Instalații de Agrement în Turism

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Construcții
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 1977
Mărime: 54.13KB (arhivat)
Publicat de: Geta-Ofelia Giurgiu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Croitoru Alexandru
Universitatea Transilvania din Braşov Facultatea de Alimentaţie şi Turism Specializarea: IMIT

Cuprins

  1. 1. Componența unei instalații pe cablu de persoane 3
  2. 1.1 Componentele unei cabine de teleferic 3
  3. 2. Cablurile instalatei 5
  4. 2.1 Considerente generale 5
  5. 2.2 Condiții tehnice pe care cablurile de funiculare
  6. (teleferice) trebuie să le îndeplinească 5
  7. 2.3 Definiție. Clasificare și părți componente 5
  8. 2.4 Cablul purtător. Cablul tractor 7
  9. 2.5 Grupul motor. Viteza de deplasare 8
  10. 2.6 Stâlpii metalici 8
  11. 3. Inspecţia tehnică şi revizia instalaţiei pe cablu 9
  12. 4. Webografie 10

Extras din referat

1. Componența unei instalații pe cablu de persoane

Orice instalație pe cablu, de persoane in acest caz, se compune din următoarele categorii: - stațiile de plecare și de sosire (amenajate corespunzător pentru deservirea utilizării accesului de persoane); - traseul sau calea telefericului, reprezintă acea linie dreaptă sau parabolică care unește stațiile de capăt formând calea aeriană de circulație a vehiculelor: - calea aeriană formată din cablurile de oțel-cele 2 cabine pentru persoane de capacitate diferită conform criteriilor tehnologice de transport; - pilonii de susținere, dacă există; - partea mecanică de acționare a instalației;

1.1 Componentele unei cabine de teleferic

Întâlnim la o instalație pe cablu următoarele componente sau elemente (ne vom referi strict la teleferice și nu la celelalte tipuri de transport pe cablu):

• calea de rulare : formată din unul sau 2 cabluri purtătoare și un cablu tractor care tehnic are 2 denumiri în funcție de poziția lui ancorat la telecabină și anume: cablu tractor care trage telecabina spre înălțime se numește cablu tractor ; iar cel care e tras de telecabina care urcă se numește contracablu Cablurile pe care rulează cele 2 telecabine se așază pe piloni la o distanță tehnologică, dimensionată din condițiile de gabarit și de transport ale instalației, care se numește encartament.

• Rolele : sunt rolele constitutive ale telecabinei care rulează pe cablurile purtătoare. Rolele au un mecanism de blocare, de frânare în cazul în care excepțional, cablul tractor sau contracablul s-ar desprinde din bateria rolelor.

• Susținerea cabinei : este partea metalică care prinde structura metalică a cabinei prin metode speciale și sigure de role și de partea adiacentă acesteia. Ea este o structură metalică asimetrică de câțiva metrii înălțime pentru facilitatea cabinei la stâlpi, care se stabilește în așa fel încât să nu lovească cablul în punctul cel mai abrupt de pe instalație. Se prevede și o scară metalică pentru a facilita personalul instalației la revizii periodice și la accesul ușor la elementele telefericului sau a trecerii pe stâlpii metalici.

• Cabina : este cabina metalică care transportă pasagerii. Are diferite dimensiuni în funcție de cerințele instalației. Poate varia de la minim 6 persoane până la 200 de persoane Cabina este prevăzută cu un loc de evacuare forțată în cazul blocării acesteia pe traseu, iar pasagerii sunt lăsați prin acel loc din pardoseala cabinei pe un sac special până pe sol.

2. Cablurile instalatei

2.1 Considerente generale

Cablurile sunt elementele principale la o instalație pe cablu iar dimensionarea acestora se face în funcție de multe caracteristici și condiționări. Destinațiile ce le au aceste cabluri fac ca solicitările la care ele sunt supuse să difere și putem distinge două tipuri de eforturi: la cablurile purtătoare efortul principal este de întindere, iar secundar cel de încovoiere sub acțiunea roților cabinei; iar la cablurile trăgătoare efortul principal este de încovoiere, din cauza căii de rulare peste role, șaibe, tamburi, etc, iar cel secundar de întindere. Cablurile sunt supuse și la sarcini dinamice datorită șocurilor care provoacă presiuni de contact, mari.

2.2 Condiții tehnice pe care cablurile de funiculare (teleferice) trebuie să le îndeplinească

- suprafață exterioară netedă care să asigure deplasarea ușoară fără șocuri a cabinei și a rolelor acesteia; - ridigitate tranversală suficientă de mare pentru a putea suporta presiunile locale ce iau naștere sub roțile telecabinei încărcate sau goale; - flexibilitatea suficient de mare pentru a permite înfășurarea pe șaibe, role fără uzuri sau distrugeri însemnate: - durabilitate mare în construcții. Durata de exploatare a cablurilor este legată de condițiile de calitate și omogenitate a materialului de structură, de acțiunea sarcinilor operaționale ce le solicită și de mediile ambientale în care ele lucrează.

