Monografie Contabilitate

Extras din referat Cum descarc?

Monografie:
Pornind de la o balanta de verificare cu patru serii de egalitati (de dorit, reala), se cere:
- formularea si inregistrarea in Registrul-Jurnal (model tipizat - cu 8 coloane) a minim 20 de operatiuni in care sa fie implicate conturi din urmatoarele categorii: active, datorii, capitaluri proprii, venituri si cheltuieli, pentru care se va identifica si egalitatea contabila corespunzatoare;
- dupa inregistrarea ,,decontului de TVA" (regularizarea TVA-ului la sfarsitul lunii) si a inchiderii conturilor de venituri si cheltuieli, se va proceda la sistematizarea soldurilor initiale si a miscarilor din cursul lunii in Registrul Cartea Mare;
- dupa prelucrarile efectuate in registrul sistematic (Cartea Mare), se va intocmi balanta de verificare, pentru luna in curs, cu patru serii de egalitati.
Note:
1. Lucrarea poate fi tehnoredactata sau scrisa manual;
2. Pentru operatiunile enuntate sa fie mentionate, in mod obligatoriu, documentele justificative aferente;
3. Termenul de predare (cu prezentare) este ultimul seminar (saptamana 13, adica 15 ianuarie);
4. Pentru cunoscatori, poate fi folosit orice program de contabilitate pentru realizarea monografiei;
5. Materialele care pot fi consultate sunt: suportul de curs si orice alte carti de contabilitate.
Formulare si inregistrare in Registrul-Jurnal. Egalitati contabile
Societatea comerciala cu profil agroalimentar SC Floris SRL din judetul Olt inregistreaza in luna decembrie urmatoarele operatiuni economice:
1. Se achizitioneaza de la furnizori, conform facturii numarul 345/1.12.2009, ambalaje la un pret de cumparare de 1 500,00 lei, cota de TVA aferenta 19%.
2. Din ambalajele achizitionate pe data de 1.12.2009 se dau in consum, conform bonului de consum 101/3.12.2009, ambalaje in valoare de 1 200,00 lei.
3. Se vand unui client X, conform facturii numarul 127/3.12.2009, marfuri evaluate la pret de vanzare 10 000,00 lei, cota aferenta de TVA 19%. Pretul de cumparare al marfurilor vandute clientului X d 8 500,00 lei. 
4. Se incaseaza de la clientul Z un avans in valoare de 25 000,00 pentru livrare de marfuri pe 4.01.2010. Operatiunea are loc pe baza contractului 129/5.12.2009 a extrasului de cont 412/5.12.2009. Inca nu se emite factura.
5. Se achizitioneaza materiale de natura obeictelor de inventar la un cost de achizitie de 1 000,00 lei,TVA aferenta 19%, receptia efectuandu-de pe baza avizului de insotire numarul 259/6.12.2009.
6. Se primeste factura 201/7.12.2009 cu aceeasi valoare ca cea inregistrata la receptie.
7. Se emite un efect de comert, numar 143/9.12.2009 pentru achitarea datoriei de 30 000,00 lei fata de furnizorul Y. Plata se va face ulterior. 
8. Se achita ambalajele achizitionate cu factura 345/1.12.2009 prin ordinul de plata 411/11.12.2009 conform extrasului de cont 670/5.12.2009.
9. Se achizitioneaza, conform facturii 532/13.12.2009, un mijloc de transport la pret de cumparare in valoare de 45 000,00, lei TVA aferenta 19%.
10. Se inregistreaza amortizarea lunara, dupa metoda liniara, in valoare de 200,00 lei a unor instalatii de lucru achizitionate pe data de 25.01.2009 la un pret de 9 600,00 lei care au o durata de utilizare de 4 ani. 
11. Inregistrarea consumului de energie electrica, conform facturii 1245/15.12.2009 de la CEZ Distributie,in valoare de 500,00 lei, TVA 19%. 
12. Se vand marfuri, conform facturii 129/17.12.2009, in valoare de 5 000,00, TVA 19%, cu incasare imediata. Marfurile au un cost de achizitie de 4 500,00.
13. Se dau in folosinta materialele de natura obiectelor de inventar achizitionate, conform bonului de consum 102/18.18.2009.
14. Se produc , conform notei de predare 55/19.12.2009, 200 de bucati de semifabricate evaluate la cost efectiv de 50 lei/buc.
15. Inregistrarea salariilor cuvenite angajatilor pentru luna in curs in valoare de 4 000,00 lei, conform statului de salarii 54/23.12.2009.
16. Inregistrarea, conform aceluiasi stat de plata, contributiei unitatii din luna curenta la CAS, aferenta salariilor din luna decembrie in valoare de 832,00 (20,8%).
17. Inregistrarea contributiei angajatorului la CASS (pentru asigurarile sociale de sanatate) aferenta salariilor din decembrie in valoare de 208,00 lei (5,2%). 
18. Inregistrarea contributiei unitatii pentru ajutorul de somaj aferenta salariilor din decembrie in valoare de 20,00 lei (0,5%).
19. Se inregistreaza retinerile din salarii pe luna in curs, conform aceluiasi stat de plata.
20. Se inregistreaza plata chenzinei, conform semnaturilor din statul de plata, in valoare de 2 544,00 lei.
21. Se achita, conform extrasului de cont 346/29.12.2009, obligatiile catre bugetul statului si cele privind asigurarile si protectia sociala aferente salariilor pe decembrie.
22. Se inregistreaza un imprumut nerambursabil in valoare de 20 000,00 lei de la un asociat.


Fisiere in arhiva (1):

  • Monografie Contabilitate.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!