabeta Vieru
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Planificarea unei activităţii nu mai poate fi astăzi ignorată de nici o persoană, indiferent de domeniul în care activează. Pentru activitatea de audit financiar planificarea realizării misiunii de audit are o importanţă deosebită.

Planificarea unui audit implică stabilirea strategiei generale de audit şi elaborarea unui plan de audit în vederea reducerii riscului de audit la un nivel acceptabil de scăzut.

O bună planificare înseamnă determinarea tuturor informaţiilor de context necesare pentru conceperea unei metodologii eficiente de auditare.

O planificare adecvată contribuie la :

Permite auditorului să obţină suficiente probe adecvate pentru realizarea misiunii la clientul în cauză, în raport de setul de circumstanţe date;

Permite o evaluare a costului auditului la un nivel rezonabil şi o conciliere corespunzătoare cu preţul prestaţiei;

Sunt evitate neînţelegeri ce ar putea să apară în timpul realizării misiunii cu clientul respectiv.

Planificarea vine în sprijinul asigurării că se acordă atenţie domeniilor importante ale auditului, că sunt identificate posibilele probleme şi sunt soluţionate la timp şi că misiunea de audit este organizată şi condusă în mod adecvat pentru a fi efectuată într-o manieră eficientă.

Planificarea sprijină, de asemenea desemnarea adecvată a atribuţiilor între membrii echipei misiunii, facilitează conducerea şi supravegherea echipei antrenate în misiune, şi revizuirea muncii acesteia şi asistă, unde este cazul, la coordonarea activităţii făcute de alţi auditori şi experţi atraşi în realizarea misiunii.

Natura şi întinderea activităţilor de planificare depinde de mărimea şi complexitatea entităţii, de modificările care apar pe durata misiunii, precum şi de experienţa auditorului privind entitatea.

Planificarea nu este o etapă distinctă a unui audit, ci mai degrabă un proces continuu şi repetitiv care, de regulă, începe la scurt timp după (sau în legătură cu) finalizarea unui audit anterior şi continuă până la finalizarea misiunii curente de audit.

Conținut arhivă zip

  • Planificarea Auditului.ppt

Te-ar putea interesa și

Planificarea misiunii de audit intern - entități economice la SC Moldova SA

CAPITOLUL 1 AUDITUL INTERN – CONCEPT Așa cum este definit de Institutul Internațional al Auditorilor Interni, auditul intern este o funcție...

Auditarea întreprinderii

INTRODUCERE Timpul pe care îl traim este caracterizat de ample procese de reforma economica si financiara, ale caror obiective le reprezinta...

Planificarea Misiunii de Audit Intern

Capitolul I - Audit intern 1.1. Scurt istoric al auditului intern „Auditul, înseamnă examinarea de către o persoana competentă si independentă a...

Planificarea Auditului Public Intern

1.1 Contextul aparitiei si evolutia auditului intern Termenul de audit provine din limba latina, de la notiunile audit-auditare, care are...

Planificarea auditului intern la SC Publitrans 2000 SA

Introducere Lucrarea aduce în prim plan importanța auditului intern în cadrul unei entități. Activitatea umană a fost supusă controlului, sub...

Planificarea Auditului Intern

INTRODUCERE Auditorul trebuie sa planifice auditul într-o maniera care sa asigure ca misiunea va fi îndeplinita în conditii de economicitate,...

Etapele realizării unui audit

Auditorul trebuie să desfăşoare un angajament de audit în conformitate cu Standardele Internaţionale de Audit (ISA). Acestea conţin principii de...

Planificarea auditului intern - Primăria Municipiului București

1. Conceptul de planificare în audit Auditorul trebuie să planifice auditul într-o manieră care să asigure că misiunea va fi îndeplinită în...

Ai nevoie de altceva?