2.3 Definiție. Clasificare și părți componente

Cablurile sunt elemente sau organe flexibile de susținere și tracțiune formate din fire de sârmă sau mănunchi de sârme (toroane) răsucite în jurul unei inimi centrale într-unul sau mai multe straturi suprapuse. Se folosesc în construcțiile de mașini, la malinile de ridicat, la podurile suspendate ți la instalațiile de transport pe cablu. Se clasifică în:

• cabluri rotunde sau plate (după forma secțiunii ransversale)

• cabluri cu toron rotund sau toron profilat de diferite forme (după forma toronului)

• cabluri cu inimă vegetală, metalică independentă, din material sintetic, inimă de material textil, inimă minerală (după materialul din care este executată inima cablului)

• cabluri cu înfășurare dreapta-stânga, stânga-dreapta, stângă sau dreaptă (după sensul de înfățurare a cablurilor și toroanelor)

• cabluri închise, semiînchise sau deschise (după STAS 1513-74)

• cabluri compuse care poti fi duble sau triple (STAS 2693-73)

La teleferice se folosesc cablurile purtătoare de tipul celor închise cu suprafață plană. Cablurile se lubrifiază înm acord cu fișa tehnologică a materialului metalic. Se recomandă folosirea cablurilor cu rezistență mare la rupere și la uzură iar acest lucru în îndeplinesc cablurile simple de secțiune închisă.

Preview document

Instalații de Agrement în Turism - Pagina 1
Instalații de Agrement în Turism - Pagina 2
Instalații de Agrement în Turism - Pagina 3
Instalații de Agrement în Turism - Pagina 4
Instalații de Agrement în Turism - Pagina 5
Instalații de Agrement în Turism - Pagina 6
Instalații de Agrement în Turism - Pagina 7
Instalații de Agrement în Turism - Pagina 8
Instalații de Agrement în Turism - Pagina 9
Instalații de Agrement în Turism - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Instalatii de Agrement in Turism.doc

Alții au mai descărcat și

Izolații

Romania dispune de o impresionanta substanta istorica , care documenteaza cronologic schimbarile tarii si impreuna cu acestea, istoria diferitelor...

Caiet practică tencuieli, finisaje

Caiet de practică Executarea lucrărilor de tencuială , zugrăveală şi vopsitorii Tencuiala este stratul de finisaj aplicat pe suprafaţa brută a...

Calcul Cofraje

Număr de ordine: 37 1. Date iniţiale : - grosime placă : hpl= 16 cm - înălţime nivel : Hnivel = 2.80 m - dimensiuni în plan a plăcii : 3.95 x...

Construcții

1.3 Coordonarea modulară şi toleranţele Coordonarea dimensională în construcţii reprezintă metoda de stabilire a dimensiunilor şi poziţiilor...

Tehnici de Modelare Fizică

1. OBIECTUL TEMEI Obiectul temei reprezintă modelarea fizică a fenomenului de convecţie forţată în interiorul conductelor circulare. Se va modela...

Te-ar putea interesa și

Valorificare potențialului turistic în Județul Maramureș

Cap.I Localizarea si caracterizarea judetului. 1.1 Asezarea geografica a judetului. Judetul Maramures este asezat in extremitatea nord vestica a...

Program de valorificare a potențialului turistic al Județului Cluj

CAPITOLUL I: LOCALIZAREA SI CARACTERIZAREA JUDETULUI Judeţul Cluj (magh. Kolozs megye) este un judeţ aşezat în partea central-vestică a României,...

Modalități de promovare a potențialului turistic din Județul Vâlcea - studiu de caz - Stațiunea Călimănești-Căciulata

INTRODUCERE Cu toate că majoritatea specialiştilor consideră turismul un fenomen specific perioadei contemporane, acesta s-a conturat la sfârşitul...

Strategii de dezvoltare economică și turistică - stațiunea Călimănești-Căciulata

Introducere Cu toate că majoritatea specialiştilor consideră turismul un fenomen specific perioadei contemporane, acesta s-a conturat la sfârşitul...

Proiect de valorificare a potențialului turistic al stațiunii balneoclimaterice Techirghiol

1. Localizarea şi caracterizarea staţiunii : 1.1.Scurt istoric: Istoria Techirghiolului se pierde în negura vremurilor. Mãrturii arheologice...

Stațiunile Balneoclimaterice din România

CAPITOLUL I Turismul balnear –componentă majoră a turismului 1.1 Particularitaţile turismului balnear 1.2 Factori favorizanţi ai dezvoltării...

Locul Turismului în Economia Irlandei

Introducere În cadrul acestui proiect sunt evidenţiate elementale necesare pentru a determina locul pe care îl ocupa turismul în economia...

Dezvoltarea Ecoturismului în Țara Dornelor

INTRODUCERE Am ales dezvoltarea zonei turistice Ţara Dornelor prin ecoturism deoarece această formă de turism a cunoscut un ritm de creştere...

Ai nevoie de altceva?