Contabilitatea de gestiune la Coca Cola

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Contabilitate
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 1686
Mărime: 20.75KB (arhivat)
Publicat de: Fiodor-Aleodor Ursu
Puncte necesare: 7
Universitatea Transilvania din Braşov Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administrarea Afacerii

Extras din referat

Introducere

Contabilul deţine un rol important în cadrul unei companii deoarece lui îi sunt încredinţate informaţiile cu privire la mijloacele şi resursele întreprinderii şi ofera o imagine completă şi fidelă asupra situaţiei firmei.Astfel, bilanţul pe care îl face contabilul influenţează acţionarii, investitorii şi băncile.

Rolul contabililor a evoluat o data cu evoluţia contabilitaţii. Un contabil ştie să adune informaţiile necesare unei eventuale dezvoltări, întocmind astfel o strategie a firmei şi fiind activ in organizaţie.

Prin natura şi obiectivele ei, profesia contabilă deţine o mare responsabilitate în universul complex al afacerilor. O contabilitate riguroasă este esenţială pentru utilizarea eficientă a capitalului şi implicit pentru credibilitatea pe care trebuie clădită orice afacere.

Un alt rol important al profesionistului contabil este acela de a furniza managerului informaţiile necesare luării deciziei şi care să reflecte atât efectele riscului în condiţii de incertitudine, cât şi nivelul cel mai probabil al rezultatelor.Ca urmare, persoana responsabilă cu luarea deciziilor va fi mult mai bine informată asupra contextului şi alternativelor şi va fi capabil să ia o decizie optimă.

Contabilul de gestiune determină costul unitar şi total utilizând procedee şi metode de calculaţie specifice activitaţii desfăşurate, are un rol important în planificarea şi prognozarea activitaţii, în întocmirea bugetului cheltuielilor de producţie, ca parte componentă a bugetului de venituri şi cheltuieli al unitaţii. Arbitru al disputei desfăşurate între diferiţi utilizatori prezenţi pe piaţa informaţiei, contabilul trebuie să exprime într-un limbaj formalizat, adevărul economic.

Pe de altă parte, nu trebuie neglijat rolul contabilului în „organizarea întreprinderilor moderne, deoarece lui îi sunt încredinţate spre dirijare şi armonizare cifrele privind mişcarea mijloacelor şi resurselor unei întreprinderi, care ordonate pe anumite categorii, după o schemă bine

stabilită, pot demonstra la un moment dat situaţia – oricât de complexă – a unei întreprinderi.”

Contabilii nu trăiesc izolaţi, ci se manifestă ca actori, pe o piaţă unde se confruntă cererea şi oferta de informaţii contabile. Fiind vorba despre a acţiona pe o piaţă, „artiştii contabili” vor şti să îşi vândă marfa şi vor oferi o imagine a performanţei pentru ţările în care investitorii manifestă o presiune puternică, o imagine a stabilităţii pentru ţările în care bancherii deţin o poziţie dominantă şi, dacă vreţi, o imagine fiscală pentru ţările în care statul joacă un rol semnificativ în contabilitate.

Printre principiile etice ale profesiei contabile se numără:

integritate – drept, sincer, cinstit;

obiectivitate – corect, fără idei preconcepute;

competenţă profesională – lucrari efectuate cu grijă si sârguinţă, păstrarea la zi a nivelului de cunoştinţe profesionale;

confidenţialitate – păstrarea secretului profesional;

profesionalism – comportament corespunzător exigenţelor profesiei contabile;

respectarea normelor tehnice şi profesionale – executarea lucrarilor conform normelor tehnice si profesionale aplicabile, urmând concomitent satisfacerea cerintelor clientului sau angajatorului si daca sunt compatibile cu exigentele integritatii, obiectivitatii si independentei.

În concluzie, putem spune că profesionistul contabil are un rol indispensabil în cadrul orcărei companii, informaţiile furnizate de către aceştia fiind esenţiale pentru cei care conduc o afacere.

Contabilitatea de getiune la S.C Coca Cola S.A

S.C Coca Cola S.A este structurată pe două secţii principale de producţie şi un atelier de întreţinere şi reparaţii (AIR). Societatea fabrică produse carbogazoase: Coca Cola (CC) şi energizante Burn(B).

La 01.10.2010 există în stoc o producţie în curs de execuţie a produsului B de 15.000 lei. Pe parcursul lunii secţia principală de producţie 1 realizează comanda 1 către AIR, iar sediul administrativ comanda 2.

Preview document

Contabilitatea de gestiune la Coca Cola - Pagina 1
Contabilitatea de gestiune la Coca Cola - Pagina 2
Contabilitatea de gestiune la Coca Cola - Pagina 3
Contabilitatea de gestiune la Coca Cola - Pagina 4
Contabilitatea de gestiune la Coca Cola - Pagina 5
Contabilitatea de gestiune la Coca Cola - Pagina 6
Contabilitatea de gestiune la Coca Cola - Pagina 7
Contabilitatea de gestiune la Coca Cola - Pagina 8
Contabilitatea de gestiune la Coca Cola - Pagina 9
Contabilitatea de gestiune la Coca Cola - Pagina 10
Contabilitatea de gestiune la Coca Cola - Pagina 11
Contabilitatea de gestiune la Coca Cola - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Contabilitatea de Gestiune la Coca Cola.doc

Te-ar putea interesa și

Circulația mărfurilor în alimentația publică

INTRODUCERE Principala politică de contabilitate reprezintă procedee privind opţiuni determinate de anumite interese, cu respectarea unor anumite...

Controlul de Gestiune și Controlul Gestionar

INTRODUCERE Trǎim î ntr-o lume a resurselor limitate. În faţa unei asemenea situaţii, societatea mileniului trei nu are decât o singură soluţie:...

Plan de Afaceri Club Tonic SA

Clubul Tonic isi va deschide portile pentru clientii sai incepând cu 1 martie 2006. Ne propunem sa devenim primul club din orasul Timisoara care...

Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România

Capitolul 1 Prezentarea Managementului Firmei 1.1 Caracteristici Tipologice ale Coca-Cola HBC Romania Istoricul firmei : Coca-Cola este băutura...

Coca Cola Company

COCA-COLA 1. Prezentarea societatii Coca -Cola 1.1.Scurt istoric Coca-Cola Produsul care a dat lumii gustul cel mai cunoscut s-a născut în...

Analiza mediului de Marketing Coca-Cola HBC România

MEDIUL INTERN AL FIRMEI COCA-COLA A. SCURT ISTORIC AL COMPANIEI Coca-Cola este o băutură răcoritoare, carbogazoasă, produsă de The Coca-Cola...

Activitatea forței de vânzări la societatea Coca-Cola

COCA-COLA 1.Activitatea fortei de vanzare la compania SC Coca- Cola SA Forta de vanzare a unei companii este constituita din grupul de persoane...

Contabilitatea Clienților

CAPITOLUL I CONTEBILITATEA CREANŢELOR FAŢĂ DE CLIENŢI 1.1 Introducere în contabilitatea clienţilor Clienţii sunt persoane fizice şi juridice ,...

Ai nevoie de altceva?