Contabilitate

Cuprins referat Cum descarc?

1. DATE DESPRE INSTITUTIILE PUBLICE 3
2. ORDONATORII DE CREDITE 4
3. REGISTRE 6
4. FORMULARE 7
BIBLIOGRAFIE 10


Extras din referat Cum descarc?

1. DATE DESPRE INSTITUTIILE PUBLICE
Institutiile publice au un rol important in cadrul statului deoarece prin intermediul acestora statul isi indeplineste functiile sale. De asemenea, procesele economice in economia de piata, precum si in alte tipuri de economii, sunt influentate de stat prin intermediul sectorului public.
Conform Legii nr. 500/2002 privind finantele publice structura institutiilor publice ce functioneaza in Romania sunt:
- Parlamentul;
- Administratia Prezidentiala;
- ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice;
- alte autoritati publice;
- institutiile publice autonome precum si institutiile din subordinea lor, indiferent de modul de finantare a activitatii acestora.
Institutiile publice, cuprind:
- autoritatile unitatilor administrativ-teritoriale,
- institutiile publice si serviciile publice de interes local, cu personalitate juridica, indiferent de modul de finantare a activitatii acestora.
Institutiile publice se pot grupa dupa mai multe criterii, astfel:
a) dupa natura activitatii:
- institutii de administratie publica - sunt institutii de interes central sau local care exercita puterea executiva: Guvernul, ministerele, primariile, aparatul executiv din consiliile judetene;
- institutii de specialitate cu caracter functional -  sunt institutiile din domeniile invatamant, cercetare, juridic, financiar fiscal, cultural, de aparare si ordine publica, sanatate;
- institutii deliberative - sunt institutii care reprezinta puterea legislativa la nivel central si local: Parlamentul, consiliile locale si partea deliberativa a C.J.
b) dupa sfera de interes:
- institutii de interes national - institutii care desfasoara activitati cu impact la nivel national;
- institutii de interes local - institutii care desfasoara activitati cu impact la nivel local: judete sau unitate administrativ-teritoriala.
c) dupa statutul juridic:
- institutii cu personalitate juridica, adica institutii cu patrimoniu propriu, cont curent deschis la trezorerie, buget propriu de venituri si cheltuieli, intretin relatii cu tertii, conduc contabilitate proprie. Conducatorii acestor institutii au calitatea de ordonatori de credite bugetare.
- institutii fara personalitate juridica, sunt institutii care functioneaza ca entitati distincte in subordinea sau pe langa institutii cu personalitate juridica dar nu conduc contabilitate proprie si nu au cont curent la trezorerie (gradinite, facultati, clinici universitare) iar conducatorii lor nu au calitatea de ordonatori de credite.
d) dupa nivelul ierarhic:
- institutii ierarhic superioare, ce au competente si drepturi sporite in desfasurarea activitatii, in repartizarea si folosirea fondurilor;
- institutii ierarhic inferioare, ce au acces la mijloace bugetare pentru nevoile lor numai prin intermediul institutiilor ierarhic superioare.
e) dupa regimul de finantare:
- institutii finantate integral din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale, bugetele fondurilor speciale, dupa caz;
- institutii finantate din venituri proprii si subventii acordate din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale, bugetele fondurilor speciale;
- institutii finantate integral din venituri proprii.
2. ORDONATORII DE CREDITE
Ordonatorii de credite sunt conducatorii institutiilor publice care au competente si responsabilitati in elaborarea si executarea bugetului si a modului de gestionare a patrimoniului institutiei.
In functie de competentele pe care le au in repartizarea si utilizarea creditelor, ordonatorii de credite pot fi principali, secundari sau tertiari.
Ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetelor locale, bugetului asigurarilor sociale de stat si ai bugetelor fondurilor speciale sunt:
- ministrii si conducatorii organelor centrale care sunt ordonatori principali ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale sau bugetelor fondurilor speciale;
- presedintii consiliilor judetene, primarul general al capitalei, primarii sectoarelor municipiului Bucuresti, si primarii municipiilor, oraselor, comunelor, care sunt ordonatori principali de credite pentru bugetele locale.
Ordonatorii principali de credite repartizeaza creditele bugetare aprobate, pentru bugetul propriu si pentru bugetele institutiilor publice ierarhic inferioare, ai caror conducatori sunt ordonatori secundari sau tertiari de credite, dupa caz, in raport cu sarcinile acestora, potrivit legii.
Ordonatorii principali de credite pot delega aceasta calitate inlocuitorilor de drept, secretarilor generali sau altor persoane imputernicite in acest scop.
Prin actul de delegare ordonatorii principali de credite vor preciza limitele si conditiile delegarii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Contabilitate.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Anisoara Babalau, Drept financiar, Editura Sitech, Craiova, 2012;
2. Legea finantelor publice nr. 500/2002, M.O. nr. 597/2002 modificata si completata;
3. OMFP 1917/2009, M.O. 513/2009;
4. Legea contabilitatii nr. 82/1991, M.O. 454/2008;
5. Internet.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!