Analiza Cost-Volum-Profit

Extras din referat Cum descarc?

Analiza CVP este una dintre cele mai puternice instrumente pe care managerii le folosesc. Aceasta analiza ii ajuta sa inteleaga relatia dintre cost, volum si profit concentrandu-se pe interactiunea dintre urmatoarele 5 elemente:
1) Pretul produselor;
2) Volumul sau nivelul de activitate;
3)Costul variabil;
4)Costurile totale;
5)Mixul de produse.
Deoarece analiza CVP ajuta managerii sa inteleaga relatiile dintre cost, volum si profit aceasta este vitala in multe decizii de afaceri. Aceste decizii includ, de exemplu, ce produse sa fabrice sau sa vanda, ce politica de stabilire a preturilor sa urmareasca, ce strategie de marketing pentru angajare si ce structura de baza a costurilor sa foloseasca.
Pentru a fi inteles rolul analizei CVP, se ia in considerare cazul Acoustic Concepts companie fondata de Prem Narayan.
Prem Narayan a fost un absolvent in inginerie, care a conceput un nou model de difuzor pentru sistemele de sunet auto. Difuzorul numit Sonic Blaster, utilizeaza un microprocessor avansat pentru amplificarea sunetului. Prem contractat cu un producator taiwanez de electronice, cu bani de la familia sa, face o comanda cu producatorul sau si ruleaza o reclama in magazinele de masini.
Produsul Sonic Blaster a avut un imediat succes, iar vanzarile au crescut atat de mult incat Prem si-a mutat compania din aparatamentul sau intr-o noua locatie inchiriata langa un parc industrial. A angajat un receptioner, un contabil, un manager de vanzari si un numar de angajati care sa vanda in magazine. Contabilul, Bob White, a mai lucrat la cateva firme mici ca consultant de afaceri, precum si contabil.
Bob White pregateste sedinta de joi care va incepe cu studiul comportamentului costurilor, contributia profitului si pierderii contabile. Contributia profitului si a pierderii scoate in evidenta comportamentul costurilor si prin urmare este extrem de ajutator pentru manager in judecarea impactului asupra profitului de modificari in pretul de vanzare, de cost sau de volum.
Bob se va baza in analiza sa pe datele referitoare la declaratia de venituri din luna iunie:
Tabelul nr. 1 
Total Pe unitate
Vanzari(400 produse) 100,000 250
Cheltuieli variabile 60,000 150
Marja de contributie 40,000 100
Cheltuieli fixe 35,000 
Profit 5,000 
- Algebric modelul CVP poate fi scris dupa cum urmeaza:
Profit=(p - v) q- F sau Profit = cm*q - F 
unde, p= pretul de vanzare ;
v= costurile variabile;
q= cantitatea;
F= costurile fixe;
Marja de contributie este suma ramasa dupa ce sunt deduse cheltuielile variabile. Astfel, este suma disponibila pentru acoperirea cheltuielilor fixe si apoi de a oferi beneficii pentru perioada respectiva. Daca marja de contributie nu este suficienta pentru acoperirea cheltuielilor fixe, atunci a fost inregistrata o pierdere. Pentru a exemplifica, se foloseste un caz particular in care


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Cost-Volum-Profit.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!