Lucrări topografice utilizare la construirea podurilor

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Podul este o lucrare de arta, realizata de ingineri constructori, destinat sa treaca un obstacol (rau, o vale, cai de comunicatii) trecand deasupra acestora.

Podul lui Saligny de la Cernavoda

Podurile se pot construi din beton, zidarie, metal, lemn, coarde, s.a. In mare structura podurilor este astfel alcatuita:

- Suprastructura - partea superioara a podului care preia incarcarile de la trafic este alcatuita din calea de rulare si structura de rezistenta care sprijina calea de rulare;

- Infrastructura - partea din pod care preia incarcarile de la suprastructura si le transmite terenului, alcatuita din culee si pile;

- Zona aferenta podurilor - este zona de racordare a podului cu terasamentul, alcatuita din aripi, sferturi de con, placi de racordare, drenuri, rampe de acces, s.a.m.d.

Clasificarea podurilor :

A. Dupa materiale:

- piatra

- beton, beton armat, beton precomprimat

- cu elemente cu sectiuni mixte otel-beton

- materiale compozite

- lemn, metal, coarde

B. Dupa destinatie:

- poduri rutiere (sosea) destinate circulatiei rutiere

- poduri de cale ferata - circulatiei feroviare

- poduri combinate (sosea + tramvai)

- poduri apeducte - sustin canale de aductiune a apei

- poduri canal - sustin canale (navigabile)

- poduri de conducte - apa, gaze, chimice

C. Dupa deschidere:

- pentru lungimi mai mici de 5 m - podete

- pentru lungimi mai mici de 20 m - poduri mici

- pentru lungimi cuprinse intre 20 si 50 m - poduri medii

- pentru lungimi cuprinse intre 50 si 100 m - poduri mari

- pentru lungimi mai mari de 100 m - poduri foarte mari, in Romania podurile dunarene

D. Dupa schema statica

- Poduri dalate de la 6-18 m deschideri

- Poduri pe grinzi

- Poduri in arc

- Poduri hobanate

- Poduri suspendate

- Poduri in consola

Poduri renumite in Romania:

- Podul lui Saligny de la Cernavoda initial denumit Podul Regele Carol I

- Podul Prieteniei de la Giurgiu

- Podul lui Traian(construit de Apolodor din Damasc intre primavara anului 103 si primavara anului 105 pe Dunarea de Jos, la est de Portile de Fier, in apropiere de orasul Drobeta-Turnu Severin) S-a folosit o suprastructura din lemn fixata pe douazeci de stalpi din piatra cu mai putini piloni. omenii ar fi deviat partial cursul fluviului folosind albia unui afluent sudic, secat. Astfel primii 10-12 piloni au fost ridicati pe uscat. Pentru constructia celorlalti s-au folosit cofraje din barne de stejar cimentate si sisteme de pompe.

- Podul Minciunilor - primul pod de fier turnat din Romania, a fost construit la Sibiu in anul 1859

- Viaduct Caracau

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Lucrari Topografice Utilizare la Construirea Podurilor.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
13 pagini
Imagini extrase:
13 imagini
Nr cuvinte:
5 313 cuvinte
Nr caractere:
25 947 caractere
Marime:
2.32MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Construcții
Tag-uri:
poduri, constructii, lucrari, materiale
Predat:
la facultate
Materie:
Construcții
Profesorului:
Paina Liliana
Sus!