Introducere 1 Date generale - Japonia 1 Caracteristici generale ale negociatorului 1 Atitudinea fata de timp 1 Codul vestimentar 2 Modul de formare al echipei 3 Limba utilizata 3 Locul desfasurarii negocierii 3 Oferirea de daruri 4 Stilul de negociere: tehnici & strategii preponderente 4 Concluzii 5 Ce sa faci 5 Ce sa nu faci 5
Introducere Negocierea este prima noastra forma de comunicare cu alti indivizi. Am ales aceasta tema deoarece Japonia este una dintre cele mai puternice economii din lume iar partenerul comercial principal este Statele Unite. Datorita succesului pe care il au in afaceri, mi-a starnit interesul spre a face o mica cercetare in legatura cu practica negocierii pe care o adopta. In afaceri este importanta stapanirea artei negocierii, aceasta aducand un castig mai mare si in acelasi timp ajuta la pastrarea unei relatii bune cu partenerul. Cand negociezi bine, poti sa orientezi, sa influentezi si sa manipulezi partenerul pentru a-l face sa coopereze. Secretul consta in a reusi sa-l antrenezi intr-un joc in care se prezinta castigul reciproc. In aceasta lucrare am prezentat diverse tactici si tehnici de negociere pe care orice negociator ar trebui sa le cunoasca cu privire la partenerii sai de afaceri japonezi. Date generale - Japonia Japonia este o tara insulara din Asia de Est, situata pe un lant de insule aflate intre Oceanul Pacific si Marea Japoniei, la est de Peninsula Coreeana. Denumirea oficiala este ??? Nipponkoku, textual ,,Tara de la originea soarelui". Este cunoscuta in romaneste si sub numele de Tara Soarelui Rasare. Acest arhipelag este format din peste 4.000 de insule. O privire de ansamblu pe harta regiunii distinge patru insule mari si o puzderie de alte insulite grupate sau izolate intre ele; cele mici aflate in preajma celor mari sau la distanta, in imensitatea de ape a Pacificului, dintre care 500 fiind locuite. Insulele mari, pornind de la nord la sud, sunt: Hokkaido, Honshu, Shikoku si Kyushu. Honshu, pe langa ca este cea mai intinsa ca suprafata, este si cea mai importanta insula pentru ca acolo sunt situate cele mai mari si mai semnificative orase ale Japoniei: Tokyo, Yokohama, Osaka, Kobe si Kyoto. Orasul Osaka este supranumit ,,Venetia Japoniei". Japonia este un stat membru al ONU, OCDE, G7 si G20, si este considerata o mare putere. Este a treia cea mai mare economie a lumii (conform PIB-ului nominal) si al cincilea cel mai mare exportator si importator. Tara beneficiaza de o forta de munca inalt calificata si este printre cele mai educate tari din lume, unde marea parte a cetatenilor sai detin studii superioare. Totodata este o tara dezvoltata, ce are un nivel foarte ridicat de dezvoltare umana, speranta de viata ridicata, infrastructura avansata si un nivel scazut de coruptie. Este cunoscuta la nivel mondial pentru contributiile sale in stiinta si tehnologie. Japonia are o populatie de aproximativ 127 milioane de locuitori. Principalele grupuri etnice sunt: japonezi 99%, altii (coreeni, chinezi, brazilieni, filipinezi,etc) 1%. Rata fertilitatii in Japonia este de 1,4 copii nascuti/femeie. Rata natalitatii este de 9,37% iar rata mortalitatii este 9,17%. Imbatranirea populatiei este o problema pe termen lung. Caracteristici generale ale negociatorului Atitudinea fata de timp In Japonia, punctualitatea este foarte importanta in cultura de afaceri iar intarzierea este considerata ca un gest de o totala impolitete. In cazul in care sunteti invitat la un restaurant se accepta sa intarziati, atunci cand nu sunteti siguri de aceasta permisiune ar fi indicat sa fiti punctual. In decursul unor negocieri, japonezii stiu sa foloseasca in favoarea lor timpul. Negociatorii japonezi, in mod intentionat nu finalizeaza negocierile decat cu cateva ore inaintea intoarcerii in tara a potentialilor parteneri, in acest fel fortandu-i sa mai faca unele concesii. Introducere si prezentari De preferinta, introducerea catre o companie japoneza se face cu ajutorul unui intermediar - cineva care va cunoaste fundatia, organizatia dvs. cat si organizatia japoneza cu care vreti sa colaborati. Introducerea ar putea fi prin intermediul unei scrisori sau in persoana. Legaturile si relatiile pot fi foarte folositoare in aceasta tara, dar ar fi bine sa va alegeti cu grija intermediarii: japonezii asteapta loialitate din partea dumneavoastra. Alegeti o persoana care sa se situeze la acelasi nivel cu acea persoana cu care intentionati sa stabiliti legatura. Mai mult, intermediarul nu trebuie sa fie implicat in afacerile pe care doriti sa le derulati. Daca doriti sa stabiliti o intalnire dar nu aveti relatii sau cunostinte cu ajutorul carora sa o faceti, cel mai indicat ar fi sa vorbiti direct la telefon cu persoana cu care doriti sa va vedeti, in loc sa-i trimiteti o scrisoare. Mai mult, este foarte posibil sa nu primiti niciodata raspuns la o scrisoare prin care solicitati o intrevedere cu un japonez. Nu ii invitati pe ceilalti sa va foloseasca prenumele decat dupa ce v-ati intalnit de cateva ori si va cunoasteti destul de bine. Prenumele se foloseste de obicei doar de catre familie sau de prietenii foarte apropiati. In consecinta, asteptati sa vi se permita acest lucru. Chiar daca va tutuiti cu un coleg japonez, este indicat sa ii folositi numele de familie in prezenta celorlalti colegi, pentru evitarea oricarui moment stanjenitor. De asemenea, utilizati titluri de curtoazie, cum ar fi ,,Dle", ,,Dna" sau sufixul ,,san" dupa numele de familie. Nu se foloseste sufixul mentionat in relatiile cu sotia sau copiii. De foarte multe ori, in locul numelui, japonezii folosesc functia detinuta de o persoana pentru a i se adresa, ca o recunoastere a importantei acesteia. Atunci cand va prezentati nu trebuie sa spuneti ceva de genul ,,Dl. X" sau ,,Dna. Y". Adaugarea unei astfel de formule persoanei proprii reprezinta un gest de impolitete.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).