Lucrarea are un caracter economic ,cu privire la perioada in care incep sa se manifeste efectul noilor acte normative in domeniul Finantelor Publice . Lucrarea va fi structurata pe capitole si subcapitole in care este mai intai o prezentare generala a contabilitatii in primarie,este prezentat un bilant contabil cu toate anexle corespunzatoare precum si pasii care trebuie facuti pentru ca un bilant sa fie intocmit corect si mai ales acesta trebuie prezentat Finantelor Publice .In timp Curtea de Conturi este cea care verifica ,,Bilantul,, si buna conducere din cadrul activitatii (domeniul) Financiar- Contabile. Prezentarea cu atentie a modalitatilor de previzionare a veniturilor si cheltuielilor bugetelor locale,precum si organizarea si conducerea contabilitatii intr-o Primarie de Comuna . Contabilitatea in cadrul primariilor de comuna se realizeaza in partida simpla.In viitorul apropiat se va impune contabilitatea in partida dubla. Capitolul I -abordeaza organizarea administratiei publice Locale ,functiile si atributiile acesteia . Capitolul II-prezinta elaborarea-aprobarea bugetelor locale in functie de principalele surse de venituri proprii ale bugetelor locale ,transferurile financiare pentru echilibrare si metode de evaluare a acestora.Odata cu partea de venituri este exprimata si partea de cheltuieli care trebuie sa fie echilibrata cu partea de venituri.In acest sens este redata conducerea contabilitatii ,datorita faptului ca atunci cind cheltuiala este mai mare decat venitul se realizeaza ,,deficitul bugetar" . Capitolul III-prezentarea unor ,,Registre Contabile" prin care, se tine contabilitatea in partida simpla,bilantul contabil. Capitolul I 1.1 Administratia publica - in cateva cuvinte prezentare : Explicatia cuvantului =termenul provine din limba latina de la substantivul ,,administer" care se traduce prin servitor.In dictionarul limbii romine verbul a administra inseamna a conduce , a carmui iar pentru administratie gasim urmatoarea interpretatre:totalitatea autoritatilor administrative existente intr-un stat. 1.2 Functii ale administratiei publice. Administratia publica indeplineste importante functii cu caracter politic fiind direct legate de existenta ,organizarea si functionarea statului si a colectivitatii locale fara de care nu se poate concepe o societate moderna. Unitatile administrativ- teritoriale si anume comunele sunt persoane juridice care au capacitate deplina intrucat dispun de bunurile domeniului public ,de care depinde administrarea intereselor publice locale.Autoritatile deliberative sunt consiliile locale iar ca autoritati executive sunt ordonatorii de credite. Prin autoritati ale administratiei publice locale,potrivit Legii Finantelor publice locale,se inteleg consiliile locale,consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti ,ca autoritati executive.1) 1.3 Atributii ale Consiliului local Pentru asigurarea autonomiei locale ,autoritatile administratiei publice din comune ,orase si judete elaboreaza si aproba bugete de venituri si cheltuieli si au dreptul sa institue si sa perceapa impozite si taxe locale in conditiile prevazute de Legea finantelor publice. Relatia intre compartimentul Contabilitate ,impozite si taxe locale este redata in fig.1.1 PRIMAR VICEPRIMAR SECRETARIAT CONTABILITATE ,IMPOZITE SI TAXE LOCALE D.G.F.P.C.F.S CONSILIUL JUDETEAN Fig.1.1 CAPITOLUL II In elaborarea bugetului se calculeaza pentru partea de venituri ,veniturile proprii constituite din impozite si taxe de la persoane fizice si juridice ,venituri fiscale si nefiscale,cote defalcate din impozit pe venit,prelevari de la bugetul de stat.Pentru intocmirea bugetului se va tine cont de necesarul cheltuielilor publice pe destinatii,dupa cum urmeaza;cheltuielile de personal,materiale cheltuieli de capital -care se refera la cheltuieli de investitii. 1 Legea privind finantele publice locale nr.189/1998art.1 M.O. nr.14404/22 X.1998 Potrivit legislatiei in vigoare fiecare unitate administrativ-teritoriala comuna ,oras,municipiu, sector al Municipiului Bucuresti,isi intocmeste bugetul local in conditii de autonomie.Ordonatorii principali de credite elaboreaza si prezinta ,o data cu proiectul anual al bugetului local ,o prognoza a acestuia pe urmatorii trei ani,precum si planul de investitii publice,detailat pe obiective si pe ani de executie.2*)
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).