Marfurile

Extras din referat Cum descarc?

Fiind expresia baneasca a valorilor sau utilitatii marfurilor preturile sunt variabila de marketing mix cu cele mai ample implicatii asupra mecanismului de functionare a pietii,inclusiv a celei turistice. 
Cea mai mare parte din istoria productiei de marfuri s-a bazat pe preturi negociate de vanzatori si cumparatori,ceea ce a condus adeseori la situatii in care aceeasi marfa era vanduta la preturi diferite unor cumparatori diferiti (in functie de forta si abilitatea lor in negocieri), lucru in general inechitabil.Abia pe la sfarsitul secolului al XX-lea s-a ajuns la pretul unic pentru toti cumparatorii, ca rezultat al intensificarii concurentei si al extinderii comertului cu amanuntul.
Fata de celelalte componente ale mix-ului de marketing,preturile prezinta unele particularitati:
oau flexibilitate inalta
ocreeaza venit
ose pot modifica rapid
onu se bucura de protectia impotriva concurentei,etc.
Capitolul I
FACTORII DE FUNDAMENTARE
Firmele de turism, la fel ca toate celelalte, pot ocupa pe piata una din urmatoarele pozitii:vanzator neinsemnat,oligolop,duopol sau monopol.
Firmele de turism isi fundamenteaza preturile tinand seama de o serie de factori interni si externi.
Factorii externi
Din aceasta categorie fac parte costurile de productie si obiectivele de marketing ale firmei de turism.
Costurile
Pentru a nu se expune pericolului de faliment, preturile pe care firma de 
turism va fi in masura sa le practice nu trebuie sa se situeze sub nivelul costurilor (decit in cazurile speciale acceptate de ea), motiv pentru care se poate
afirma ca ele reprezinta elementul cheie in fundamentarea deciziilor referitoare 
la preturi.In principiu, preturile trebuie sa se situeze la nivelul care sa asigure recuperarea cheltuielilor presupuse de producerea si comercializarea marfurilor, precum si obtinerea unui profit (oarecare,normal sau maxim).
Pentru a fundamenta corect preturile, specialistul de marketing trebuie sa cunoasca modul in care costul global (total,mediu,marginal) si diferitele lui componente variaza in raport cu volumul productiei.
O firma de turism,pentru a obtine un profit oarecare (pozitiv), trebuie sa vanda serviciile la preturi superioare costurilor medii,anumite limite, costurile medii (unitare), la fel ca si cele marginale, vor fi descrescatoare,ca efect al randamentelor medii si marginale crescatoare ale factorilor de productie (inclusiv ca efect al acumularii experientei),intre costul unitar si experienta. 
Foarte important este faptul ca nu orice crestere a volumului de prestatii va determina reducerea costurilor unitare.Daca se depaseste limita, in care costul unitar este minim,sporirea productiei va fi insotita de cresterea costurilor unitare si marginale ca efect al unor factori ce actiune negativa (complicarea problemelor de organizare si conducere,a celor privind gestiune stocurilor etc.). Deasemenea,foarte important esta ca sporirea productiei (in intervalul in care acesta determina reducerea costurilor) sa nu aiba loc peste nivelul cererii.
Potrivit teoriei microeconomice, cel mai important element de fundamentare a preturilor il reprezinta costul marginal al produsului turistic, acesta aratandu-ne cu cate unitati banesti creste sau scade costul total atunci cand volumul productiei se mareste sau se diminueaza cu o unitate monetara. Regula profitului maxim este urmatoarea: o firma obtine profitul cel mai mare posibil atunci cand produce si vinde la un pret egal cu costul marginal.
Dupa cum se stie, nivelul costurilor isi gasesc reflectarea nu numai costurile de resurse ocazionale de productie propriu-zisa a serviciilor turistice, ca si cele presupuse de promovarea si de distributia acestora (inclusiv cele implicate de garantia si service-ul post vanzare). Prin urmare, in corelatia costuri-preturi sunt reflectate toate activitatile de marketing mix. De aceea,in cele mai multe abordari, preturile apar ca o rezultanta a acestor activitati.Sunt insa si situatii in care firmele (mai ales cele care-si pozitioneaza produsele pe piata in baza preturilor) folosesc tehnica denumita calculatia inversa a costurilor, care presupune inversarea fluxului proiectare - promovare - distributie - cost - pret.Astfel, plecandu-se de la pretul la care urmeaza sa fie vandut (in cele mai favorabile conditii) produsul sau serviciul turistic, se proiecteaza si se deruleaza toate celelalte operatii in asa fel incat ele sa conduca la incadrarea intr-un cost care sa permita practicarea pretului respectiv.
Nefiind specifica opticii de marketing, fundamentarea preturilor produselor turistice pe seama costurilor, desi foarte utila pentru intreprinzatori,nu este nici pe departe suficienta, ea trebuind sa fie completata cu alte elemente.Costurile vor constitui asa cum s-a mentinut deja,doar o baza de comparatie si o limita obiectiva pentru nivelurile de pret fixate in cadrul strategiilor propriu-zise de marketing care le implica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Marfurile.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!