Gestionarea Proverbului - Clientul Nostru, Stapanul Nostru

Cuprins referat Cum descarc?

I. Clientul 3
1. Este important sa iti cunosti clientul ? 3
2. Clientul - comportament, tendinte si preferinte 4
3. Profilul cumparatorului ideal 5
4. Clientul ,,stapanul" sau ,,partenerul" nostru? 6
II. De ce ii multumesc clientului meu? 6
1. Multumesc clientului meu pentru 6
2. Exemple de hiper si supermarket-uri care sunt in topul preferintelor clientilor 8
III. Bibliografie 10


Extras din referat Cum descarc?

CLIENTUL
Un client este o persoana care cumpara ceva de undeva in general in mod regulat; o persoana cu care avem de-a face. La urma urmei, pentru multe firme, clientii sunt singurii aducatori de venituri - veniturile din care se platesc toate celelalte lucruri. Putem avea cel mai bun produs cel mai bun contabil, cel mai bun management, dar fara un flux continuu de venit, nu avem nimic. Iar fluxul de venit este contributia directa a vanzarii. Nimic nu se petrece daca nu se vinde ceva.
Pentru a supravietui o firma cauta in permanenta sa satisfaca nevoile clientilor, de aceea, evolutia acestor nevoi trebuie urmarita in mod continuu si prognozata cu acuratete.
1.1 Este important sa iti cunosti clientul ?
Este foarte important sa iti cunosti clientul. Dar a sti cine este clientul este un lucru diferit de a sti care este comportamentul sau de consum. Visul specialistilor de marketing este sa aiba informatii reale si la zi despre consumatori. Acestea pot face referire la preferinte, opinii, atitudini, credinte, interese, nivel de cultura, comportament. Informatiile pot facilita procesul de intelegere a nevoilor clientilor. 
Cercetarea de marketing a evoluat prin incorporarea de informatii din domeniul stiintelor sociale: psihologia, sociologia. Utilizand cunostinte din aceste domenii, companiile pot intelege mai bine comportamentul consumatorilor, nevoile si dorintele acestora. Cercetarea de marketing nu este un oracol ce prezice actiunile umane, insa poate identifica tendinte in comportamente. Aceste tendinte pot sta la baza deciziilor strategice ale unei organizatii.
Este esential sa stim cine se implica activ in cumparare. Utilizatorii unui produs nu sunt neaparat si cei care iau decizia de cumparare. De exemplu, consumul produselor alimentare adresate copiilor este adesea reglementat de catre parinti. Nu se recomanda ca publicitatea la aceste produse sa se concentreze doar asupra copiilor si sa ignore informatiile adresate paritilor. Identificarea decidentilor este o problema importanta care trebuie avuta in vedere intr-un studiu de profil al consumatorului.
Cele mai multe teorii de marketing spun ca, pentru a avea succes in promovarea unor produse, organizatiile trebuie sa-si orienteze toata energia in scopul cuceririi clientului. Sa incerce sa-l cunoasca, sa stie ce-i place, ce s-ar astepta sa primeasca de la ele si, mai ales sa-i vorbeasca pe limba lui.
1.2 Clientul - comportament, tendinte si preferinte
Comportamentul consumatorului cuprinde toate gandurile, trairile si actiunile implicate in alegerea, utilizarea si debarasarea de produse sau servicii. Atunci cand privesc un mesaj publicitar la televizor, cand cumpara o pereche de pantofi, cand citesc o carte sau cand recircula ambalajul, oamenii se incadreaza intr-un comportament de consum.
Comportamentul de cumparare priveste o arie mai restransa si se refera in mod specific la evolutiile prin care trece consumatorul atunci cand se decide sa cumpere un produs. Decizia de cumparare propriu-zisa nu este adoptata instantaneu. Ea apare ca rezultat final a aunui proces secvential cu o anumita durata in timp.
Adoptarea deciziei de cumparare este influlentata de o multitudine de factori: psihologici, socioculturali, situationali, demografici, de mixurile de marketing ale ofertantilor (produs, pret, distributie, promovare).
Cercetarea stiintifica a comportamentului consumatorului este afectata si de anumite limite. Prima dintre ele ar fi ca acest fenomen nu poate fi cunoscut pana in cele mai fine detalii ale sale. De fapt, chiar daca ar fi posibil acest lucru, nu ar constitui o garantie pentru previziune, dat fiind caracterul sau complex si aleatoriu. O alta limita izvoraste din nivelul actual de dezvoltare a instrumentului conceptual si statistico-matematic, a metodelor de cercetare a comportamentului in general, care nu acompera in intregime toate laturile caracteristice ale consumatorului.
Dezvoltarea comertului cu amanuntul, schimbarile majore ce au avut loc in peisajul comercial, aparitia unor noi lanturi de magazine cum ar fi hipermarket-urile sau amgazinele cu specific (de tip bricolaj) au dus la aparitia unor noi tendinte si preferinte ale clientilor. Un studiu supra comportamentului consumatorilor adulti din mediul urban realizat de Mercury Research pe baza datelor TGI Romania din 2000 - 2004 ii clasifica pe acestia in felul urmator:
- Portofelele decise: in aceasta categorie se incadreaza in general barbati cu varsta intre 18 - 29 de ani care stiu foarte bine ce vor, nu cumpara din impuls si nici nu se lasa influientati de publicitate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Gestionarea Proverbului - Clientul Nostru, Stapanul Nostru.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!